Siemens mobile: az UMTS segít a költségek csökkentésében
2003. november 20.
Az
európai felhasználók sokat várnak a
harmadik generációs mobilrendszertől – legalábbis
erre utal a Siemens mobile közelmúltban publikált
felmérése.
A
3000 brit, francia és német mobiltulajdonos körében
végzett kutatás legfontosabb eredménye, hogy a
megkérdezettek fele meg van győződve a 3G technológia
piaci sikeréről. Úgy látják, hogy az új
rendszer fokozza az üzlethez szükséges mobilitást,
és csökkenti költségeket. A megkérdezett
németek fele, a britek több mint egyharmada és a
franciák több mint 40 százaléka jelezte,
hogy a közeljövőben vásárolnának
harmadik generációs mobiltelefont.Az Europressedienst német piackutató cég 2003. augusztusában és szeptemberében Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban készítette a felmérést a Siemens mobile megbízásából. Ennek során a részt vevő országok fővárosaiban 1000-1000 embert kérdeztek meg arról, hogy milyen elvárásaik vannak a UMTS technológiával kapcsolatban. Külön értékelték a céges mobillal rendelkezőket, azokat, akik saját telefonjukat használják üzleti ügyeik intézésére, és azokat, akik kizárólag magáncélból használják mobiltelefonjukat.
Különösen a britek vannak meggyőződve arról, hogy a UMTS a kezdeti nehézségek ellenére is nagy jövő előtt áll: 51,9 százalékuk hisz a sikerben, s csak 9,1 százalékuk utasítja el teljesen. Egyharmaduk bizonytalan volt, mivel még nem kerültek kapcsolatba ezzel a technológiával. A várakozás nemek közötti eloszlása országonként változik, például míg Nagy-Britanniában és Franciaországban a férfiak jósoltak nagyobb jövőt a UMTS-nek, addig Németországban a nők voltak jobb véleménnyel róla. Emellett a német hölgyek sokkal jobban informáltak voltak a témával kapcsolatban, mint a szebbik nem másik két fővárosban élő válaszadói.
A UMTS iránti pozitív vélemények vásárlási hajlandósággal is párosulnak. Az összes megkérdezett német 52,1 százaléka, a britek 36,9 százaléka és a franciák 41,6 százaléka jelezte, hogy amint a rendszer működőképes lesz, szívesen vásárolna UMTS mobiltelefont. Ugyanakkor a megkérdezettek 23,9 százaléka egyelőre kivár, 8,3 százaléka pedig még bizonytalan, és nem dönt addig, amíg a tesztelési időszak le nem zárul, és a technológia szélesebb körben el nem terjed. A vásárlási hajlandóság elsősorban az üzleti felhasználókat jellemzi. Erre a legjobb példa Németország, ahol céges mobillal rendelkezők és a mobilt üzleti ügyeik intézésére használók 70 százaléka kész az átállásra. Nagy-Britanniában ez az arány jóval alacsonyabb, mindössze 37 százalékos, ugyanakkor a britek között nagyobb azoknak a aránya, akik addig nem döntenek, amíg több információhoz nem jutnak. A UMTS használat iránti érdeklődés itt is elsősorban az üzleti felhasználókra jellemző. Franciaországban a vizsgálatban résztvevők 41,6 százaléka nyilvánította ki vásárlási szándékát, s ezzel a németek után a második helyen állnak. Érdekes azonban, hogy a három nemzet közül itt volt a legnagyobb az elutasítók tábora (29,4 százalék). Ennek az lehet az oka, hogy Franciaországban a mobiltelefon kevésbé használják üzleti célokra, mint a másik két államban, ennek megfelelően a megkérdezettek nagyobb része magáncélokra használja mobiltelefonját.
A felmérésben résztvevők jelentős része várja azt az időszakot, amikor először próbálhatják ki élőben az új szolgáltatást. Ugyanakkor persze az árnak is nagy a jelentősége: különösen a magánfelhasználók remélik, hogy a szolgáltatás a jövőben olcsóbb lesz.
A felmérés világosan igazolta, hogy az új generációs szolgáltatások iránti igény sokkal erősebb az üzleti, mint a magánszférában. Az üzleti célú felhasználók sokkal jobb minőségű és hatékonyabb elérhetőséget remélnek az új szolgáltatásoktól. Azt tartották a legfontosabbnak, hogy bárhol és bármikor csatlakozhatnak munkahelyi e-mail és intranetes rendszerükhöz, internetezhetnek, videohívásokat bonyolíthatnak le, prezentációkat tölthetnek le és továbbíthatnak. Várakozásaik szerint a 3G technológia által biztosított megoldások általánossá válása nyomán sokkal kevésbé lesznek az irodájukhoz kötve, hiszen utazás közben is hatékonyan intézhetik majd ügyeiket. Mindez pedig növelni fogja munkájuk hatékonyságát, és csökkenteni fogja a költségeiket.
A harmadik generációs technológia segítségével az eddiginél is jobb minőségben lehet MMS-t küldeni. Ez a tény elsősorban a magánfelhasználók számára fontos, és különösen Nagy-Britanniában és Franciaországban váltott ki nagy érdeklődést. A közlekedési információk és a hírszolgáltatások szintén elsősorban a magánfelhasználókat érdeklik, míg az internetezés és az e-mailek letöltésének lehetősége mindkét csoport számára kiemelt jelentőséggel bír. Mindkét csoport egyetértett abban, hogy a UMTS technológia legnagyobb értéke a mobilkommunikáció és információ lehetőségeinek bővítése, míg a szórakoztató funkciókat (pl. online játékok, vetélkedők) és a kereskedelmi felhasználási lehetőségeket (pl. online aukciók, online brókerszolgáltatások) sokkal kevésbé tartották fontosnak. A harmadik generációs technológia szolgáltatásai iránt leginkább a németek érdeklődnek. A britek és a franciák figyelmét főleg az MMS-küldés, a videotelefonálás és videokonferenciák ragadják meg. A vizsgálatból ugyanakkor kiderül, hogy valamennyi országban az e-mail és fájlküldési illetve internetes szolgáltatások váltották ki a legnagyobb érdeklődést, így a legtöbb kiaknázható lehetőség ezen a területen van.
Kapcsolódó cikkek
- 3 új, középkategóriás Nokia mobil és 3 új headset
- Nokia 7390 a Vodafone 3G telefonkínálatában
- Darabonként értékesítik a BenQ-t
- 3G Apple iPhone jövőre?
- Mi a vágya a mobilvásárlónak?
- 100 dolláros LG 3G mobiltelefon
- Motorola V1100: Újabb 3G telefon a Vodafone-nál
- Nincs vevő a BenQ Mobile-ra
- Csődöt jelentett a BenQ (Siemens) Mobile
- Samsung ultra-vékony, HSDPA telefon