Idén először: növekedett a fővonalszám
2003. november 18.
Megjelent a HÍF munkatársainak aktuális publikációja, a Vezetékes
Gyorsjelentés 2003. szeptemberi összesítése. A jelentés legfontosabb
megállapításai a következők.
A bekapcsolt fővonalak száma szeptember végén hónapok óta először növekedést mutatott, és elérte a 3 611 550-t. A fővonalszám emelkedése ugyanakkor meglehetősen csekélynek mondható, mivel az előző havi értékhez képest mintegy 1700-zal, azaz 0,05 százalékkal több fővonalat kapcsoltak be. A Hírközlési Felügyelet piacelemzőinek információi szerint a növekedés oka a bevételt nem hozó fővonalak emelkedéséből adódik. (A jelenleg használt definíció szerint a bekapcsolt fővonalak esetében figyelembe vesznek bevételt nem hozó, úgynevezett "szolgálati" és "teszt" vonalakat is.)Ennek megfelelően a 100 lakosra jutó fővonalszám is kis mértékben emelkedett. (35,67-ről, 35,69-re). Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 211,7 percről 229,2 percre nőtt. A kezdeményezett hívások átlagos időtartama nem változott, augusztusban, 2,88 perc volt, míg szeptemberben 2,87 perc. Vagyis 2003. szeptemberében egy fővonalról átlagosan közel azonos ideig, de gyakrabban telefonáltak, mint az előző hónapban. A háztartások telefon-ellátottságának aránya nem változott az egy hónappal korábbihoz képest, 72 százalék maradt. A 100 fővonalra jutó várakozók száma 0,02 százalékos emelkedéssel, 0,24 százalékot mutatott. Az ISDN fővonalak aránya 16,60 százalék, amely az előző hónaphozviszonyítva közel 0,2 százalékos növekedést jelent.
Kapcsolódó cikkek
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Telefonadó - mennyit kell fizetnünk és mit tehetünk, hogy elkerüljük?
- Az Ericsson 43 Gb/s sebességű optikai átviteli technológiát tesztel
- A Skype ingyenessé teszi a vezetékes hálózat felé kezdeményezett hívásokat
- Nőtt a szélessávú internet-hozzáférések száma
- Négy-az-egyben kommunikációs szolgáltatást indít az Orange
- Siemens megoldások özöne a CeBIT-en
- Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma
- Pantel: Telefon és internet kis- és középvállalatok számára
- IHM: Évente 14,7 százalékkal csökken a mobilszolgáltatások átlagos ára