Offline reklámkampányt indít a Kazaa
2003. november 14.
A Kazaa-t fejlesztő Sharman Networks a jövő héten elindítja első offline, nyomtatott sajtóban megjelenő reklámkampányát, mely többek közt felkéri a felhasználókat: védjék meg a fájlcserebere-szolgáltatásokat, illetve hozzák a hanglemezkiadó cégek tudomására: jobban tennék, ha rájuk is mint potenciális vásárlókra és nem mint bűnözőkre tekintenének.
Az ausztrál székhelyű cég munkatársai az üggyel kapcsolatban elmondták, hogy a Sharman Networks immár több hónapja azon fáradozik, hogy tudatosítsa a hanglemezkiadókkal és filmstúdiókkal, hogy legális, megfelelő licencekkel rendelkező szolgáltatást kíván üzemeltetni. Ez azonban mindeddig nem sikerült a vállalatnak, melynek ékes bizonyítéka, hogy a Kazaa-t egymás után perlik be a szórakoztatóiparban érdekelt cégek, melyek semmilyen megállapodást nem hajlandók kötni a Sharman Networksszel. A Kazaa napokon belül induló offline reklámkampányának célja, hogy a P2P (Peer to Peer) szolgáltatásokat használókat arra ösztönözze, hogy kommunikálják a kiadók felé: mi hajlandóak vagyunk tisztességes összeget fizetni a P2P szolgáltatások keretein belül elérhető zenei felvételekért, filmekért, játékokért és egyéb szoftverekért. A reklámkampány ezenkívül a szórakoztatóipari cégekhez is szól, mondván, hogy ezen vállalatok jelentős bevételi forrástól esnek el, amennyiben a fájlcsereberélő közösségeket nem barátként, hanem ellenségként kezelik. A Kazaa reklámkampánya egyébként november 19-én indul az amerikai nyomtatott sajtóban.
Az amerikai hanglemezkiadó cégeket magába tömörítő szövetség, az RIAA (Recording Industry Association of America) a közelmúltban számos bírósági pert indított az internetes zenefájlcserebere szolgáltatások mögött álló cégek ellen, így például az egykor rendkívül nagy népszerűségnek örvendő Napster az RIAA-nak köszönhetően szenderült jobb létre, hiszen a Napster 2.0 már messze nem egyenlő elődjével. Érdekesség, hogy az RIAA mostanság már nem csak a Napsterhez, illetve Kazaa-hoz hasonló szolgáltatásokat perli, hanem az ezen szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználókat is. Az RIAA az elmúlt hónapokban több száz egyéni P2P felhasználó ellen indított bírósági eljárást.
Kapcsolódó cikkek
- A Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz
- Próbaper: 1650 milliárd dollárra perel a RIAA egy orosz MP3 oldalt
- Digitális zenei szolgáltatást indít Japánban a Napster
- Százmillió dollárt fizet a Kazaa a nagy lemezkiadóknak
- Mp3 lejátszót ad a Napster a hűséges előfizetőknek
- 30 milliót fizet a fájlcserélő a zeneiparnak
- Ingyen zene a Napster-en
- A Napster megvételéről tárgyal a Google
- Rács mögé kerülhetnek a Kazaa üzemeltetői
- Rekordbüntetés zeneletöltésért: 750 dollár számonként