A spam elriasztja az e-mail felhasználókat
2003. október 25.
A kéretlen reklám e-mailek, amelyek a világ elektronikus levél
forgalmának immár hozzávetőleg a felét teszi ki, kezdik elriasztani a
felhasználókat az elektronikus kommunikáció ezen formájától, áll egy
friss jelentésben.
A Pew Internet által megkérdezett felhasználók több mint fele szerint a nagy mennyiségű spam jelentősen megnehezíti a fontos levelek megtalálását, ezáltal a kéretlen levelek komoly bosszúságot okoznak. A spam-et azonban nem csak a magánfelhasználók találják bosszantónak. A társaságok éves szinten dollármillárdokat veszítenek a kárba veszett sávszélességen, illetve az alkalmazottak kieső termelékenységén.
A felmérésben résztvevő felhasználók többsége elővigyázatosságból nem tünteti fel weboldalakon saját e-mail címét, és a spamszűrő szoftverek otthoni alkalmazása is egyre általánosabb. Egyesek azonban úgy gondolják, hogy az emberek viselkedése is csak tovább rontja a helyzetet.
Erre utal az is, hogy a megkérdezettek 7 százaléka már vásárolt olyan terméket, amelyet egy kéretlenül érkező e-mail útján ismert meg, 30 százalék pedig kattintott már spam e-mailben található linkre. A felhasználók kétharmada rákattint a spam-ben felkínált leiratkozási lehetőség linkjére, amely a szakértők szerint éppen ellentétes hatást vált ki, és azt igazolja a kéretlen levelek terjesztői számára, hogy az adott cím létezik, és aktív.
Kapcsolódó cikkek
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Reklámokra is lehet majd licitálni az eBay-en
- A távközlés transzformációja - avagy kommunikáció különféle képernyőkön
- Háromszor annyi a spam, mint öt hónappal ezelőtt
- Megöli a tévét az online video?
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- Egy év alatt 106%-kal gyarapodott a zeneletöltések piaca
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- A Google oldalai a leglátogatottabbak Európában