Az intelligens telefon időben elintézi kifizetéseinket
2003. október 11.
Egy mobiltelefon-gyártókból, telefonszolgáltatókból,
szórakoztatóelektronikai vállalkozókból álló konzorcium olyan
mobiltelefonokba épített szoftverek fejlesztését finanszírozza, melyek
alkalmasak lesznek felhasználójuk beavatkozása nélkül eldönteni, mikor
teljesítsék átutalásait.
A Southampton-i Egyetem (http://www.soton.ac.uk) e projekttel foglalkozó részlegén dolgozó Nick Jennings véleménye szerint a szoftverek olyanok lesznek, mint egy komornyik: bizonyos idő elteltével kiismerik használói preferenciáit, aki viszont bármikor meghatározhatja, hogy mennyi önállóságot enged a programnak.
A digitális "komornyik" legfőképp azokkal a telefonnaptárba bejegyzett eseményekkel foglalkozik majd, melyek közbenjárást, esetleg fizetést igényelnek. Például segíthet tulajdonosának repülőjegyet és hotelszobát foglalni. Jennings úgy véli, az efféle szolgáltatások a jövőben egyre népszerűbbek lesznek.
Jelenleg a "szoftverkomornyik" prototípusát notebookokon már tesztelik. A hordozható számítógépek GSM adatkártyával csatlakoznak a mobilhálózatokhoz. Az első, kifejezetten mobiltelefonokhoz tervezett verziók 18 hónapon belül lesznek kaphatók.
Sigmond Árpád, Szalay Dániel
Kapcsolódó cikkek
- Casio-DoCoMo vegyes vállalat vezeték nélküli elektronikus fizetésre
- "Új frontvonal": megújult a mobil MSN
- Telefonos hangfelismerés
- Mobiltelefonos zeneletöltő szolgáltatás indul Európában
- Fogyasztó bemérve!
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- Mobiltelefonálás külföldre - roaming-díj nélkül
- Saját közösségi portált indít a Coca-Cola a MySpace ellen
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés