HÍF: nyolcmilliós bírság a Matávnak

A Hírközlési Felügyelet ma tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy a HÍF Hírközlési Területi Hivatal (HTH) Debreceni Irodája nyolcmillió forintos bírsággal sújtja a Matáv Rt.-t GSM hozzáféréssel biztosított egyetemes szolgáltatása miatt. A helyhez kötött telepítésű GSM szolgáltatás bevezetésekor a szolgáltató a megfelelő műszaki paramétereket nem állította be, így ez országszerte több mint 60 ezer előfizető számára okozhat hibás működést, többletköltséget. Az érintettek nem minden esetben tudnak telefonálni, faxolni, adatátvitelre használni készüléket. A piacfelügyeleti bírság kiszabását kilenc hónapig tartó műszaki ellenőrzés és egyeztetés előzte meg.
Tiszadada (Nyíregyháza körzet) és Őrtilos (Pécs körzet): két település abból a több százból, ahol a Matáv egyetemes távközlési szolgáltatását „helyhez kötött alkalmazású GSM hozzáféréssel" biztosítja. A szolgáltató döntése szerint az országban több mint 60 ezren nem a megszokott vezetékes hálózaton keresztül vehetik igénybe az egyetemes távközlési szolgáltatást, hanem fix telepítésű GSM terminálokkal. Ezek a berendezések az egyes előfizetők lakásában vagy irodáiban elhelyezett kézitáska méretű „kapcsoló dobozok" három külön kimenettel a különböző információátviteli szolgáltatások számára. A hang-, fax- és adatátvitelre három csatlakozó áll rendelkezésre, amelyek három különböző telefonszámmal működnek. A HTH irodáiba több tucat bejelentés érkezett, melyek nyomán múlt decemberben vizsgálatsorozat indult Pécs és Debrecen körzetében. Az ellenőrzést a hatóság által meghatározott vizsgálati program szerint a szolgáltató saját munkatársaival, eszközeivel és módszereivel végezte. A piacfelügyeleti ellenőrzés során a HÍF munkatársai megállapították, hogy a Matáv nem teljesítette az egyetemes távközlési szolgáltatás részletes műszaki követelményeiről szóló rendeletben foglaltakat. Később, az ismételt ellenőrzés során részben ugyanazokat a hibákat tapasztalták, mint korábban: a szabályosan elindított távbeszélő hívások nem értek célba, a szabályosan kezdeményezett fax és adatátviteli hívások nem teljesültek. Az ellenőrzést végző szakemberek viszont arra következtetésre jutottak, hogy a hálózati együttműködési zavarokra léteznek megfelelő műszaki megoldások. A hibák forrása az, hogy a szolgáltató a technológia bevezetése során a műszaki paramétereket nem állította be megfelelően.

A HÍF Debreceni irodájának határozata megállapítja, hogy a szolgáltató az ismételt előfizetői hibabejelentések ellenére sem végezte el a megfelelő színvonalú hibaelhárítást és nem valósult meg az országosan egységes működés sem. A Matáv szolgáltatása több ponton sérti a hírközlési törvény előírásait és nem felel meg más rendelkezéseknek sem. A Matávnak hatvan nap áll rendelkezésre az eljárás során feltárt eltérések teljes megszüntetésére.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció