A Dell uralja a vártnál nagyobb mértékben növekvő PC piacot

A SARS járvány, az iraki háború, illetve az általános gazdasági bizonytalanság ellenére a személyi számítógépes piac az idei esztendő második negyedévében a várakozásoknál nagyobb mértékben növekedett.
A Gartner piackutató cég legfrissebb adatai szerint idén az áprilistól júniusig tartó időszakban globálisan mintegy tíz százalékkal több PC-t adtak el, mint a tavalyi esztendő hasonló időszakában. A konkurens IDC piackutató cég is hasonlóan kedvező, ám a Gartner által jelzettnél valamivel visszafogottabb növekedésről számol be azon nemrég kiadott jelentésében, mely szerint 2003 második negyedévében megközelítőleg 7,6 százalékkal több személyi számítógépet adtak el, mint 2002 második negyedévében.

Korábban mind a Gartner, mind az IDC jelentősen kisebb növekedéseket jelzett előre, tehát a PC gyártókat kellemes meglepetésként érték a most nyilvánosságra hozott eladási mutatók. Emlékezetes, hogy a Gartner korábban 6,4 százalékos, az IDC pedig mintegy 4,1 százalékos piaci növekedést jelzett előre. A két vállalat egyébként ugyanazon PC-s termékek piacát vizsgálja, a méréseik közötti eltérés az általuk használt különböző piackutatási eljárásoknak tudható be.

Az IDC legfrissebb adatai szerint az elmúlt három hónapban világszerte mintegy 33,2 millió olyan asztali számítógép, notebook, illetve szerver hagyta el a gyártósorokat, melyekben x86 architektúrájú processzor kapott helyet. Az említett időszakban semmi sem veszélyeztette a Dell első helyezését, ugyanis a világ legnagyobb PC gyártója a második negyedévben több mint 500 ezer darabbal több személyi számítógépet adott el, mint legközelebbi riválisa, a Hewlett-Packard. Az IDC jelentéséből kiderül, hogy az elmúlt negyedévben a Dell 28,9 százalékkal több számítógépet adott el, mint a megelőző időszakban, így a vállalat piaci részesedése elérte a 17,8 százalékot.

A Dellhez hasonlóan a Hewlett-Packard sem panaszkodhat, hiszen 2003 második negyedévében világszerte mintegy 13,3 százalékkal több Hewlett-Packard gyártmányú PC-t adtak el, mint 2002 hasonló időszakában, ennek köszönhetően pedig a vállalat globális piacrésze 16,2 százalékra növekedett.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció