Intel: külön márka hordozható termékekre?
2003. június 10.
[smallimage 1 left]A PC processzorok terén világelső Intel azon gondolkodik, vajon nem lenne-e jobb, ha egy külön márkanév alatt indítaná harcba hordozható készülékekbe szánt termékeit, a nagy vetélytárs, a Motorola ellen.
Bár az ilyen Intel termékek mind a cég levédett XScale technológiáját alkalmazzák, külön márkanevet még nem hoztak létre. Az XScale egy hálózati termékekben is használt megoldás, tulajdonképpen a cég összefoglaló kifejezése az alacsony áramfogyasztású, ám kiemelkedő mutatókkal rendelkező chipekben található technológiára. Az elemzők szerint nem biztos, hogy az Intelnél már meghozták a végső döntést, de mindenesetre érdekes, hogy amikor először felmerült egy ehhez hasonló gondolat, akkor -2002 közepén- a cég az amerikai szabadalmi és jogvédelmi hivatalban levédette a „lomir" szót. Így elképzelhető, hogy ez lesz az új márkanév, de természetesen lehet hogy másra tartogatják, vagy esetleg soha nem kerül felhasználásra.A piac mindenesetre folyamatosan növekszik, az átlagos mobiloknál okosabb csúcsminőségű telefonokból például 3,6 milliót értékesítettek tavaly világszerte, ez 160 százalékos piacbővülésnek felel meg. Az Intel szeretne a telítődött és befulladt PC-piac mellett más területeken is megjelenni, és a hordozható készülékek piaca több, mint ígéretes, a fent említett telefonok forgalmát 2007-re 80 millióra becsülik.
Kapcsolódó cikkek
- A Silverthorne a legjelentősebb termék a Pentium bevezetése óta
- Intel Core 2 Extreme processzorok laptopokba még idén ősszel
- Új Intel mobilprocesszorok a harmadik negyedévben
- A Santa Rosa CPU részletei
- Az Intel bejelentette a mobil Santa Rosa platformot
- 45nm-es Intel mobilprocesszor érkezik
- Intel Core 2 Duo lapkák 6MB L2 gyorsító-tárral
- Intel Socket P Core 2 Duo processzorok májusban
- Gyorsabb Intel mobilprocesszorok a második negyedévben
- Mobil Merom alapú Celeron lapkák 2007 elején