Felmérés az internetes bankolåsról
2003. mĂĄjus 30.
[smallimage 1 left] A teljes felnĆtt lakossĂĄg 1,6 szĂĄzalĂ©ka hasznĂĄlja pĂ©nzĂŒgyei intĂ©zĂ©sĂ©re a vilĂĄghĂĄlĂłt, miközben tĂz nagyvĂĄllalatbĂłl csak egy maradt meg az ĂĄtutalĂĄsok telefonos vagy szemĂ©lyes intĂ©zĂ©sĂ©nĂ©l.
A GfK PiackutatĂł IntĂ©zet, illetve a BelleResarch a lakossĂĄgi, valamint a vĂĄllalati internetes bankolĂĄsrĂłl közölt adatokat csĂŒtörtökön az MTI-vel.A GfK kimutatĂĄsa szerint tavaly az elsĆ hĂĄrom hĂłnapban mĂ©g csak a lakossĂĄg 1,3 hasznĂĄlta ilyen cĂ©lokra az internetet: a fejlĆdĂ©s fĆ oka az, hogy folyamatosan nĆ az internethez hozzĂĄfĂ©rĆk szĂĄma, ami jelenleg a 15 Ă©ves Ă©s idĆsebbek körĂ©ben elĂ©ri a 21 szĂĄzalĂ©kot.
A kutatĂłintĂ©zet kimutatta azt is, hogy a legalĂĄbb Ă©rettsĂ©gizett 20-49 Ă©vesek körĂ©ben 5 szĂĄzalĂ©k azok arĂĄnya, akik az interneten bankĂŒgyeket intĂ©znek.
A legtöbbek ĂĄltal igĂ©nybe vett szolgĂĄltatĂĄsok sorrendben a szĂĄmlaegyenleg lehĂvĂĄsa, a forint ĂĄtutalĂĄsi megbĂzĂĄs Ă©s a kondĂciĂłk összehasonlĂtĂĄsa.
A felmĂ©rĂ©s szerint az elektronikus bankolĂĄs mellĆzĂ©sĂ©t a megkĂ©rdezettek többsĂ©ge, 54 szĂĄzalĂ©ka azzal indokolta, hogy nincs internet-hozzĂĄfĂ©rĂ©se. TovĂĄbbi 19 szĂĄzalĂ©k a maga szempontjĂĄbĂłl szĂŒksĂ©gtelennek tartja, 14 pedig nem szĂvesen mond le az ĂŒgyintĂ©zĂ©s szemĂ©lyessĂ©gĂ©rĆl. A biztonsĂĄgot a vĂĄlaszadĂłk 6 szĂĄzalĂ©ka hiĂĄnyolta.
Telefont is hasznĂĄl bankĂŒgyei intĂ©zĂ©sĂ©ben az ĂŒgyfelek 11 szĂĄzalĂ©ka, itt a legutĂłbbi kĂ©t Ă©vhez kĂ©pest nem tapasztalhatĂł bĆvĂŒlĂ©s, egyes bankok ĂŒgyfelei azonban 30 szĂĄzalĂ©kot meghaladĂł arĂĄnyban lĂ©tesĂtettek kapcsolatot a pĂ©nzintĂ©zetĂŒkkel.
A banki call-centereket felhĂvĂłk közel 40 szĂĄzalĂ©ka Ă©rettsĂ©gizett, az ĂĄtlagosnĂĄl magasabb jövedelmƱ, Ă©s ĂĄtlagosan 41 Ă©ves.
Azok közĂŒl, akik sohasem hasznĂĄljĂĄk banki ĂŒgyintĂ©zĂ©sre a telefont, legtöbben a szemĂ©lytelensĂ©ggel, illetve bankfiĂłkjuk közelsĂ©gĂ©vel indokoltĂĄk magatartĂĄsukat.
A GfK összefoglalĂłja szerint MagyarorszĂĄgon a felnĆtt lakossĂĄg mintegy 64-65 szĂĄzalĂ©ka banki ĂŒgyfĂ©l, s az arĂĄny alig vĂĄltozott a legutĂłbbi kĂ©t Ă©v sorĂĄn.
A GfK felmĂ©rĂ©sĂ©t negyedĂ©vente vĂ©gzi, a felnĆtt lakossĂĄgot reprezentĂĄlĂł 1000 fĆ szemĂ©lyes megkĂ©rdezĂ©sĂ©vel.
A BellResearch a vĂĄllatok körĂ©ben mĂ©rte fel az elektronikus bankolĂĄs helyzetĂ©t: kimutatta, hogy az internet-hozzĂĄfĂ©rĂ©ssel rendelkezĆ magyarorszĂĄgi gazdĂĄlkodĂł szervezetek fele mĂĄr elektronikusan intĂ©zi bankĂŒgyeit.
Ugyanakkor vĂĄllalatmĂ©ret szerint jelentĆs eltĂ©rĂ©sek figyelhetĆk meg: mĂg tĂz nagyvĂĄllalatbĂłl csak egy maradt meg az ĂĄtutalĂĄsok telefonos vagy szemĂ©lyes intĂ©zĂ©sĂ©nĂ©l, addig a mikrovĂĄllalatok mindössze 40 szĂĄzalĂ©ka Ă©l a technika adta tĂĄvoli, elektronikus megbĂzĂĄsi lehetĆsĂ©ggel.
A BellResearch szerint a legelterjedtebb forma a modemes banki szolgĂĄltatĂĄs, amelyet az internet-hozzĂĄfĂ©rĂ©ssel rendelkezĆ nagyvĂĄllalatok 85 szĂĄzalĂ©ka, a közĂ©pvĂĄllalatok hĂĄromnegyede, a kisvĂĄllalatok fele Ă©s a mikrovĂĄllalatoknak ötöde hasznĂĄl.
Ezzel szemben a webes böngĂ©szĆprogrammal elĂ©rhetĆ e-banki ĂŒgyintĂ©zĂ©st a teljes vĂĄllalati körben tĂz vĂĄllalat közĂŒl mindössze egy veszi igĂ©nybe.
A BellResearch kimutatta azt is, hogy a mobiltelefonon keresztĂŒli megbĂzĂĄsok kezdemĂ©nyezĂ©se SMS-ben vagy WAP-os felĂŒleten keresztĂŒl mĂ©g nem igazĂĄn terjedt el a vĂĄllalatok pĂ©nzĂŒgyi gyakorlatĂĄban. Annak ellenĂ©re sem, hogy a jelentĆs mobilitĂĄsi, de egyszerƱbb pĂ©nzĂŒgyi igĂ©nyekkel rendelkezĆ mikrovĂĄllalati szegmens szĂĄmĂĄra a szolgĂĄltatĂĄs kifejezetten elĆnyös lehet. A mobilt ilyen cĂ©lra a legkisebb cĂ©gek mindössze 5 szĂĄzalĂ©ka veszi igĂ©nybe.
KapcsolĂłdĂł cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ĂŒgyfelek szĂĄma
- PĂ©nzĂŒgyi bƱncselekmĂ©nyeket kiszƱrĆ automata rendszer Linz szövetkezeti adatbankjĂĄnĂĄl
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg sajĂĄt elvĂĄrĂĄsaiknak
- AktĂv trĂłjai elleni vĂ©delem bankoknak
- TovĂĄbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerzĆdĂ©ssel rendelkezĆk szĂĄma
- Tåvolsågi pénzåtutalås mobiltelefonon
- Microsoft alapĂș back-office rendszer a GroupamĂĄnĂĄl
- Kereskedelmi banki ĂŒgyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Minden idĆk legnagyobb online bankrablĂĄsa
- 1,1 milliĂł dollĂĄros banki csalĂĄs