Sony-Ericsson: az év végére 5 százalékponttal nagyobb részesedés a magyar piacon

A Sony-Ericsson a magyar mobilkészülék-piacon az elmúlt évben 10 százalékos piaci részesedést ért el, amit az idén 15 százalékra szeretne növelni - mondta Wágner Tibor, a Sony-Ericsson kelet-közép-európai igazgatója.
A szakértők becslései szerint 2002-ben Magyarországon mintegy 2 millió új mobiltelefont adtak el.

Az igazgató kifejtette: piaci részesedést eddig alacsony készülékárral, illetve ismert márkanévvel lehetett a legkönnyebben szerezni Magyarországon. A Sony-Ericsson mobiljai azonban nem tartoznak a legolcsóbbak közé, s ezért Wágner Tibor szerint a márka ismertségét növelni kell.

Az igazgató a Sony-Ericsson image kapcsán kifejtette: a készülékeket az Ericsson révén a technikailag élenjáró és megbízható, a Sony révén pedig a tetszetős külsejű, funkcionális, a két és fél generációs tudást is magában hordozó multimédiás telefonokként akarják pozícionálni.

Hozzátette: törekvéseik sikerét megalapozza az is, hogy a Sony-Ericsson dobta piacra az első színes kijelzős GSM-készüléket, s a cég első a vezeték nélküli mobilkommunikációs megoldások, a Bluetooth alkalmazása területén is.

Wágner Tibor úgy vélte, hogy a Sony-Ericsson a következő hónapokban piacra kerülő, viszonylag olcsó és gazdag funkcionalitással rendelkező multimédiás készülékei révén jelentősen növelheti részesedését, mivel ma még nagyon kevés, csupán mintegy 50 ezer MMS-telefont használnak Magyarországon. Elmondta: az ilyen készülékek száma az év végre a jelenleginek a többszöröse lesz.

Az igazgató a térség piacáról elmondta: míg Magyarországon a mobilpiac telítődik, addig például Lengyelországban, de különösen Oroszországban még extenzív a fejlődés. Lengyelországban a lakosság arányában számítva csak 30-40 százalékos a mobil elterjedtsége, szemben a magyarországi 70 százalékkal, míg Oroszországban csak 10 százalék körüli a penetráció.

Wágner Tibor éppen ezért úgy látja, hogy a jövőben ez a két piac lesz a legfontosabb a Sony-Ericsson számára Közép-Kelet-Európában, ahol a jelenlegi 10-12 százalékos részesedését szintén 15 százalékra szeretné növelni az idén a társaság.

Az elmúlt évben a közép-kelet-európai piacon 17-18 millió mobiltelefont adtak el.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció