Befejeződött a Visitor Lifestyle Research 2003 adatfeldolgozása

A Visitor Lifestyle Research 2003 egy évente ismétlődő kutatássorozat része, amelyet az NRC és a TGI Magyarország piackutató cégek készítenek el a hazai vállalatok részére. Az online kérdőíves felmérés 222 hazai honlapról volt kitölthető január-március között.
A 2003. január 29. és 2002. március 04. között történt adatfelvétel alapsokasága 18-69 éves, heti legalább egyszer internetezők voltak. Az online kérdőíves felmérés 222 hazai honlapról volt kitölthető. Az adatok ellenőrzése után egy 5006 fős adatbázist felhasználva kaphatunk képet 70 hazai honlap, illetve az Adverticum és a Spektrum hálózat látogatóiról. Az internetezők között még mindig többségben vannak a férfiak, bár az elmúlt egy évben 3 százalékkal csökkent az arányuk és így a hetente legalább egyszer internetezők 56 százaléka férfi, és csak 44 százaléka nő. Az egyes gazdasági, sporttémájú vagy számítástechnikai oldalak látogatói között még jelentősebb a férfidominancia, míg az úgynevezett női site-okat értelemszerűen a nők látogatják többen - igaz, ezeknek is minden negyedik-ötödik látogatója férfi. A 18-69 év közötti internetezők 55 százaléka nem töltötte még be a 30. életévét, további 36 százalék pedig még csak harmincas éveit tapossa. Mindössze 9 százaléknyian vannak azok, akik túl vannak már az ötvenedik születésnapjukon. A felmérés adatai szerint a 18 évnél idősebb internetezők 35 százaléka rendelkezik főiskolai vagy egyetemi diplomával, 56 százaléknak pedig középfokú a legmagasabb végzettsége. Az internetezők között jelentős mértékben felül vannak reprezentálva a budapestiek, bár az elmúlt évhez képest valamelyest 29 százalékról 27%-ra csökkent az arányuk. A gyakori internetezők 26 százaléka valamely megyeszékhelyen, 22%-a egyéb városban, 25% pedig falun internetezik.

A hetente legalább egyszer internetezők 38%-a naponta csatlakozik a világhálóra. Legtöbben elektronikus levelezésre használják az internetet - 91 százalék szokott e-maileket küldeni és fogadni. Internetes magazinokat, híreket 83 százalék szokott olvasni, a neten keresztüli információkeresés pedig az internetezők négyötödére jellemző. Chatelni a netezők 29%-a szokott, amely 4%-al kevesebb mint 2002-ben. Szoftverek, zenék, filmek és képek letöltése inkább a férfiakra jellemző, mint ahogy a tőzsdei információk böngészése és az online vásárlás is - ez utóbbi még mindig csupán az internetezők 13 százalékánál fordul elő. Az elmúlt évhez képest növekedett az internetes filmek (40%), illetve az MP3-as zenei file-ok (30%) letöltésre használók, továbbá 53%-ra nőtt a szabadidő programokat kereső internetezők aránya is.

Míg 2001-ben a netezők 53%-a tartotta elfogadhatónak a banner reklámokat, addig ez az arány 2003-ra 31%-ra zsugorodott. Jelenleg a "legnépszerűbb" online hirdetési forma az internetezők válaszai alapján "a nyereményjátékkal egybekötött hirdetés", amelyet a válaszadók 47%-a szerint elfogadható hirdetési módszer. E mögött több mint 10% százalékkal lemaradva a hírlevélben történő reklámozás (35%), az e-mailes levélreklám (34%), illetve a szponzorált weblap (32%) található. A legkevésbé elfogadott vagy mondhatni negatív hatást elérő hirdetési eszközök a kéretlen levélreklámok vagy spamek (2%), illetve az egérkövető hirdetés, amelyet mindössze a hetente internetezők 4%-a tart elfogadhatónak. A megrögzött reklámellenesek aránya azonban lényegében nem változott, hiszen az internetezők mindössze 8%-a mondja, hogy "egyik online hirdetési formát sem tartja elfogadhatónak".

Az elmúlt évben egyre jobban aktiválódott a hazai online hirdetési piac, amelyet az is jelzi, hogy 37%-ról 51%-ra nőtt az e-mail reklámokat hetente többször kapók aránya. Ez a fajta levéldömping ha nem is ilyen mértékben, de 6%-al 13%-ra csökkentette az email reklámokat mindig elolvasók arányát.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció