Axelero: az internet elterjedésének nem az ár a legnagyobb korlátja

Jóllehet az Axelero Internet Rt. márciustól átlagosan 25 százalékkal csökkenti csomagjainak díját, a társaság úgy látja, az internet magyarországi bővülésének nem az ár a legnagyobb korlátja, hanem a számítógépek alacsony elterjedtsége, illetve a webes tartalmak minősége.
Drajkó László, az Axelero vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón közölte: a piac méretét lehet bizonyos mértékig az árakkal befolyásolni, de az alacsony ár nem mindenható ebből a szempontból.

A vezérigazgató a 25 százalékos átlagos árcsökkentéssel kapcsolatos, más internetszolgáltatók (ISP) által megfogalmazott kritikákkal összefüggésben utalt arra, hogy a Matáv-csoport a saját végfelhasználói díjait csökkenti úgy, hogy minél többet internetezik valaki, annál nagyobb a számára nyújtott kedvezmény.

Drajkó László elmondta: hosszú távon konszolidálódik a magyar piac, s a nyugat-európai tendenciáknak megfelelően itt is három-négy szolgáltató marad majd. Hozzátette: annak az ISP-nek, amelyik versenyben akar maradni, számláznia is kell. Példaként megemlítette, hogy Európa öt nagy országában, Angliában, Franciaországban, Hollandiában, Spanyolországban és Németországban az ISP-k egy számlát küldenek a dial-upos, a hagyományos telefonvonalon internetező ügyfeleiknek is, ami tartalmazza telefon és az internetezés költségeit is.

A vezérigazgató közölte: az Axlero összes kinnlevősége átlagosan az árbevétel 4 százalékát teszi ki, míg azon ügyfelek esetében, akik egy számlát kapnak az internetezés teljes költségeiről, ez az arány 2,3 százalék. Kifejtette: egy számla kiküldése átlagosan 240 forintba kerül.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció