Mobilfizetési szövetség

Európa négy legnagyobb mobilkommunikációs vállalata - a Vodafone, az Orange, a T-Mobile és a Telefónica - megalapította Mobile Payment Associationt (mobilfizetési szövetség) azzal a céllal, hogy leegyszerűsített megoldásokat kínáljanak az európai m-commerce alkalmazások és szolgáltatások számára.
A szövetség elnöke, Tim Jones szerint "a kockázat mértéke arra ösztönzi a nagykereskedőket, hogy ezen a területen haladjanak tovább, és ezáltal egy nagy fogyasztói bázist tudnak megcélozni - hiszen lényegében azonos rendszert használnak."

A négy nagy Európában mintegy 270 millió fogyasztót tudhat maga mögött, és bíznak benne, hogy a kezdeményezéshez a KPN, az mm02 és a SwissCom is társulni fog. Elemzők óvatos csoportja ugyanakkor megjegyzi, hogy az optimista tervek megvalósulására még legalább egy évet várnunk kell.

Miközben az elsődleges cél az, hogy a fogyasztók minél több fizetős tartalmi szolgáltatást vegyenek igénybe, addig a szolgáltatók abban is bíznak, hogy egyre több terméket és szolgáltatást lehet értékesíteni mobiltelefonokon keresztül.

A szövetség az m-commerce tömeges elterjedésének - és így a fogyasztói kultúrába történő beépülésének - a fő gátját abban látja, hogy a fogyasztók jelenleg az m-, illetve e-commerce alkalmazásoknál egyaránt félnek a nagyobb értékek online vásárlásától. Az m-commerce tekintetében általában 10 eurót vagy annál kevesebbet költenek. A szövetség úgy véli, hogy a fizetős szolgáltatások közül többek között a csengőhangok, a hírtartalom és a zenék letöltése növelheti meg ezt az összeget.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció