Tovább javult az online áruházak "e-felkészültsége"

Jót tett az erősödő verseny

Az online áruházak "e-felkészültsége" tovább javult, amelynek kiváltója a verseny erősödése volt, míg eredménye az újabb technológiák, megoldások alkalmazása lett. Az áruházakat üzemeltetők a jövőben újabb offline háttérrel rendelkező kereskedelmi cégek online megjelenésére számítanak - állítja a Westel, a Sun és a GKI egyik legújabb közös felmérése.
Az online áruházak várakozásai alapján 2003-ban - a jelenlegi 6%-ról - 10%-ra emelkedik az online vásárlók aránya az internethasználók körében. Ez a ráta rövidtávon (1-3 éves távlatban) a 16%-ot, míg középtávon (3-5 éven belül) a 27%-ot is elérheti. A legoptimistábbak a leglátogatottabb e-boltok, amelyek azt remélik, hogy 3-5 éven belül minden harmadik internetező fog online (is) vásárolni. Ezzel párhuzamosan az online áruházak saját árbevételük növekedésére számítanak.

A fizetési megoldások terén továbbra is a postai utánvétel útján történő fizetési forma a legnépszerűbb, ám az áruházak többsége 1-3 éves időtávon belül a hitelkártyás fizetés és a mobilegyenleg terhére történő fizetés arányának jelentős mértékű növekedésében is bízik. Rövid- és középtávon azon fizetési módozatok jelentős mértékű aránynövekedése várható, amelyekkel szemben ma még óvatosak a felhasználók, illetve nem tartják kellőképpen biztonságosnak. A mobilegyenleg terhére történő fizetés esetén az online áruházak úgy gondolják, hogy jelenleg túl drága lenne a szolgáltatás, illetve a nagy értékű tranzakciók lebonyolítására nem lenne alkalmas.

Bár az áruházaknak fenntartásaik vannak a mobilegyenleg terhére történő fizetéssel kapcsolatban a biztonsági és technológiai kérdések vonatkozásában, mégis 56%-uk szerint a vevők használnák ezt a lehetőséget, ha lenne rá módjuk.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció