Megjelent a Netscape 7.01
Pop-up mentes
2002. december 16.
Az AOL Time Warner bemutatta a külön megnyíló reklámablakocskák elleni védelemmel ellátott új böngészőprogramját; a bejelentés újabb szög az általános közutálatnak örvendő marketingforma koporsójába.
A 7.01-es Netscape nyilván apróbb javításokat is tartalmaz, de kifejezetten a pop-up reklámok tolakodó megjelenése hívta életre. Az AOL azután szánta el magát a lépésre, miután a reklámosztály egyre erősebben jelezte a cég felé, látogatók sokasága jelzi egyre nagyobb számban, hogy irritálónak találja a kéretlen ablakokat. Az ellenérzések hevességére jellemző, hogy maga az AOL sem értékesít pop-up reklámfelületeket külső megrendelőknek, ez nem kevesebb mint 30 millió dolláros veszteséget okoz majd a vállalatnak jövőre. A változás ennek ellenére elkerülhetetlen, mivel a cég reklám és e-kereskedelmi szolgáltatásai körül valami nagyon nincs rendben, 2003-ra 40-50 százalékos bevételcsökkenésre számítanak ezen a területen. Az elemzők szerint nem csupán az AOL számára fontos ez a lépés, később komoly visszahatás várható a felhasználókra, vagyis tömegek fogják még ellenszenvesebbnek érezni ezt a reklámformát, ez viszont a többi szolgáltatót is lépéskényszerbe hozhatja. Mindezek mellett a Netscape 7.01-ben a pop-up szűrő alapértelmezésben ki van kapcsolva. A program ingyenesen letölthető az America Online weboldaláról.
Kapcsolódó cikkek
- A Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz
- Házasságra készül a Time Warner és a Microsoft az internetes üzletágban
- Javítások az egynapos Netscape böngészőn
- Megjelent a Netscape 8.0 végleges verziója
- Február 17-én bocsátja ki a Netscape új böngészőjének béta verzióját
- Az Explorert használók a Firefoxosoknál sokkal fogékonyabbak a reklámokra
- Négy részre bomlik az AOL
- 10 éves a Netscape, jön a nagy visszatérés?
- Az AOL kihátrál a Microsoft támogatását élvező spam-ellenes rendszerből
- Az AOL célba vette a mozgóképes megjelenítést