Megjelent a Netscape 7.01

Pop-up mentes

Az AOL Time Warner bemutatta a külön megnyíló reklámablakocskák elleni védelemmel ellátott új böngészőprogramját; a bejelentés újabb szög az általános közutálatnak örvendő marketingforma koporsójába.
A 7.01-es Netscape nyilván apróbb javításokat is tartalmaz, de kifejezetten a pop-up reklámok tolakodó megjelenése hívta életre. Az AOL azután szánta el magát a lépésre, miután a reklámosztály egyre erősebben jelezte a cég felé, látogatók sokasága jelzi egyre nagyobb számban, hogy irritálónak találja a kéretlen ablakokat. Az ellenérzések hevességére jellemző, hogy maga az AOL sem értékesít pop-up reklámfelületeket külső megrendelőknek, ez nem kevesebb mint 30 millió dolláros veszteséget okoz majd a vállalatnak jövőre. A változás ennek ellenére elkerülhetetlen, mivel a cég reklám és e-kereskedelmi szolgáltatásai körül valami nagyon nincs rendben, 2003-ra 40-50 százalékos bevételcsökkenésre számítanak ezen a területen. Az elemzők szerint nem csupán az AOL számára fontos ez a lépés, később komoly visszahatás várható a felhasználókra, vagyis tömegek fogják még ellenszenvesebbnek érezni ezt a reklámformát, ez viszont a többi szolgáltatót is lépéskényszerbe hozhatja. Mindezek mellett a Netscape 7.01-ben a pop-up szűrő alapértelmezésben ki van kapcsolva. A program ingyenesen letölthető az America Online weboldaláról.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció