A fiatalok már nem vásárolhatnak az AOL-en keresztül

Az America Online engedett a rá gyakorolt egyre nagyobb nyomásnak, és megtiltotta, hogy tizenévesek igénybe vegyék a cég internetes vásárlási szolgáltatásait.
A közelmúltban számos kritika érte az AOL-t azzal kapcsolatban, hogy online vásárlási szolgáltatásai révén a tinédzserek könnyedén hozzájuthatnak különböző pornográf anyagokhoz, alkohol tartalmú italokhoz, valamint dohányárukhoz.

Nicholas Graham, az AOL szóvivője az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy a tizennyolc évnél fiatalabb internetezők mostantól nem vásárolhatnak az AOL szolgáltatásain keresztül sem az eBay-től, sem az Amazon.com-tól. A tizenhárom-tizenhét esztendős fiataloknak mindeddig lehetőségük nyílt az AOL-en keresztüli internetes vásárlásra, még pedig oly módon, hogy szüleiknek beleegyezésüket és bankkártya számukat kellett adniuk a dologhoz. Habár ezen szolgáltatások keretein belül számos hasznos dolgot vásárolhattak a fiatalok, közülük sokan számukra tiltott áruk beszerzésére használták az említett online szolgáltatásokat.

Örülök, hogy az AOL végre ráébredt arra, hogy egyes internetes szolgáltatásai milyen károsak lehetnek a fiatalok számára, akik az eddigiekben lényegében bárminemű számukra káros, vagy tiltott termékhez hozzájuthattak - nyilatkozta az egyik, fiatalkorúak védelmével foglalkozó szervezet vezetője.

"Partnereink termékskálája rendkívül széles, és elmondható, hogy ezen termékskálák túlnyomó részt hasznos árukkal vannak tele, azonban tény, hogy szolgáltatásaink révén a tizenéves fiatalok mindeddig olyan termékekhez is hozzájuthattak, melyeknek a szüleik minden bizonnyal nem örültek. Éppen ezért az AOL vezetősége úgy határozott, hogy a tizennyolc esztendőnél fiatalabbak ezentúl már nem vásárolhatnak cégünk online szolgáltatásai keretében" - nyilatkozta Graham.

A szóvivő elmondása szerint a tiltás bevezetéséig mintegy 16 millió fiatalkorú használta az AOL különböző szolgáltatásait. Noha nem mind a 16 millió fiatal vásárolt a cég online rendszere segítségével, szakértők szerint a fiatalok kitiltásának komoly negatív hatása lehet az AOL bevételeire, főleg most, hogy közeledik az év vége, az ajándékozások és a nagy bevásárlási láz időszaka.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció