Nőtt a bankok internetes ügyfélszáma
2002. október 7.
Az idei év második negyedévében 11 százalékkal, nőtt a bankok internetes lakossági ügyfeleinek a száma, s június végére elérte a 190 ezret - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. közös felméréséből.
A kutatás szerint jóllehet az ügyfelek számának növekedési üteme negyedévről negyedévre csökken, a bankok az internetes ügyfelek számában még jelentős emelkedést várnak. A felmérés szerint a biztosítók interneten keresztüli értékesítése elhanyagolható, 2002 első félévében az ebből származó díjbevétel aránya nem érte el a fél százalékot sem. A biztosítók várakozásai szerint ez az arány 2003-ban sem emelkedik 1 százalék fölé.
Fokozódó érdeklődést mutatnak a takarékszövetkezetek is az internet iránt: a felmérésben részt vevő és válaszoló szövetkezetek 80 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal, míg saját honlapja közel 30 százalékuknak volt 2002 első félévének végén.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- Másfélszeresére emelkedett 2004-ben a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Optimisták az internet hatásaival kapcsolatban a biztosítók
- Egyre több pénzügyi szolgáltatás érhető el interneten keresztül
- A turizmus helyzete az internet-gazdaságban
- OTPdirect konszolidáció - és az e-Business?
- Elektronikus értékesítés és beszerzés a vállalatoknál