Felhasználóbarát szolgáltatások az új Kazaa-szoftverben
2002. szeptember 23.
A Napster nyomdokaiba lépő Kazaa-szolgáltatás sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Kazaa-szoftvert az elmúlt esztendőben több mint 120 millió alkalommal töltötték le a cég weboldaláról, mely a maga nemében mindenképpen egyedülálló eredmény. Más internetes fájl-cserebere szolgáltatásokhoz hasonlóan a Kazaa is megpróbál stabil bevételi források után nézni, mégpedig oly módon, hogy eladja a kereső-szoftveréhez kapcsolódó különböző kulcsszavakat. Ez konkrétan úgy működik, hogy a Kazaa ügyfelei megvásárolnak egyes kulcsszavakat, melyeket, ha később a felhasználók begépelnek a keresőszoftverbe, akkor többek közt a Kazaa ügyfeleinek kulcsszavakhoz kapcsolódó linkjei, reklámozandó termékei is megjelennek a találatok között.
A Kazaa-szoftver legújabb verziójában megtalálható többek közt egy új webes keresőszolgáltatás, azonban várhatóan nem ez a szolgáltatás vívja ki leginkább a hanglemezkiadók és filmstúdiók ellenszenvét, hanem az, mely a felhasználók számára a StreamCast Networks-féle Morpheus-hoz hasonló módon lehetővé teszi a playlistek, azaz a zeneszámok listája alapján történő keresést. Ily módon a felhasználóknak minden korábbinál könnyebb dolguk lesz, amennyiben komplett albumokat kívánnak beszerezni. Végül pedig említést kell tennünk arról, hogy a Sharman Networks, a StreamCast Networks és a Grokster jogi képviselői legközelebb december 2-án találkoznak a kiadók ügyvédeivel.
Kapcsolódó cikkek
- Százmillió dollárt fizet a Kazaa a nagy lemezkiadóknak
- Rács mögé kerülhetnek a Kazaa üzemeltetői
- Rekordbüntetés zeneletöltésért: 750 dollár számonként
- Ingyenes internetes telefonálás az új Kazaa-val
- Hollywood kampányt indít az illegális filmletöltések ellen
- A Kazaa viszontperli a lemezkiadókat
- Az indiai filmstúdiók a Kazaa-val szövetkeznek
- P2P: A Kazaa nem tehető felelőssé felhasználóinak jogsértő tevékenységeiért
- Új Macintosh-felhasználókkal gazdagodik a Kazaa
- Offline reklámkampányt indít a Kazaa