Figyelemelterelő tényezők meghatározott szintű kiszűrése
2002. június 24.
"Egyre több figyelemelterelő tartalom van az interneten" - mondta John Carrington, a Websense Inc. vezérigazgatója. A San Diegó-i központú társaság jelenleg mintegy 17 ezer cégnek, köztük számos multinacionális óriásnak biztosít alkalmazotti internetmenedzsment szoftvert. "Gyakorlatilag egy egész szórakoztatóközpont van az íróasztalodon" - mondta Carrington, aki hozzátette, hogy a társaság szoftvere lehetővé teszi a figyelemelterelő tényezők meghatározott szintű kiszűrését.
A Websense mellett számos más társaság, mint például a SurfControl és a Secure Computing Corp. is kínál hasonló szoftvert, ami jól tükrözi a megoldások iránti érdeklődést.
Bár az alkalmazottak döntő többsége az efféle megoldásokat egyenlővé teszi a kémkedéssel, a Websense szerint a helyzet nem ennyire egyértelmű. Carrington szerint a társaság szoftvere nem kémked az alkalmazott után, hanem megelőz bizonyos helytelennek ítélt tevékenységeket.
A társaság által kínált megoldás lehetővé teszi a vállalatoknak, hogy eldöntsék, milyen messzire mehet az alkalmazott, és mi az, amit már semmiképpen nem tehet meg. A Websense egy dinamikusan változó, jelenleg 3,5 millió weboldalból álló adatbázist tart fenn, amelyben 75 külön kategóriára vannak bontva az egyes oldalak, így a munkáltató eldöntheti, milyen tartalmú weboldalak látogatását engedi meg dolgozóinak.
Néhány társaság csak a pornográfiát, illetve az erőszakos, illegális témákat tiltja alkalmazottjainak. Más cégek azonban azt sem kívánják tétlenül nézni, hogy dolgozóik online vásárolnak, illetve online folyóiratokat olvasnak munkaidőben.
A Websense szerint a társaságok általában tolerálják, ha a dolgozó rövidebb ideig internetes folyóiratokat olvas, illetve vásárol a világhálón. Semelyik cég nem tűri azonban el, hogy az alkalmazott netezéssel töltse el munkaidejét, és felesleges fennakadást okozzon a vállalati hálózaton.
A Websense megoldásához hasonló szoftverek a szűrés mellett általában részletes nyilvántartást is vezetnek a dolgozó internetes tevékenységéről, így gyakorlatilag minden alkalmazott nyomon követhető. Carrington szerint azonban ezt a lehetőséget szinte egyetlen társaság sem használja, mivel az információ feldolgozása igen hosszú időt venne igénybe.
A vezető szerint a cégek jelenleg elsősorban a futball-világbajnokságtól szeretnék távol tartani a dolgozókat, amely még a pornóoldalaknál is több alkalmazott figyelmét vonja el az elvégzendő munkáról.
Kapcsolódó cikkek
- A cégek nagy részének nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája
- Online munka- és állásközvetítés: Vienna.hu
- Többnyelvű honlap az ExxonMobil dolgozói számára
- Gates több IT-szakembert engedne be az USA-ba
- Segítség a női álláskeresőknek technológiai készségek elsajátításához
- Ötmillió dollárt követel az IBM-től a kirúgott netfüggő alkalmazott
- Márciusban BMF Állásbörze 2007
- Eddig 6,3 millió bejelentést regisztrált az EMMA
- Állásokat és támogatásokat kínál a megújult ÁFSZ-portál
- A T-Mobile az ügyfélszolgálaton akar spórolni