Megszületett az új HP
Az IT-piac már sohasem lesz az, ami volt a 90-es években
2002. május 9.
A legfontosabb változásként Fiorina kereken kimondta, hogy az IT piac már sohasem lesz az, ami volt a 90-es években, amikor 70-80 százalékos termelésbővülés sem ment ritkaságszámba. Az új HP-nek lassú, ám folyamatos növekedésre kell számítania, és ennek megfelelő, fenntartható üzleti modelleket kell alkalmaznia. A vásárlók is ezt várják a cégtől, a szolgáltatások széleskörűségét, és szakmai segítséget, a gyors árleértékelések helyett.
Ezek után a Compaq volt első embere, most a HP igazgatója, Michael Capellas vette át a szót, aki az információtechnológia új világáról szólt. A legfontosabb fogalom itt is a változás, a vásárlók dinamikus digitális tartalmat szeretnének, mindenhol, mindenkor, és mindezt állandóan frissített formában, kapcsolt szolgáltatásokkal. Az új cég egyértelműen világelső a szerverek, a belső adattárolás, a nyomtatás, és a PC-k világában. A vállalatoknak szánt termékskáláról Capellas elmondta, hogy a legfontosabb területek a hibatűrő rendszerek, a valódi 64 bites Unix szerverek, és az azonnal áttekinthető rendszerkezelő megoldások. Ehhez csatlakoznia kell a kiegészítő szolgáltatásoknak, a HP 65 ezer profi szakembert alkalmaz ebből a célból 160 országban.
A legtöbb meglepetésre a szokatlan lendület mellett az átlagos felhasználók számára is ismert termékcsoportok márkaelosztása adott okot, sokan arról beszéltek, hogy a Compaq márka egyes teljesen különleges területektől eltekintve eltűnik, a HP pedig a mai napig nem volt hajlandó érdemben nyilatkozni a kérdésről. Ma lehullott a lepel: az üzleti szektor asztali gépei Compaq márka alatt futnak, a területre szánt noteszgépek szintén, ám a magánfelhasználók notesz, és asztali gépei mindkét márka alatt megjelennek, míg a kéziszámítógépek egységesen iPAQ jelöléssel folytatják jövőjüket.
Capellas ezek után fontosnak tartotta ecsetelni, miért is nem vágja egymás alatt a fát a két vállalat az egyesüléssel. A teljes általuk képviselt piac mindössze 30 százalékán fedi le egymást a két cég termékkínálata, a felmérések szerint ennek a 30 százaléknak a vásárlói közül majdnem mindenki, 29 százaléknyi területet lefedő vásárló szavaz bizalmat az új cég termékeinek.
A tájékoztatón megjelent Michael Winkler, a nemzetközi szolgáltatások vezetője, hogy az e-kereskedelemről, és a két cég egyesült weboldaláról tájékoztassa az egybegyűlteket. Jelenleg a HP második az e-kereskedelem területén, a megfogalmazott cél egyértelműen az első hely megszerzése, ez nem is tűnik oly távolinak, ha figyelembe vesszük, hogy a HP 2001 negyedik negyedévében 50 százalékos növekedést ért el a területen. Ehhez a legfontosabb eszköz a jelenleg már mindkét vállalat termékskáláját egy helyen elérhetővé tevő új weboldal, mely a thenew.hp.com címen elérhető.
A pénzügyi részletekkel kapcsolatban elhangzott az a meggyőződés, miszerint az új HP képes akár túlteljesíteni is terveit, a HP jelenleg 98, a Compaq 97 százalékban teljesítette előirányzott számait, ezt csupán a Dell Computer múlja felül 104 százalékkal, az iparág átlaga 70-80 százalék körül van.
Ilyen részletes tájékoztató után az azonnali kérdések és válaszok már nem hozhattak igazi meglepetést, a legfontosabb információ a tervezett 15 ezer fős leépítéssel kapcsolatos. A cégnél évi átlagban egyébként is természetes a 7-8 százalékos elvándorlás, ezen kívül az új HP már 6 hónapon belül komoly növekedésre számít, mely sok új munkahelyet jelenthet, akár a most elbocsátottak számára.
Kapcsolódó cikkek
- 64 bites HP asztali PC
- HP: új mobiltermékek és megoldások
- Olcsó HP PC Linuxszal
- Új Presario gyorsabb Pentium 4 processzorral
- Kevesebb volt a fúzió az európai IT szektorban
- Megjelentek az első HP-Compaq termékek
- Számos HP-Compaq újdonság negyedéven belül
- Tizenötezer dolgozót bocsát el a HP
- Lezárult a HP és a Compaq fúziója
- Hétfőtől megszűnik a HP jelenlegi tőzsdei jelölése