Online vásárlás: csökkent a bizalom
2002. március 27.
A Yahoo/ACNielsen társaságok által kiadott Internet Confidence Index, amely a tavalyi év elejétől folyamatosan beszámol az internetezők online vásárlás iránti bizalmáról, első alkalommal mutatott visszaesést. A Yahoo, amely a folyamatos felmérést az ACNielsen piackutató céggel közösen végzi, közölte, hogy a közelmúltban tapasztalt visszaesés ellenére a vásárlók bizalma továbbra is magasabb, mint egy évvel ezelőtt.
A társaság szerint elképzelhető, hogy mindössze évszakos visszaesésről van szó, mivel a karácsonyi vásárlószezont követően általában kevesebben vásárolnak. Az adatok azonban azt mutatják, hogy a visszaesés azon felhasználók körében a legnagyobb, akik rendszeresen vásárolnak az interneten. A 100-as pontszámú, alapnak számított tavalyi első negyedévet követően az elmúlt év végére 115-re emelkedett az index, az elmúlt három hónapban azonban 111-re csökkent.
A Yahoo vezetői elmondták, hogy a társaságnak nincsenek pontos adatai, amelyek a visszaesés okára utalhatnának, de más piackutató cégek szerint a felhasználók nincsenek megelégedve az online boltok szolgáltatásának minőségével. "A szolgáltatások minősége a tavalyi utolsó negyedévben meglehetősen gyenge volt" - mondta Ken Cassar, a Jupiter Media Metrix egyik elemzője. A Jupiter tanulmánya szerint az online boltok túl lassan reagáltak a rendelésekre, a felhasználók azonban még így is többnyire pozitív tapasztalatokról számolnak be.
Kapcsolódó cikkek
- VĂŠget ĂŠrt a netes szex-ĂŠhsĂŠg idĹszaka
- E-Commerce-dĂjban rĂŠszesĂźlt Nagy Zsolt
- A magyar internetezĹk vĂĄsĂĄrlĂĄsi szokĂĄsai
- TĂśbbet kĂśltenek a netes vĂĄsĂĄrlĂłk
- 18 milliĂĄrd forint kĂśrĂźl alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- ElĂŠgedetlenebbek lettek az Amazon ĂŠs eBay vevĹi
- A spam-ek miatt megrendĂźlhet a bizalom az online kereskedelemben
- USA - 28,1 szĂĄzalĂŠkkal bĹvĂźlt az internetes kereskedelem
- Az e-Ăźzletben a 30. helyen MagyarorszĂĄg
- A Yahoo! megvĂĄsĂĄrolja a Kelkoo internetes kereskedelmi portĂĄlt