A Magyar Reklámetikai Kódex hatása a mobilkommunikációra
2001. június 30.
A Reklámetikai Kódex újdonsága, hogy az előző kódexhez képes részletesebben foglalkozik az új média reklámlehetőségeivel, így kitér az internetre, illetve a mobilkommunikációra is, bár ez utóbbira igen szűkre szabottan. A 10. Cikkelyben a személyiségi jogok védelménél a 3. bekezdés egyértelműen úgy fogalmaz, hogy telefonos reklámozás, csak a fogyasztó/befogadó hozzájárulásával történhet. A 4. bekezdés pedig úgy, hogy kizárólag a fogyasztó/befogadó egyértelmű, előzetes hozzájárulásával történhet reklámozás SMS útján. Ennek értelében tehát a jövőben minden olyan szervezet megsérti a Reklámetikai Kódexet, amelyik kéretlenül zaklatja SMS-ben a mobiltelefon tulajdonosokat. Ilyen esetekben a fogyasztó/befogadó etikai vizsgálatot kérhet a szakmai szövetségtől.
Kapcsolódó cikkek
- Konferencia az online reklám jövőjéről
- Domino: csökkenő díjak
- Nokia 6100
- SARS-vírusriasztás mobilon
- Kovács Kálmán: Magyarországon 2005-ig ki kell írni az UMTS-tendert
- Konferencia a mobilkommunikációról jelentős nemzetközi érdeklődés mellett
- Az Intel is belépett a "szélessávú drótnélküli csoportba"
- A kéziszámítógépek még jól jöhetnek egy terrortámadáskor
- Az Európai Bizottság a WLAN-hozzáférési pontok számának növelését szeretné
- Új bolygó a WAP-rendszerben