BA-IBM: e-commerce alkalmazások a légiközlekedésben

A British Airways az angol légitársaságok közül elsőként vezet be olyan e-commerce alkalmazást, amely WAP funkciós telefonkészülékről történő indulási regisztrációt (check-in) tesz lehetővé.
Az új szolgáltatás bevezetésével a légitársaság törzsutasainak a világon elsőként nyílik lehetősége arra, hogy egy virtuális ülésrendet böngészve preferált helyüket is mobiltelefon-készülékükről választhassák ki. Az új WAP szolgáltatások az első „kézzel fogható” jelei a British Airways és az IBM stratégiai innovációs megállapodásnak. A megállapodás keretében a légitársaság 12,5 millió fontot, azaz 5,2 milliárd forintot fordít WAP alapú utas-kiszolgáló alkalmazások kifejlesztésére 2002. végéig.

A British Airways termékei és szolgáltatásai 1997. közepétől hozzáférhetők az interneten. A most kialakított és bevezetett innovatív WAP alkalmazások azonban a légitársaság e-commerce eszköztárának új szegmensét képviselik, hiszen többé nem szükséges a számítógép előtt ülve intézni utazási ügyeinket. A vezeték nélküli Internet alkalmazások az eddiginél is gyorsabb és rugalmasabb utazást tesznek lehetővé, azáltal hogy az irányítást csak „kezünkben tartjuk”.

A WAP készülékekről történő check-in és helyfoglaláson túlmenően a fejlesztések már most lehetőséget biztosítanak arra, hogy a gépek indulásának és pontos érkezésének időpontját is telefonkészülékük kijelzőjén követhessék nyomon a törzsutasok. A szolgáltatások első csoportja Angliában már elérhető. Az IBM és a British Airways szakemberei viszont már most további WAP szolgáltatások kifejlesztésén dolgoznak. Ezek közül a legfontosabb az internetes jegyrendelés vezeték nélküli protokollra történő kiterjesztése.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció