Újraindul a pilótaképzés Győrben: rugalmas, moduláris rendszerrel bővül a program
2025. december 12.
A győri Széchenyi István Egyetemen a tavaszi félévben ismét elindul a légijármű-üzemeltetési szakmérnök és légijármű-üzemeltetési szakember képzés. Az intézmény a rugalmasabb tanulási lehetőségek érdekében a diplomásoknak szóló két szakirányú továbbképzés mellett részismereti (mikrotanúsítványos) formában is meghirdeti a magyar–angol nyelvű programot. A moduláris részképzések esetében nincs szükség felsőfokú végzettségre, a tanúsítványok modulonként szerezhetők meg. Mindkét típusnál a jelentkezési határidő 2026. január 12.
A pilótaképzés idén szeptemberben indult el az egyetemen: mérnöki diplomával a „légijármű-üzemeltetési szakmérnök”, más felsőfokú végzettséggel pedig a „légijármű-üzemeltetési szakember” képzés választható. A három féléves, angol nyelvű program olyan tapasztalt szakmai partnerekkel működik együtt, mint a Wizz Air és a több mint húsz éve működő Fly-Coop Kft. Az elméleti órákat pénteken és szombaton tartják Győrben, míg a gyakorlati repülések az ország több repülőterén – például Fertőszentmiklóson, Péren, Budaörsön, Kadarkúton és Lipóton – zajlanak, igazodva a hallgatók lehetőségeihez. Emellett a pilótajelöltek szimulátoros tréningeken is részt vesznek, elsősorban a váratlan helyzetekre való felkészülés céljából.
A Széchenyi István Egyetem pilótaképzése során a hallgatók több száz órát repülnek tapasztalt oktatók segítségével
„Az első felvételi időszak tapasztalatai azt mutatták, hogy sok jelentkező számára kihívást jelent a másfél éves, igen intenzív program, amely során egymotoros és kétmotoros géppel, nappal és éjszaka, rossz látási viszonyok között is meg kell tanulniuk biztonságosan repülni. Ezért az egyetem vezetésével és a Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központtal közösen kidolgoztuk a képzés moduláris változatát” – fogalmazott dr. Teschner Gergely egyetemi docens, a program szakfelelőse.
Hozzátette: a moduláris felépítés lényege, hogy az ismeretanyag egymásra épülő egységekre bontva sajátítható el, így mindenki a saját tempójában haladhat. A részismereti (mikrotanúsítványos) képzésekhez nem szükséges diploma, akár érettségivel is elvégezhetők. Az első modul a „magánpilóta-szakszolgálati engedély megszerzésére irányuló képzés” (Private Pilot License – PPL), amely önállóan is teljesíthető, és a kis, egymotoros repülőgépek vezetésére készít fel.
A végzettek bármelyik légitársaságnál elhelyezkedhetnek kereskedelmi pilótaként
„Fontos, hogy a felvétel feltétele az angol nyelvtudás, amelyet nem nyelvvizsgával, hanem személyes elbeszélgetésen mérünk fel. A teljes képzéshez 1. osztályú orvosi minősítés szükséges, de a PPL modulhoz elegendő a 2. osztályú alkalmasság. A jelentkezési határidő mindkét esetben január 12., így a február 1-jei kezdés előtt minden vizsgálatot el tudunk végezni” – tette hozzá a szakvezető. Kiemelte, hogy a teljes – akár moduláris, akár három féléves – képzés elvégzése után a hallgatók bármely légitársaságnál elhelyezkedhetnek pilótaként, a Wizz Airrel kötött együttműködésnek köszönhetően pedig náluk soron kívüli felvételi lehetőséget is kaphatnak.
A légijármű-üzemeltetési szakmérnök és szakember képzés tandíja 95 ezer euró (kb. 37 millió forint), amely az elméleti oktatást, 205 óra repülési gyakorlatot és a vizsgák díját is tartalmazza. A magánpilóta-engedélyt adó egyféléves PPL-képzés díja 13 200 euró (kb. 5,15 millió forint), amely 45 repülési órát, valamint az elméleti oktatást és a vizsgákat foglalja magában. A moduláris programot teljesítők összesen mintegy 50 órával többet repülnek, mint a szakirányú továbbképzés hallgatói. A tandíj mindkét esetben kamatmentes diákhitelből is finanszírozható 45 éves korig.
English Summary
The Széchenyi István University in Győr is relaunching its aircraft operation engineer and aircraft operation specialist training programs for the spring semester, now also available in a flexible, modular (micro-credential) format. The new structure allows students to complete the curriculum step by step, with the first module preparing them for the Private Pilot License (PPL), which can be taken even without a university degree. The three-semester English-language program is supported by industry partners such as Wizz Air and Fly-Coop, combining weekend theoretical classes in Győr with flight practice at several airports across Hungary. Applicants must demonstrate English proficiency through an interview and meet medical requirements, depending on the module chosen. Both the full program and the modular path qualify graduates to work as airline pilots, with Wizz Air offering priority placement opportunities.
Kapcsolódó cikkek
- Eredményhirdetés a győri egyetem ösztöndíjpályázatán
- Szabadalmi gyorsítósávhoz jutott a Széchenyi Egyetem
- Tudásközpont a versenypályán – elindult a Hungaroring Autó-Motorsport Tanszék
- Így működik belülről az Amazon – különleges tanulmányúton a Szécheny-egyetem hallgatói
- Új motorsport-innovációs központ épül a Hungaroringen
- Elismerték a Széchenyi-egyetem kiberbiztonsági képzéseit
- Fenntartható hajtásláncot fejlesztett a győri egyetem csapata
- 5G és MI a rehabilitáció szolgálatában – magyar–kínai kutatólabor indul Győrben
- Forma–1-től a gokartig: szakirányú továbbképzés a Széchenyi Egyetemen
- Kísérletek, drónok, 3D nyomtatás – élményalapú tanulás a győri diákoknak


