KĂ©szletĂ©rtesĂ­tĂ©sek: Ă­gy lesz a kĂ©szlethiĂĄnybĂłl Ășjra vĂĄsĂĄrlĂĄs

Közeledünk az év legzsúfoltabb vásárlási idƑszakához. Képzeljünk el egy vásárlót, aki kétségbeesetten keresi a tökéletes karácsonyi ajándékot, és már attól tart, hogy sehol nem találja meg. Ekkor megcsörren a telefonja: értesítés érkezik, hogy a keresett termék újra elérhetƑ. A vállalkozásnak ez aranyat ér, a vásárlónak pedig megmenti az ünnepek hangulatát. De hogyan lehet ezt rendszeresen elérni?

 

Mi az a készletértesítés?

 

A készletértesítés egyszerƱ: jelzi a vásárlónak, amikor a korábban elfogyott termék ismét kapható. EgyszerƱ, okos és nagyon hatékony. Kutatások szerint az ilyen értesítések a korábban elveszettnek hitt vásárlások több mint 50%-át vissza tudják hozni.

 

Emellett segítenek erƑsebb kapcsolatot építeni a vásárlókkal:

 

● Visszaterelik Ƒket a már egyszer megkedvelt termékekhez, növelve az érdeklƑdést és a kattintásokat.

● A személyre szabott üzenetek mutatják, hogy figyelünk rájuk, ez hƱséget épít.

● A gyorsan újra eladott készlet javítja a mƱködést, és csökkenti annak esélyét, hogy a vásárló inkább a versenytárshoz forduljon.

 

Hogyan hozzon valódi eredményt a készletértesítések?

 

1. Azonosítsa a legnépszerƱbb termékeket

Figyelje, melyek azok, amelyek gyorsan elfogynak. Ez nem csak a készletszintrƑl szól: arról is, mit szeretnek a vásárlók, és mire van a legnagyobb kereslet.

 

2. Használja a vásárlói adatokat

Ha az értesítést jó idƑben, a megfelelƑ emberek kapják, akár háromszorosára nƑ az esélye annak, hogy reagálnak. A kívánságlistára tett vagy korábban már nézett termékekrƑl küldött üzenetek akár 400%-kal magasabb megnyitási arányt hozhatnak. A Viberrel dolgozó márkák ügyféladatbázisukat is összekötik az üzenetküldéssel, és 70% feletti megnyitási arányt érnek el.

 

3. Automatizált értesítések

Állítsa be úgy az értesítéseket, hogy azonnal kimenjenek, amint a termék újra elérhetƑ

 

 

4. Tegye látványossá

A képekkel, videókkal kiegészített értesítések akár 25%-kal is növelhetik a megnyitási arányt. A Viberen jelen lévƑ márkák például képeket és videókat használnak, hogy támogassák a készletpótlási értesítéseket, és emlékeztessék az ügyfeleket azokra a termékekre, amelyek iránt korábban érdeklƑdtek. SƑt, néhány emoji is javíthatja a hatást, akár 20%-kal. 

 

5. IdƑzítés: nagyon számít

A jó idƑpont akár 40%-kal növelheti a megnyitás esélyét.

    ● Kiskereskedelem: kora este, hétvégén

    ● Éttermek / ételek: ebédidƑ és kora este

    ● Pénzügy: délelƑtt, hétköznap

Tesztelni, figyelni és finomítani kell, amíg meg nem találja a legjobb idƑpontokat.

 

6. KönnyƱ vásárlás

Legyen minden adat elmentve, szállítási cím, fizetési mód, hogy a vásárló pár kattintással meg tudja rendelni a terméket.

 

7. Folyamatos mérés és javítás

Érdemes figyelni a megnyitási és átkattintási arányokat, és ezek alapján folyamatosan módosítani az értesítések tartalmát és idƑzítését.

 

Hogyan lesz az értesítésbƑl tényleges vásárlás?

 

A készletértesítések nem egyszerƱ udvariassági üzenetek. Ha jól csináljuk Ƒket, idƑben, személyre szabva, látványosan, visszahozzák a vásárlókat, és sokkal jobb élményt adnak. Az ünnepi idƑszakban pedig könnyen eldönthetik, hogy a vásárló végül melyik üzletet választja, és visszatér-e késƑbb is.

 

SzerzƑ: Berina Tanovic, értékesítési igazgató, Rakuten Viber

 

 

English Summary

As the busiest shopping season approaches, back-in-stock notifications can rescue both businesses and customers by alerting shoppers the moment a previously sold-out item becomes available again. These messages are highly effective, often recovering more than half of otherwise lost purchases while strengthening customer relationships through relevance and personalization. Brands that use customer data, automation, and rich media—such as images or videos—see significantly higher open and click-through rates. Timing also matters: sending notifications when customers are most receptive can boost engagement by up to 40%. When optimized and paired with a smooth checkout experience, back-in-stock alerts can directly drive sales and influence where shoppers choose to buy during the holiday season.

 

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł