Az MI-oktatás nemzetközi élvonalában a Soproni Egyetem
2025. november 24.
A Zhuhaiban tartott „Hatékony, befogadó és etikus mesterséges intelligencia az oktatásban (AIED)” című konferencián Dr. Sinóros-Szabó Laura tanácsadó és projekt szakértő, valamint Dr. Vida Gergő tudományos főmunkatárs vett részt a Soproni Egyetem képviseletében. A rendezvény az Ázsia–Európa Alapítvány ASEFClassNet18 programjának részeként valósult meg, amelynek célja, hogy összehozza az európai és ázsiai oktatókat, kutatókat és tanárképző szakembereket. A konferenciát olyan rangos nemzetközi szervezetek támogatták, mint a Beijing Normal University, az Association of Southeast Asian Teacher Education Network, az International Research Centre on Artificial Intelligence, az UNESCO és a Jožef Stefan Institute. A résztvevők a felsőoktatás jövőjét meghatározó kérdéseket vitattak meg, az etikus MI-használattól a tanulási folyamatok hatékonyságának növeléséig.
A program keretében ázsiai és európai szakemberek közösen dolgoznak olyan kutatási anyagokon, amelyek az ENSZ Egyetemének Mesterséges Intelligencia és Fenntartható Fejlődés című könyvsorozatában kapnak helyet 2026 első felében. A Soproni Egyetem kutatói így közvetlenül járulnak hozzá ahhoz a nemzetközileg is kiemelt tudományos párbeszédhez, amely a mesterséges intelligencia felelős, inkluzív és hatékony alkalmazását vizsgálja az oktatásban.
Az utóbbi években a mesterséges intelligencia az egyetem egyik kiemelt fejlesztési területévé vált. A Soproni Egyetem célja, hogy hazai és nemzetközi szinten is vezető szerepet töltsön be az MI-alapú oktatási megoldások bevezetésében. Ennek érdekében olyan nemzetközileg is meghatározó intézményekkel működik együtt, mint a szingapúri Nanyang Technological University, a kínai Beijing Normal University és a brit University College London. Ezek a partnerségek lehetővé teszik, hogy az egyetem oktatói és hallgatói közvetlenül ismerjék meg a legújabb technológiai és pedagógiai innovációkat.
A készülő kötet várható megjelenése tovább erősíti majd a Soproni Egyetem, különösen a Benedek Elek Pedagógiai Kar nemzetközi láthatóságát és tudományos eredményeit. Mindez nemcsak az intézmény szakmai elismertségét növeli, hanem hozzájárul ahhoz is, hogy az oktatásban egyre nagyobb szerepet kapjanak az innovatív, mesterséges intelligenciával támogatott módszerek, amelyek a jövő tanulói és pedagógusai számára egyaránt előnyt jelentenek.
English Summary
The University of Sopron has strengthened its international presence in the field of artificial intelligence in education by representing Hungary at a high-profile AI-themed conference held in Zhuhai, China. The institution’s experts participated in the ASEFClassNet18 program, which brings together leading European and Asian educators, researchers, and teacher-training professionals. As part of this collaboration, they are contributing to research materials that will be published in the United Nations University’s Artificial Intelligence and Sustainable Development book series in 2026. These efforts highlight the university’s commitment to advancing ethical, inclusive, and effective AI use in education. The project also enhances the global visibility of the University of Sopron, especially the Benedek Elek Faculty of Education, and supports the integration of innovative AI-driven methods into its teaching practices.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar gyártás új motorja: így tör előre az AI 2025-ben
- Mesterséges intelligencia a tárgyalóteremben: lehetőség vagy kockázat?
- Kyndryl Readiness Report: Hogyan alakítja az MI a vállalati jövőt?
- Mesterséges intelligencia az egyetemen: Sopronban már szabályozott keretek között
- A magyar dolgozók kétharmada képzés nélkül használja az AI-t
- A jövő járműiparának tudásközpontja lesz a Debreceni Egyetem
- Túlélési készség a digitális világban: az MI kritikus használata
- MENTA ’25: A technológia alakítja a jövőt, vagy a jövő alakítja a technológiát?
- Az AI Summit 2025 bebizonyította: a mesterséges intelligencia a jövő motorja
- Mesterséges intelligencia a mindennapokban – így használja a magyar lakosság


