Tovább szárnyal az AutoWallis: 353 milliárd forintra nőtt az árbevétel

Az AutoWallis a harmadik negyedévben is erős teljesítményt nyújtott: a vállalatcsoport árbevétele 21 százalékkal nőtt, így elérte a 353 milliárd forintot a régió 17 országában. A bevétel 67 százaléka külföldi piacokról származott, amit az akvizíciók és az organikus növekedés egyaránt támogatott. Mindhárom üzletág pozitív eredményt ért el: a Kiskereskedelmi Üzletág forgalma 43 százalékkal emelkedett, a Mobilitási Szolgáltatásoké 21, a Nagykereskedelmi Üzletágé pedig 4 százalékkal bővült. A társaság 12,6 milliárd forintos EBITDA-ja megfelel az elvárásoknak, és stabil alapot teremt a növekedési stratégia folytatásához.

Az év első három negyedévében az AutoWallis Csoport árbevétele 21 százalékkal, 353,2 milliárd forintra nőtt, ezzel fenntartva az első két negyedév 20 százalék körüli bővülési ütemét. A növekedésben az organikus (+6,1%) és az akvizíciós források is szerepet játszottak. A csoport bevételének 67 százaléka továbbra is külföldről érkezett. Az EU és az AutoWallis régiójának autópiaca ugyanakkor vegyes képet mutat: míg az EU-ban az új gépjármű-regisztrációk mindössze 0,9 százalékkal emelkedtek, az AutoWallis által lefedett országokban 6 százalék feletti növekedés volt tapasztalható (Románia és Szlovákia kivételével, ahol 0,2–6 százalékos csökkenés történt).

 

A Kiskereskedelmi Üzletág érte el a legnagyobb növekedést: árbevétele 43 százalékkal 177 milliárd forintra ugrott, főként a cseh MILAN KRÁL GROUP és az NC Auto felvásárlásának köszönhetően, miközben organikusan is 7,5 százalékkal nőtt. A Nagykereskedelmi Üzletág 4,5 százalékos bővüléssel 168,5 milliárd forintos árbevételt ért el; az új autó értékesítések száma 2,5 százalékkal nőtt, amit részben a modellösszetétel és az árkorrekciók indokoltak. Az Opel a korábbi gyengébb teljesítményt korrigálva 3,6 százalékos növekedést ért el a csoport piacain, szemben az EU 10 százalék körüli visszaesésével. A KGM 4,4 százalékos csökkenése, valamint a Jaguar és Land Rover modellek összetételének változása ugyanakkor visszafogta az üzletág árréstömegét. Az infláció és a KGM márkaváltásához, illetve új márkák bevezetéséhez kapcsolódó többletköltségek szintén rontották az eredményt. A vállalat hatékonyságjavító és költségcsökkentő intézkedéseket vezetett be, amelyek várhatóan 2026-ra fejtik ki teljes hatásukat. A Mobilitási Szolgáltatások Üzletág árbevétele 21 százalékkal 7,6 milliárd forintra nőtt, elsősorban a rent-a-car üzletág erős teljesítménye és a flottabővülés miatt.

 

autowallis.com

 

Az AutoWallis Csoport 2025 első kilenc hónapjában 12,6 milliárd forint EBITDA-t ért el, ami 10 százalékos visszaesést jelent, az EBITDA-margin pedig 4,8 százalékról 3,6 százalékra csökkent. A harmadik negyedévben azonban a hatékonyságjavító intézkedéseknek köszönhetően a csoport csaknem 600 millió forinttal magasabb EBITDA-t ért el, így a menedzsment szerint a kumulált csökkenés nem veszélyezteti a stratégiai célokat. A beszerzési költségek (ELÁBÉ) 21 százalékkal, 292,2 milliárd forintra nőttek, ugyanakkor a bruttó árrés továbbra is 17 százalék felett maradt. A személyi jellegű ráfordítások 33 százalékkal emelkedtek, főként az akvizíciók következtében 22 százalékkal bővülő létszám és a munkaerőpiai béremelések miatt. A pénzügyi eredmény -2,1 milliárd forint volt, ami 46 százalékkal kedvezőbb a 2024-es bázisnál; ugyanakkor a kamatráfordításokat növelték a 2024 második felében, akvizíciókhoz kapcsolódóan felvett hitelek. Az árfolyammozgások eredője közel 1,4 milliárd forint nyereséget hozott.

 

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta: a több mint 20 százalékos árbevétel-növekedés mind az organikus bővülésnek, mind az akvizíciós lépéseknek köszönhető. Bár a vártnak megfelelően az EBITDA és az adózás előtti, valamint a nettó eredmény elmarad a tavalyitól, mindez nem befolyásolja a stratégiai célok teljesíthetőségét, és továbbra is stabil alapot jelent a vállalat növekedési pályájának fenntartásához.

 

 

 

English Summary

AutoWallis delivered strong results in the first nine months of the year, increasing its revenue by 21% to HUF 353 billion, driven by both organic growth and recent acquisitions. The group’s international markets accounted for 67% of total revenue, reflecting its expanding regional presence across 17 countries. The Retail segment showed the fastest growth, while the Wholesale and Mobility Services divisions also contributed positively. Although EBITDA declined by 10% to HUF 12.6 billion, efficiency measures implemented during the year led to an improved third-quarter performance. Management expects these initiatives to support the continued execution of the company’s long-term growth strategy.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció