Személyre szabott AI-asszisztensek a Soproni Egyetemen
2025. augusztus 20.
A Soproni Egyetem elsőként vezette be Magyarországon az egész intézményre kiterjedő, szakterület-specifikus mesterséges intelligencia asszisztenseket, amelyek az oktatás, a kutatás, az adminisztráció és az intézményi működés terén egyaránt jelentős hatékonyságnövekedést eredményeznek. Ezek a fejlett virtuális segítők olyan feladatokat képesek percek alatt elvégezni, amelyek korábban heteket vettek igénybe – ezáltal új szintre emelve az egyetem digitális innovációit.
A felsőoktatás jövője nem pusztán a tudásátadásról szól, hanem a tanulási folyamatok korszerű, személyre szabott és hatékony támogatásáról is. Az egyetem által minden vezető, oktató, kutató és munkatárs számára elérhető AI-asszisztensek valódi áttörést hoznak a mindennapi munkában: képesek megérteni a szakmai igényeket és stratégiai célokat, gyorsítják a feladatvégzést, miközben hozzájárulnak egy új szemléletmód kialakításához – emelte ki Prof. Dr. Fábián Attila, a Soproni Egyetem rektora. Hangsúlyozta: céljuk, hogy a mesterséges intelligencia ne csupán technológiai újdonságként jelenjen meg az egyetemen, hanem kézzelfogható, napi szintű támogatást nyújtson minden egyetemi polgár számára.
Ennek érdekében az intézmény átfogó útmutatót dolgozott ki az AI felelős használatáról, amely a hallgatók, oktatók, kutatók és adminisztratív munkatársak számára is elérhető. Emellett 2025 őszétől belső képzések és fórumok is indulnak, amelyek segítenek a legjobb gyakorlatok elsajátításában.
A fejlesztés már 2024-ben elindult, a világ egyik legismertebb technológiai platformjára építve. Azóta számos területen – az oktatásmódszertantól kezdve a kutatás-fejlesztésen, projektmenedzsmenten és marketing-kommunikáción át egészen a jogi asszisztenciáig – elkészültek vagy tesztelési fázisban vannak a szakterületre szabott rendszerek. A pilot időszakban több területen is bebizonyosodott az AI-megoldások hatékonysága: olyan feladatok, amelyek korábban hetekig tartottak, ma már percek vagy órák alatt elvégezhetők.
A mesterséges intelligencia nemcsak az egyetem működésében kap szerepet: a képzések tartalmába is beépülnek az AI felelős és tudatos használatához szükséges alapismeretek és készségek, így a hallgatók felkészülten léphetnek be a jövő munkaerőpiacára.
A Soproni Egyetem digitális transzformációs programjának részeként megvalósuló fejlesztések tovább erősítik az intézmény szerepét a régió és az ország tudásközpontjaként, miközben növelik oktatási és működési hatékonyságát, valamint hazai és nemzetközi versenyképességét.
English Summary
The University of Sopron is the first in Hungary to implement institution-wide, field-specific AI assistants to enhance education, research, administration, and overall operations. These advanced tools can complete professional tasks in minutes that previously took weeks, significantly boosting efficiency and innovation. The university provides AI support to all staff and faculty, along with comprehensive guidelines and upcoming internal training programs. By integrating responsible AI usage into its curriculum, the institution prepares students for the opportunities and challenges of the digital future. This initiative strengthens Sopron’s role as a key knowledge center in the region and enhances its national and international competitiveness.
Kapcsolódó cikkek
- Tanuló algoritmus forradalmasítja a logisztikát – Győrben született meg a jövő megoldása
- Visszatértek a trójai falovak – de most már mesterséges intelligencia vezeti őket
- Két nap, amikor Budapest a mesterséges intelligencia fővárosává válik
- Miért nem használjuk a mesterséges intelligenciát a munkahelyeken?
- Győrből a világ élvonalába: Egy fiatal mérnök nemzetközi sikertörténete
- Adatok, algoritmusok, épületek – Így formálja át az MI az építőipart
- Megjelennél a ChatGPT válaszaiban? Itt a magyar fejlesztés, ami segít!
- AI-ra optimalizált tartalom: új korszak a keresőoptimalizálásban
- Mikor fordul át az automatizáció frusztrációba az ügyfél szemében?
- Két ezüst, négy bronz: Magyar diákok taroltak a pekingi MI diákolimpián