Hackelj egy jobb városi élményt! – Itt a Westend első innovációs versenye
2025. augusztus 15.
A Gránit Pólus Csoporthoz tartozó Westend Bevásárlóközpont először hirdetett versenyt a még jobb és különlegesebb látogatói élmény érdekében, HackTheMall: a Westend élmény címmel.
A vállalat célja az, hogy Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontjaként egy különleges és innovatív platformot biztosítson az új ötleteknek a látogatói élmény fokozására, a fenntartható működésre, a digitális megoldások integrálására és a közösségi élet formálására. Ezt szolgálja a hackathon is, ahova szeptember 1-ig még fogadják a jelentkezéseket.
A Gránit Pólus Csoport az érdekeltségébe tartozó Westend Bevásárlóközpontra nemcsak a vásárlás tereként tekint, hanem a főváros egyik fontos közösségi fórumaként is, ahol élmény időt tölteni feltöltődni, kikapcsolódni, másokkal találkozni. Az elmúlt években a vállalatcsoport számos olyan fejlesztést hajtott végre, amely ezt a célt szolgálja: interaktív közösségi tereket alakítottak ki, továbbfejlesztették a tetőteraszon lévő parkot, miközben az épületegyüttes üzemeltetését többek között napenergia és mesterséges intelligencia alapú megoldások alkalmazásával tették még fenntarthatóbbá. A Gránit Pólus Csoport ugyanakkor élen jár az innovatív digitális technológiák alkalmazásában is – ezeket emelhetik még magasabb szintre a Magyarországon egyedülálló bevásárlóközpont témájú hackathonon megszülető újabb megoldások, amelyek még egyedibbé tehetik a Westend-élményt.
A verseny kiírója, a Westend Innovációs Központ kereskedelmi vagy üzleti háttérrel rendelkező fiatal szakemberek – programozók, marketingesek, stratégák és üzletfejlesztők, UX/UI designerek és tartalomfejlesztők, proptech és fintech szakemberek – és akár startupperek jelentkezését várja. A felsorolt szakterületek széles skálája is jelzi, hogy a sokoldalú, sokféle nézőpontot egyesítő koncepciók lehetnek igazán eredményesek a megmérettetésben, amely a csapatok sokszínű összetételében is tükröződni fog.
A versenyre 3-5 fős csapatokban, de akár egyénileg is lehet nevezni – az egyéni pályázókat a szervezők fogják csapatokba sorolni. A résztvevőknek 24 órájuk lesz arra, hogy a hely sajátosságait figyelembe véve olyan formabontó digitális ötleteket dolgozzanak ki a működés és a vásárlói élmény újragondolására, amelyek akár a bérlők kosárértékének (egy vásárló átlagos költése) növekedéséhez is hozzájárulhatnak.
A résztvevőknek nem csupán a szorosabb értelemben vett vásárlással összefüggő megoldásokra érdemes fókuszálniuk, hanem például a logisztikai folyamatok hatékonyságát növelő megoldásokkal is előállhatnak. A HackTheMall szakmai partnere a PropTech Hungary, amely iparági szemlélettel, szakmai mentorációval is támogatja a csapatokat. A verseny különlegessége, hogy a résztvevők munkáját az európai proptech szakma legelismertebb képviselői is támogatják: Simon Staack (Managing Director & Co-founder, Emplate) és Erwin Buckers (CEO & Co-Founder, Chainels) személyesen vesznek részt mentorként az eseményen, nemzetközi tapasztalataikkal segítve a legjobb ötletek kibontakozását.
A versenyzők koncepcióikat a verseny másnapján, a helyszínen mutatják be a szakmai zsűrinek, amelynek tagjai Csillag Péter, Magyarország egyik leghíresebb IT- és adattechnológiai szakembere, a Cápák Között című műsor egyik befektetője, Petheő Gergely, az IKEA retail innovációs vezetője, Kalmár Zoltán, a PropTech Hungary alapítója, digitális transzformációs szakember, a HackTheMall társszervezője, Csordás Stefánia, a Westend B2C vezetője, és Pálvölgyi Patrik, a Westend Innovációs Központ vezetője. Ők fogják kiválasztani a győztes csapatot, amelynek jutalma Westend ajándékkártya lesz egymillió forint értékben, de emellett egyéb értékes nyeremények is várnak a résztvevőkre.
„A Gránit Pólus Csoport ingatlanvagyonára hosszútávú befektetésként tekint, amit a legmagasabb sztenderdek mentén, okosan, fenntarthatóan és költséghatékony módon kíván üzemeltetni. Tudatában vagyunk annak a felelősségnek, amely méretéből és piaci pozíciójából fakadóan a Westend Bevásárlóközpont üzemeltetésével együtt jár, ugyanakkor ez a felelős szemlélet az, ami számunkra különösen fontossá teszi a jövőbe mutató innovatív megoldások integrálását a működésünkbe” – mondta el Gyertyánfy Miklós, a Gránit Pólus Csoport vezérigazgatója. „Azok a fiatal szakemberek, akik most az ötleteikkel segítik a Westend még hatékonyabb és élményszerűbb működését, voltaképpen annak az újragondolásában lesznek a segítőtársaink, hogy hogyan fogunk mi városlakók a közeli és távolabbi jövőben élni, kapcsolatot tartani, városi tereket használni.”
English Summary
The Westend Shopping Center, part of the Gránit Pólus Group, is launching its first-ever hackathon – HackTheMall – to enhance visitor experience through innovative, digital, and sustainable solutions. The event invites young professionals and startups from diverse fields such as tech, marketing, UX/UI, and business development to collaborate on bold new ideas. Participants will have 24 hours to develop concepts that could reshape retail, community engagement, and operational efficiency at one of Budapest’s largest malls. Supported by international mentors and industry experts, the winning team will receive a 1 million HUF Westend gift card and other valuable prizes. The initiative reflects the group’s long-term commitment to smart, sustainable, and community-focused urban spaces.
Kapcsolódó cikkek
- Banki csalások kivédésére tervezett megoldást a 48-órás programozói verseny győztes csapata
- Novemberben ismét JunctionX hackathon Budapesten!
- Innovációs versenyt rendez a Bosch: fiatalok jelentkezését várják, több mint 4 millió forint a tét
- Egy magyar startup fejlesztése hozza el az érintésmentes parkolást a Westendbe
- Közösségi irodateret nyitott a Westend