Az e-sport térnyerése megállíthatatlan – Magyarország is egyre aktívabb szereplő

Az e-sport iparág az elmúlt években robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, amit a mobilplatformok elterjedése és a professzionális versenyeket körülvevő ökoszisztéma erősödése is folyamatosan hajt előre. Nemzetközi becslések szerint 2032-re a szektor globális bevétele elérheti a 9,1 milliárd dollárt. A K&H friss kutatása is ezt a trendet erősíti: a válaszadók közel 65%-a szerint az e-sportnak komoly jövője van.

Magyarországon is egyre dinamikusabban fejlődik az e-sport piac – mára már nem csupán szabadidős tevékenység, hanem jelentős gazdasági és kulturális jelenséggé vált. A videójátékok iránti érdeklődés folyamatosan nő, egyre többen tekintenek rá nemcsak hobbiként, hanem akár karrierlehetőségként is. A K&H 2025-ös e-sport kutatása szerint a megkérdezettek 63%-a az e-sportot a modern kor szellemi sportjának tartja, és 44%-uk úgy véli, hogy ez már nem kizárólag a fiatal generáció kiváltsága. A hazai játékosok ráadásul egyre markánsabban vannak jelen a nemzetközi versenyeken is – ezt a lakosság is érzékeli: a válaszadók 66%-a tudja, hogy Magyarországot világszinten is képviselik játékosaink.

 

Szárnyal a videójátékok és az e-sport népszerűsége

 

A 21. század technológiai forradalmával együtt a virtuális világ is egyre több embert vonz. A videójátékok ma már természetes részei a gyerekek és fiatalok életének – sokan már 3-7 éves korukban találkoznak színes, interaktív játékokkal mobilon vagy konzolon. A K&H kutatásában részt vevő 20–65 évesek harmada rendszeresen játszik videójátékokkal, vagy aktív szereplője az e-sport világának. A játékosok 69%-a legalább heti egy alkalommal játszik, és harmaduk alkalmanként több mint két órát tölt ezzel.

 

 

Az e-sport iránt érdeklődők körében szintén jelentős aktivitás figyelhető meg: több mint a felük legalább hetente egyszer játszik, néz közvetítést vagy követi a kapcsolódó híreket. Sőt, azok aránya, akik alkalmanként két óránál is többet foglalkoznak e-sporttal, egy év alatt 12 százalékponttal nőtt – jelenleg ez már meghaladja a 40%-ot.

 

Az e-sport támogatása hosszú távon is cél

 

„Kutatásunk is megerősíti, hogy a videójátékok és az e-sport mára a mindennapjaink részévé váltak. Ezért is támogatjuk ezt a dinamikusan fejlődő területet immár 7 éve – célunk, hogy a magyar e-sport tovább fejlődjön, és a hazai tehetségek a lehető legjobb eredményeket érhessék el a nemzetközi színtéren” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.

 

Hozzátette: a digitalizáció előretörésével az e-sport előtt egyre szélesebb perspektívák nyílnak. Ma már például egyetemi kurzusokon is tanulható ez a terület, és a legelhivatottabbak akár hosszú távú karriert is építhetnek rá.

 

A kutatás szerint a válaszadók közel 70%-a úgy véli, hogy az e-sportnak Magyarországon is komoly jövője van. A globális trendek pedig szintén alátámasztják ezt: a nemzetközi előrejelzések szerint 2023-ra az iparág forgalma meghaladta a 9 milliárd dollárt.

 

A kutatásról

Az IPSOS által végzett online felmérés 2025. július 29. és augusztus 5. között zajlott, 1000 fő megkérdezésével. A mintát a 20–65 év közötti városi lakosság köréből választották ki.

 

 

English Summary

The e-sports industry has experienced rapid growth in recent years, driven by the spread of mobile platforms and the strengthening of professional competition ecosystems. According to international forecasts, global revenues could reach $9.1 billion by 2032. A recent K&H study in Hungary reflects this optimism, with nearly 65% of respondents predicting a bright future for e-sports. The research also shows that e-sports is increasingly seen as a serious intellectual sport and a viable career path, engaging a wide age range beyond just young people. Hungarian players are now firmly established on the global e-sports stage, and public awareness of this is growing steadily.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció