Az LG jövőképe: 14,5 milliárd dolláros HVAC-birodalom 2030-ra
2025. július 23.
Az LG Electronics (LG) bemutatta hosszú távú stratégiáját, amelynek célja, hogy 2030-ra meghatározó szereplővé váljon a fűtés-, szellőzés- és légkondicionáló (HVAC) rendszerek globális piacán. A vállalat célkitűzése, hogy az Ökomegoldások üzletág (Eco Solutions Company) éves bevétele elérje a 20 ezer milliárd koreai wont (körülbelül 14,5 milliárd dollárt). Ezt a növekedést ipari B2B megoldásokra, mesterséges intelligencián alapuló technológiákra és régióspecifikus rendszerek fejlesztésére alapozza.
A terjeszkedési terv kulcsfontosságú eleme az adatközpontok hűtésére szolgáló AI-alapú technológiák fejlesztése. Az LG már jelenleg is szállít fejlett hűtőrendszereket adatközpontok és nagykereskedelmi létesítmények számára. A globális folyadékhűtő berendezések piaca 2027-re várhatóan eléri a 12 milliárd dollárt, melyből az LG két éven belül 720 millió dolláros részesedést kíván megszerezni.
A cég kínálatában megtalálhatók olyan speciális folyadékhűtési megoldások, mint a légkondicionáló rendszerek vagy a DC (egyenáramú) energiaellátáshoz igazított HVAC technológiák. A dél-koreai Pyeongtaek városában működő LG AI Data Center HVAC Solution Lab révén a vállalat valós szerverterhelések mellett végez teljesítményteszteket. Emellett az LG U+ távközlési céggel közösen már elindított egy pilot projektet is a folyadékhűtési rendszerek tesztelésére.
A technológiai újítások mellett az LG növekedését a „Build, Borrow, Buy” (építsd meg, kölcsönözd, vásárold meg) stratégia is támogatja. Ez magában foglalja a saját fejlesztések mellett kutatás-fejlesztési együttműködések kialakítását és célzott felvásárlásokat is. Ennek keretében a vállalat nemrégiben 100%-os tulajdonrészt szerzett a norvég vízmelegítő gyártó OSO-ban, megerősítve ezzel jelenlétét az európai fűtéstechnikai piacon.
Az LG célja, hogy a szolgáltatásalapú – tehát nem hardveres – bevételek arányát a jelenlegi 10%-ról 20%-ra növelje. Ilyen szolgáltatás például az AI-alapú BECON épületirányítási platform, valamint a digitális iker technológia, amely képes előre jelezni a szerverek hőtermelését, és optimalizálja a hűtési rendszerek működését.
A globális terjeszkedés jegyében az LG a feltörekvő piacokra is fókuszál. Indiában új kutatás-fejlesztési központot hoz létre, valamint 2026-tól egy új gyártósort indít, amely évente akár 1,5 millió légkondicionáló egység előállítására lesz képes a helyi igények kielégítésére.
A szakértelem fejlesztése érdekében az LG világszerte HVAC Akadémiákat működtet. Jelenleg 43 országban összesen 65 ilyen oktatóközpont működik, ez a szám pedig 2025 végére várhatóan 70-re nő. Ezek az intézmények a szerviz-, értékesítési és mérnöki csapatok képzését, valamint a nemzetközi terjeszkedés támogatását szolgálják.
„Az adatközpontok terjedésével egyre nagyobb az igény a korszerű hűtéstechnológiák iránt. Az LG célja, hogy technológiai tudására és innovációs erejére építve a mesterséges intelligencia korszakában is a világ élvonalába tartozzon HVAC-megoldások terén” – mondta James Lee, az LG Ökomegoldások üzletágának elnöke.
English Summary
LG Electronics has unveiled its strategic roadmap to become a global leader in the HVAC (heating, ventilation, and air conditioning) market by 2030. The company aims to generate KRW 20 trillion (approx. USD 14.5 billion) in annual revenue for its Eco Solutions division, focusing on industrial B2B solutions, AI-powered technologies, and region-specific systems. A key growth driver is LG’s expansion into AI-based cooling systems for data centers, supported by its own testing lab and pilot projects. The strategy also includes acquisitions—like Norwegian water heater manufacturer OSO—and increasing non-hardware revenues through smart platforms like the AI-driven BECON system. LG is also investing in emerging markets, opening R&D centers and expanding manufacturing capacity, particularly in India.
Kapcsolódó cikkek
- Energiatakarékos hűsölés kreatívan – 5 trükk a hűvös otthonért
- Adatközpontokra szabva: az ABB új megszakítója a jövő energiakihívásaira válaszol
- Guruló mozi: érkezik az LG okosplatformja a Kia új modelljeibe
- Netflix az autóban? Az LG webOS már a Kia járműveiben is elérhető lesz
- Körforgásban a fenntarthatóság: Rekord újrahasznosítás az LG-nél
- Fenntarthatóság minden szinten: Az LG elköteleződése a jövő mellett
- Amikor a technológia nem helyettünk, hanem értünk dolgozik – bemutatkozott az LG új imázsfilmje
- Az LG AI-filmje a holnap otthonát idézi
- Az LG új OLED TV-je nemcsak okos, hanem teljesen vezeték nélküli is
- Vezetékek nélkül is maximális élmény – Itt az LG OLED evo M5!