Streamingre hangolva – így nézünk ma tévét Magyarországon

A streaming iránti érdeklődés nem csökken, sőt: a Direct One adatai szerint a tartalomfogyasztási szokások továbbra is átalakulóban vannak. A Direct Now applikáció felhasználóinak száma az elmúlt egy évben közel 13 százalékkal nőtt, így már több mint 40 ezren használják rendszeresen az alkalmazást szórakozásra vagy információszerzésre. 

Bár az élő televíziózás továbbra is meghatározó szerepet játszik, enyhe visszaesés figyelhető meg: 2024-ben a felhasználók 97,5%-a nézett élő adást az appon keresztül, míg 2025-ben ez az arány 89%-ra csökkent.

 

Streaming: végleg belépett a mindennapokba

 

A GKID 2024 tavaszi kutatása szerint már több mint 2,9 millió felnőtt internethasználó rendelkezett legalább egy streaming szolgáltatás hozzáféréssel – ez mintegy 700 ezer fős növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel a streaming elérte az 51%-os penetrációt a digitálisan aktív lakosság körében. Az NMHH júniusi riportja szerint 438 ezer magyar több streamingplatformot is használ, és a háztartások havonta átlagosan 4-5000 forintot költenek ezekre a szolgáltatásokra.

 

A Direct Now iránt is nő az érdeklődés, nemcsak a videótár miatt, hanem azért is, mert az alkalmazáson keresztül élő, lineáris csatornák is elérhetők – akár nyaraláson, útközben vagy a vízparton is.

 

Milyen eszközökön használjuk?

 

A Direct Now app szinte minden okoseszközre elérhető, és egyszerre több készüléken is használható. A nézők döntő többsége okostévén nézi a tartalmakat – a nézett órák 75%-a ilyen eszközön történik. Az előfizetők általában több eszközön is használják az alkalmazást, egy főre átlagosan 3,6 különböző eszköz jut.

 

 

Funkciók, amiket imádnak a felhasználók

 

Különösen népszerűek az újraindítás és visszajátszás funkciók, melyekkel a nézők bármikor pótolhatják kedvenc műsoraikat. Legyen szó egy lekésett sorozatepizódról vagy éjszaka sugárzott sporteseményről, a tartalom visszanézhető, amikor épp idő van rá. A felhasználók csaknem 60%-a rendszeresen él is ezekkel a lehetőségekkel, akár visszatekerésre, akár késleltetett tartalomfogyasztásra.

 

Mennyi időt töltünk a képernyő előtt?

 

2024 júniusában, részben a sportesemények hatására, rekordidőt töltöttek a felhasználók a Direct Now platformon: átlagosan 69,3 órát havonta. 2025 júniusában ez az idő 66,5 órára csökkent, de még így is kiemelkedően magas maradt – főként az új tartalmak és az időfüggetlen funkciók aktív használatának köszönhetően. Ez annyit tesz, mintha három napot egyhuzamban a képernyő előtt töltöttek volna a nézők.

 

A legkedveltebb tartalomtípusok: izgalom, gasztronómia, érzelem

 

A lineáris csatornákon továbbra is a kalandos, izgalmas műsorok viszik a prímet – a Kincsvadászok és a The Floor – csak egy maradhat például a júniusi toplista élén végeztek. A videótárban azonban új trendek rajzolódnak ki: népszerűek a krimik, orvosi sorozatok, dokumentumfilmek, és természetesen a romantikus történetek is.

 

Az idei év újdonságai közé tartozik például The Walking Dead: The Dead City vagy Stanley Tucci gasztronómiai sorozata, Az olasz konyha nyomában. A filmes toplistákon is dominálnak az erős érzelmi töltetű vagy látványos produkciók, mint a Bram Stoker: Van Helsing vagy Az élet maga.

 

A CANAL+ saját gyártású sorozatai is elérhetők az appban – például a Mint a családunk (ökológiai katasztrófáról), a Párizs ostroma (akció), vagy A brigád, amely egy különleges rendőri egység életét mutatja be.

 

Sportcsatornák a csúcson – stabil élmezőny az M4-nek

 

A Direct Now legnézettebb csatornái között továbbra is vezető helyen állnak a sporttartalmak. Az M4 Sport immár két éve toronymagasan az élen áll – a 2024-es foci-Eb kiemelkedő nézettséget hozott. A Duna TV és az RTL is stabilan tartja helyét az élmezőnyben. Az M4 Sport+ 2024-ben a negyedik helyre lépett elő, és 2025-ben is megőrizte előkelő pozícióját, annak ellenére, hogy idén nem volt jelentős nemzetközi sportesemény.

 

Érdekesség, hogy 2025-ben a Cool TV és az RTL2 is előkelő helyezést ért el, míg néhány közszolgálati csatorna kisebb visszaesést mutatott. A toplisták alapján jól látható: a sportesemények és az élő közvetítések továbbra is kiemelt vonzerőt jelentenek, különösen az okostévét használók körében.

 

 

English Summary

Streaming services remain highly popular in Hungary, with Direct One reporting a 13% increase in Direct Now app users over the past year—now exceeding 40,000 regular viewers. While live TV remains important, there's a growing shift toward on-demand viewing, especially with popular features like restart and replay. In June 2025, users spent an average of 66.5 hours on the platform, even without major sporting events like the Euros or the Olympics. Thrillers, culinary shows, and emotionally powerful dramas topped the charts, while M4 Sport retained its position as the most-watched channel, highlighting the continued draw of live sports content.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció