Okosabb, gyorsabb, emberibb: Új szintre lépett az eMAG chatbotja
2025. június 29.
Az eMAG online ügyfélszolgálatán elérhető chatbot, Dia az elmúlt időszakban jelentős fejlesztésen esett át: a másfél éve működő rendszer mostantól az OpenAI GPT-4 nyelvi modelljén alapul, ami lényegesen kibővítette a képességeit.
A felhasználók immár szabad szavas üzenetekben kommunikálhatnak vele, a korábbi menüalapú navigáció helyett. A chatbot természetesebb nyelvezetet használ, és pontosan értelmezi az ügyfelek hétköznapi megfogalmazású kérdéseit – legyen szó rendelési státuszról, kiszállításról, visszaküldésről vagy visszatérítésről.
A megkeresések 70%-át már Dia kezeli
A fejlesztések eredményeként Dia már az online beérkező ügyfélszolgálati megkeresések közel 70 százalékát képes önállóan kezelni, a saját tudásbázisa és az eMAG belső rendszereinek integrációja révén. Az elmúlt hetekben több tízezer interakció során bizonyította hatékonyságát.
„Folyamatosan vizsgáljuk, hogyan tudjuk még gyorsabban és pontosabban kiszolgálni ügyfeleinket – mondta Daradics Kinga, az eMAG Magyarország ügyvezetője. – Jelenleg is azon dolgozunk, hogy tovább növeljük Dia képességeit, így a közeljövőben akár a megkeresések 75 százalékát is önállóan megválaszolhatja. Kollégáink rendszeresen bővítik a chatbot tudását új promptokkal, hogy minden új termékről és szolgáltatásról naprakész információkkal rendelkezzen. Vizsgáljuk azt is, hogyan tudnánk kiterjeszteni a szöveges kommunikációt hangalapúra.”
Zökkenőmentes ügyintézés és jobb ügyfélélmény
Amennyiben Dia nem tud megválaszolni egy kérdést, a párbeszédet zökkenőmentesen egy emberi ügyintéző veszi át ugyanabban a chatablakban. Ez biztosítja, hogy az ügyintézés folyamata ne szakadjon meg.
A GPT-4 modellre való átállás nemcsak a válaszadások minőségét javította, de az ügyfelek elégedettségét is növelte: a chatbot teljesítménye már közel azonos szintet képvisel, mint az élő ügyintézőké. A visszajelzések alapján a duplán feltett kérdések száma is harmadával csökkent.
Mesterséges intelligencia emberi háttérrel
Bár a generatív mesterséges intelligencia hatékony eszköz, működtetése folyamatos finomhangolást igényel. A Dia mögött álló modellt úgy alakították ki, hogy kizárólag az eMAG ökoszisztémájára vonatkozó adatokat használjon fel, ezzel megelőzve a nem kívánt, pontatlan válaszokat (úgynevezett "MI-hallucinációkat").
Az eMAG számára továbbra is kulcsfontosságú az ügyfélélmény. Dia levéve a terhet az egyszerűbb ügyekről, lehetővé teszi, hogy az emberi kollégák a bonyolultabb megkeresésekre fókuszáljanak, amelyek empátiát, problémamegoldást és személyes kapcsolatteremtést igényelnek.
English Summary
Recently, eMAG significantly upgraded its customer service chatbot, Dia, by integrating it with OpenAI’s GPT-4 language model. As a result, users can now communicate with Dia using natural, free-form language instead of navigating menus. The chatbot understands everyday phrasing, provides real-time updates on orders, returns, and refunds, and independently handles around 70% of incoming inquiries. This improvement has led to increased customer satisfaction and a reduction in repeat queries. While Dia manages routine cases, complex issues are still handled by human agents, ensuring a high-quality support experience.
Kapcsolódó cikkek
- Mi rejlik a chatbotok „fejében”? – A mesterséges intelligencia rejtett működése
- Mi várhat a videójáték-piacra 2025-ben?
- Gamingtrendek: Mire költenek a magyar gamerek?
- Előrendelhető az Apple legmegfizethetőbb középkategóriás modellje az eMAG-nál
- Elindult az iPhone 16e előrendelés az eMAG-nál
- Windows 11-képes gépek és MacBookok vezetik az eMAG éves notebooktoplistáját
- Miért válhat szükségessé új laptop vásárlása 2025-ben?
- Összesen 667 millió forintot takarítottak meg az eMAG Genius felhasználói kevesebb mint egy év alatt
- Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
- Az eMAG több mint 1 millió, “Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viselő ajánlattal készül november 15-ére