Közzétette 2024 legsikeresebb e-kereskedőit a PwC Magyarország

A PwC Magyarország 2024. június 19-én szakmai rendezvény keretében mutatta be az E-toplista idei rangsorát, amely négy kategóriában – legnagyobb forgalmú, FMCG, magyar, legismertebb – sorolta be az ország legkiemelkedőbb e-kereskedelmi szereplőit. Az eseményen több mint 40 vezető online kereskedő képviseltette magát.

A rendezvényen nemcsak a rangsort ismertették, hanem bemutatták a Digitális Kereskedelmi Körkép 2024 eredményeit is, illetve szó esett az e-kereskedelem aktuális jogi környezetéről, a lojalitásprogramok adatvezérelt működéséről és a kiberbiztonsági kockázatokról is.

 

10 éve E-toplista

 

A PwC Digital Commerce csapata (korábban GKID) 2015 óta készíti el éves toplistáját a legnagyobb hazai online kereskedőkről. Az idei rangsor ismét a PwC budapesti székházában került bemutatásra, ahol Cserjés-Kopándi Ildikó, az esemény házigazdája kiemelte: míg 10 éve csupán 1400 webáruház szerepelt a kutatásban, ma ez a szám már több tízezerre tehető. A verseny élesedett, így a toplistán szereplők külön elismerést érdemelnek.

 

A Mastercard régiós igazgatója, Márkus Gergely hangsúlyozta: a 44 listázott vállalkozás a nemzetközi kihívások közepette is meghatározó szereplő maradt saját szegmensében, ezzel a magyar e-kereskedelmi szektor és a gazdaság egésze számára is példát mutatnak.

 

 

Új piacvezető: az Alza.hu az élen

 

A 2024-es év legnagyobb online forgalmat bonyolító webáruháza a cseh Alza.hu, amely átvette az első helyet az eddigi listavezető eMAG-tól. Az Alza nemcsak forgalomban nőtt kiemelkedően, hanem tranzakciószám-növekedésben is élen járt.

 

A dobogón a Kifli.hu (szintén cseh tulajdonú) és a MediaMarkt végzett. Két új szereplő – BestByte (11. hely) és Rossmann (14. hely) – először került fel a toplistára.

 

Növekedés és visszaesés a top 15-ben

 

A 15 legnagyobb, hazai operációval rendelkező e-kereskedő együttes bruttó forgalma 463,1 milliárd forint volt 2024-ben – ez 12,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A teljes piac 29%-át, míg a rendelések 34%-át tették ki.

 

11 vállalat növekedett, átlagosan közel 25%-kal, ami több mint kétszerese a teljes hazai piac 9,7%-os bővülésének. Ugyanakkor négy szereplő visszaesést könyvelhetett el, átlagosan 24%-os csökkenéssel.

 

 

FMCG: dinamikus bővülés, új kategóriák

 

Az FMCG szegmensben a toplistás kereskedők száma 12-re nőtt, új belépők a Petissimo és a Fressnapf. A Kifli harmadik éve őrzi piacvezető szerepét, míg a Tesco két számjegyű növekedéssel tért vissza a növekedési pályára. A Rossmann is dobogós lett.

 

A legnagyobb éves növekedést az FMCG-szereplők érték el, átlagosan 25%-kal, a Wolt Market esetében ez meghaladta az 50%-ot. Az FMCG szektor teljes online forgalma 156,4 milliárd forint, 7,1 millió rendelés mellett.

 

Bővül az 5 milliárd feletti magyar toplista

 

2024-ben három új magyar e-kereskedő (BestByte, Elektrik Store, Coolmobile) és egy piactér (Fizz.hu) is belépett az 5 milliárd forint feletti forgalmú vállalkozások közé, így a toplista már 17 szereplőt számlál. A Fizz.hu az OTP Csoport új e-kereskedelmi platformja, és mindössze fél év működés után a 15. helyre került.

 

A 17 legnagyobb magyar online kereskedő összesített forgalma 211,2 milliárd forint, 5,6 millió rendelés mellett. A növekvő vállalatok átlagos bővülése 15%, míg a visszaesőké 6%.

 

Tímár Szabolcs, a kutatás módszertani vezetője kiemelte: az 5 milliárdos szintet elérők száma továbbra is alacsony a piac méretéhez képest, amit a külföldi szereplők – például a TEMU – előretörése is nehezít.

 

A magyar e-kereskedők toplistáját idén is az Euronics vezeti, az Aqua és az egy év után visszatérő iPon előtt. Az iPon produkálta a legnagyobb forgalomnövekedést, míg a Homelux a rendelések számában nőtt látványosan.

 

Nemzetközi terjeszkedés: a kulcs a növekedéshez

 

A PwC szerint a fenntartható növekedés egyik legfontosabb pillére a nemzetközi piacok meghódítása. Ennek jó példája a Pepita, amely 2024-es export forgalmával önmagában is bekerülhetne a legnagyobb magyar kereskedők közé.

 

Szakmai előadások és kitekintés

 

Az eseményt szakmai prezentációk színesítették:

 

• Straubinger Zsófia a növekvő jogi terhekről és a szigorodó szabályozásról beszélt.

• Kiss Virág bemutatott hat különböző hűségperszónát és egy új lojalitásprogramot.

• Mekler Anita a PwC „Voice of the Consumer” globális kutatásából osztott meg részleteket.

• Mondovics Péter a kiberbiztonsági kihívásokat és az együttműködés fontosságát hangsúlyozta: a fogyasztók 43%-a nem tér vissza ahhoz a szolgáltatóhoz, amely adatvédelmi incidenst szenvedett el.

 

 

English Summary

PwC Hungary released its 2024 E-commerce Toplist, ranking the most successful online retailers in four categories: largest by revenue, FMCG, Hungarian-owned, and most recognized. Alza.hu took the top spot as Hungary’s biggest online retailer, overtaking eMAG, while Kifli.hu remained the leader in the FMCG sector. The total revenue of the top 15 e-retailers grew by 12.4%, significantly outpacing the overall market. Key trends include the rise of new entrants, strong FMCG growth, and increasing importance of international expansion, with Pepita leading in export-driven sales. The event also addressed key topics like legal regulations, data-driven loyalty programs, and cybersecurity in e-commerce.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció