75 éves a Gorenje – Rekordbevétellel és kiemelkedő növekedéssel ünnepeltek

A Gorenje Magyarország Kft. fennállásának 75. évfordulóját figyelemre méltó eredményekkel ünnepelte: a vállalat közel 10%-os árbevétel-növekedéssel és új csúcsot jelentő, 41,4 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta a 2024-es üzleti évet. A jubileumi sajtótájékoztatón Füle Norbert ügyvezető igazgató számolt be a vállalat sikereiről és piaci eredményeiről, majd a résztvevők a Gorenje-Hisense legújabb termékinnovációival is megismerkedhettek.

 

Rekordévet zárt a Gorenje a hazai piacon

 

A 2024-es év a Gorenje történetének egyik legsikeresebb időszakát hozta Magyarországon: a cég árbevétele 9,67%-kal haladta meg az előző év azonos időszakát. A növekedés szinte minden termékkategóriában érezhető volt – különösen a nagygépek területén, ahol 5,7%-os bővülést regisztráltak, tovább erősítve a cég piacvezető pozícióját. A hűtőszekrények, sütők és mosógépek továbbra is a legnépszerűbb termékek közé tartoznak, miközben a kisebb háztartási készülékek és a televíziók iránti kereslet is dinamikusan nőtt. A televíziók esetében a Hisense márka kiemelkedő, 32%-os növekedést produkált, amivel a harmadik helyre lépett elő a magyar piacon.

 

 

„A Gorenje 75 éves múltja mellett a jövőbe mutató fejlesztéseink is bizonyítják elkötelezettségünket: 2024-ben hazánkban is kimagasló növekedést értünk el. Olyan innovációkat kínálunk a magyar vásárlóknak, amelyek új szintre emelik az otthoni életminőséget. Célunk, hogy a következő évtizedben is élen járjunk dizájnban, fenntarthatóságban és technológiai fejlesztésekben” – hangsúlyozta Füle Norbert.

 

 

Innovációk a jubileumi rendezvényen

 

A sajtóeseményen nemcsak az eddigi eredményekről esett szó: a megjelent újságírók és vendégek elsőként láthatták a Gorenje-Hisense cégcsoport legújabb termékeit is. A vállalat szakértői bemutatták a nyár folyamán piacra kerülő újdonságokat – köztük a Hisense beépíthető konyhai eszközeit, a Red Dot Design-díjas Gorenje konyhai készülékeket, valamint a legfrissebb Gorenje klímaberendezéseket. Szintén debütált a Hisense legújabb generációs televíziócsaládja is.

 

 

75 év innováció, dizájn és fenntarthatóság jegyében

 

A Gorenje története 1950-ben kezdődött egy kis szlovén faluban, mára azonban világszerte 60 országban van jelen, és több mint 127 millió nagygépet adott el. Az Adriai-régió piacvezető márkája elkötelezett a fenntarthatóság iránt: 2023-ban Green Star tanúsítványt, 2024-ben pedig EcoVadis ezüstérmet kapott. Céljuk a csomagolások teljes körű újrahasznosíthatóságának elérése, valamint a keletkező hulladék 96%-ának újrahasznosítása. A dizájn területén is meghatározó szereplő: nemzetközi formatervezőkkel dolgoznak együtt, és számos neves díjat nyertek el az évek során.

 

 

English Summary

Gorenje Hungary celebrated its 75th anniversary with record-breaking results, achieving a net revenue of HUF 41.4 billion in 2024 – a 9.67% increase compared to the previous year. Sales grew across all product categories, with large household appliances still leading the market and Hisense TVs seeing an impressive 32% growth. At the anniversary press event, the company presented its latest innovations, including Red Dot Award-winning kitchen appliances and next-generation climate and TV solutions. Gorenje also reaffirmed its commitment to sustainability and design, aiming for 96% waste recycling and fully recyclable packaging in the near future.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció