Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom

A Magyar Telekom ma közzétette 2025. első negyedévére az EU által befogadott Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. 

Vállalt célkitűzéseinek megfelelő ütemben kezdte a 2025-ös évet a Magyar Telekom. A vállalatcsoport bevétele éves szinten 7,8 százalékkal, 241,6 milliárd forintra nőtt az első negyedévben, melynek elsődleges oka továbbra is az ügyfelek egyre növekvő adat és konnektivitás iránti igénye. Hogy a növekvő ügyféligényeket továbbra is a legmagasabb szinten szolgálhassa ki a vállalat, ebben a negyedévben is folyamatosan dolgozott hálózatainak és rendszereinek korábban megkezdett fejlesztésén. Az év első három hónapjában gigabit-képes hálózatát további 58 ezer új hozzáférési ponttal bővítette; valamint használatba vette megújult ügyfélszolgálati rendszerét. Ezek a lépések hozzájárulnak az ország digitalizációjához és tovább növelik a Telekom rugalmasságát, ellenállóképességét. A vállalat a ma közzétett első negyedéves pénzügyi jelentésében korábban meghatározott stratégiai irányvonalát és a 2025. évre vonatkozó célkitűzéseit megerősítette. 

 

Főbb eredmények: 

 

Az összes bevétel éves szinten 7,8%-kal 241,6 milliárd forintra nőtt 2025 első negyedévében, elsősorban a mobil adat és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti továbbra is erős kereslet, a magasabb RI/IT bevételek, valamint a 2024. márciusban végrehajtott magyarországi inflációkövető díjkorrekció pozitív hatása következtében.

• A mobil bevételek 7,4%-kal, 140,6 milliárd forintra nőttek 2025 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, a mobil adat használat folyamatos növekedésének és az inflációkövető díjkorrekció kedvező hatásnak következtében.

 

• A vezetékes bevételek éves szinten 7,6%-kal, 78,1 milliárd forintra nőttek 2025 első negyedévében, tükrözve a vezetékes szélessávú bevételek ügyfélkör-bővülés miatti növekedését, valamint az inflációkövető díjkorrekció kedvező hatását az első két hónapban.

 

• A rendszerintegrációs és informatikai ('RI/IT') bevételek 10,9%-kal nőttek éves szinten, és 23,0 milliárd forintot tettek ki 2025 első negyedévében a magyarországi nagy projektekből származó bevételek növekedésének köszönhetően.

 

 

 

A közvetlen költségek éves összehasonlításban 3,2%-kal voltak magasabbak, 91,6 milliárd forintot tettek ki 2025 első negyedévében, a magasabb RI/IT szolgáltatásokkal kapcsolatos költségek és a megemelkedett egyéb költségek következtében.

 

• Az összekapcsolási költségek éves összevetésben 8,0%-kal 4,7 milliárd forintra emelkedtek 2025 első negyedévében, elsősorban a mobil szolgáltatóknak történő magasabb kifizetéseket tükrözve mindkét országban.

 

• Az RI/IT szolgáltatással kapcsolatos költségek 12,7%-kal nőttek éves szinten, 2025 első negyedévében 17,0 milliárd forintot tettek ki, a magasabb projekt volumennel összhangban.

 

• Pénzügyi eszközök és szerződéses eszközök értékvesztése és nyeresége (követelések értékvesztése) az előző év azonos időszakához képest 10,1%-kal 3,1 milliárd forintra csökkent 2025 első negyedévében, a követelések bázis időszakhoz képest kedvezőbb korosodásának köszönhetően.

 

• A távközlési adó éves szinten 3,4%-kal csökkent, 2025 első negyedévében 6,1 milliárd forintot tett ki, ami elsősorban az üzleti ügyfelek által generált mobil hangalapú forgalom csökkenését tükrözi, ezen ügyfélbázis csökkenésével összhangban.

 

• Az egyéb közvetlen költségek 1,9%-kal, 60,8 milliárd forintra nőttek 2025 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, elsősorban a magasabb televíziós tartalom díjak eredményeként, valamint a nem-hangalapú szolgáltatásokhoz kapcsolódó költségek és a roaming kifizetések emelkedésének hatására.

 

A bruttó fedezet éves szinten 10,7%-kal 150,0 milliárd forintra javult 2025 első negyedévében, a magasabb szolgáltatási bevételeknek köszönhetően. 

 

A közvetett költségek éves szinten 12,0%-kal vagy 6,1 milliárd forinttal, 44,8 milliárd forintra csökkentek 2025 első negyedévében, mivel a távközlési pótadó kivezetéséből eredő kedvező hatás ellensúlyozta a személyi jellegű költségek emelkedésének hatását.

 

• A személyi jellegű ráfordítások éves szinten 14,7%-kal nőttek, 25,0 milliárd forintot tettek ki 2025 első negyedévében, ami a 2024. május 1-jétől, illetve 2025. március 1-jétől hatályos magyarországi béremelések következménye.

 

• A távközlési pótadó 2025. január 1-jétől megszűnt, ami 8,9 milliárd forint éves javulást eredményezett. 

 

• Az egyéb működési költségek (távközlési pótadó nélkül) kismértékben csökkentek éves összehasonlításban és 20,9 milliárd forintot tettek ki 2025 első negyedévében, mivel az energia költségek csökkenése és egyéb hatékonysági intézkedések hatása ellensúlyozta a számos költségtételt érintő infláció okozta árnyomást.

 

• Az egyéb működési bevételek 1,1 milliárd forintot tettek ki 2025 első negyedévében.

 

Az EBITDA éves szinten 24,4%-kal 105,2 milliárd forintra nőtt 2025 első negyedévében a bruttó fedezet javulásának köszönhetően. Az EBITDA AL éves szinten 26,7%-kal 97,5 milliárd forintra nőtt 2025 első negyedévében.

 

Az amortizációs költségek ugyanazon a szinten maradtak az előző év azonos időszakához képest, 2025 első negyedévében 35,3 milliárd forintot tettek ki.

 

Az időszak eredménye éves szinten 59,0%-kal 55,7 milliárd forintra nőtt 2025 első negyedévében, ami elsősorban az EBITDA növekedésének tudható be.

 

• A nettó pénzügyi eredmény a 2024. első negyedévi 7,8 milliárd forintos veszteségről 2025. első negyedévi 5,2 milliárd forintos veszteségre javult. A nettó kamatköltség javulása elsősorban a hitelállomány csökkenésének, az alacsonyabb átlagos kamatrátáknak, valamint a likviditási egyenlegekkel kapcsolatos magasabb kapott kamatoknak tulajdonítható. Az egyéb pénzügyi költségek kedvező változása az árfolyamváltozásokkal kapcsolatos kedvezőbb eredményeket tükrözi, mivel 2025 első negyedéve során mérsékelten erősödött a forint míg 2024. első negyedévében gyengült. 

 

• A nyereségadó ráfordítások éves szinten 39,3%-kal, 9,1 milliárd forintra nőttek 2025 első negyedévében, az éves összevetésben magasabb nyereségszintekkel összhangban.

 

A nem irányító részvényesekre jutó eredmény éves szinten 12,4%-kal 1,5 milliárd forintra nőt 2025 első negyedévében, ami az észak-macedón leányvállalat magasabb eredményét tükrözi.

 

A módosított nettó eredmény (az anyavállalat tulajdonosaira jutó nyereség) 2025 első negyedévében 54,6 milliárd forint volt, szemben a 2024. első negyedévi 38,1 milliárd forinttal, ami a mögöttes jövedelmezőség javulását tükrözi. A 2025 első negyedévi nettó eredmény 0,4 milliárd forintos módosító tényezői a származékos ügyletek valós értékével kapcsolatos nem-realizált veszteség és az ezt nagyrészt ellensúlyozó nem-realizált árfolyamnyereség együttes hatásából származott.

 

Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, elmondta: „2025 első negyedévében is elkötelezetten dolgoztunk azért, hogy teljesítsük vállalásainkat az ügyfélközpontúság és a digitális transzformáció területén, illetve, hogy tovább növeljük vállalatunk rezilienciáját. Továbbra is kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy ügyfeleink adatigényét kiszolgáljuk a mobil és a vezetékes hálózatokon egyaránt. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a Magyar Telekom Csoport bevétele éves szinten 7,8%-kal nőtt.

 

Jelentős előrelépést tettünk a gigabit-képes hálózatunk bővítésében is, 58 000 új hozzáférési pontot létesítettünk a negyedév során. Emellett új szakaszába lépett ügyfélszolgálati rendszerünk monetizációja, a közelmúltbeli megújítást követően a fejlettebb architektúra használatával még tovább tudjuk erősíteni rezilienciánkat.

 

Előretekintve, a korábban meghatározott stratégiai irányvonalunknak megfelelően haladunk tovább és megerősítjük 2025. évre vonatkozó célkitűzéseinket.”

 

 

English Summary

In the first quarter of 2025, Magyar Telekom delivered strong results in line with its strategic goals. Revenues increased by 7.8% year-over-year to HUF 241.6 billion, driven by rising demand for mobile data, fixed broadband, and IT services. The company expanded its gigabit-capable network with 58,000 new access points and rolled out an upgraded customer service system. EBITDA grew by 24.4%, while net income surged by 59.0%, reflecting improved operational efficiency and cost management. Magyar Telekom reaffirmed its strategic direction and 2025 targets, emphasizing digital transformation and customer-centric growth.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció