Hajóút-foglalás egyszerűbben
2025. március 31.
A CLICKnCRUISE tőkebevonást hajtott végre angyalbefektetőktől, köztük Szigetvári Józseftől, a Szallas Group korábbi vezérigazgatójától, így a cég értéke 1,3 milliárd forintra emelkedett. A hajóút-foglalási platform jelentős növekedést mutatott: 2024-ben az utasok száma két és félszeresére nőtt, és eddig több mint 2 milliárd forint értékben foglaltak utakat. A vállalat 2025-re már 4 milliárd forintos tranzakciós értéket vár.
A CLICKnCRUISE csapata bővült, az alapítók, Hajdu-Pásztor Petra és Tóth-Máté Ákos mellé angyalbefektetőként csatlakozott Szigetvári József, a Szallas Group korábbi vezérigazgatója és a PortfoLion jelenlegi venture partnere. A tapasztalt szakember nemcsak tőkével támogatja a céget, hanem mentorként is segíti a dinamikus növekedést. A további befektetők között szerepel Dunai András, a Lead Ventures korábbi partnere, Tomáš Pětivoký, a Dine4Fit alapító-vezérigazgatója, valamint Szabadi Gábor, az EY egykori tranzakciós tanácsadója, aki a Szallas Group növekedési stratégiáját támogatta M&A és kontrolling területeken.
Az iparág digitalizálódásával párhuzamosan a hajótársaságok egyre inkább próbálják megszólítani az európai utazókat, különösen a fedélzeti élmények és szolgáltatások terén. A hajóutak foglalásának digitalizálása azonban még mindig gyerekcipőben jár. Ezt a lehetőséget felismerve indult el a CLICKnCRUISE 2021-ben, hogy egyszerűsítsék és digitálisan elérhetővé tegyék a hajóút-foglalást.
A cég gyors növekedését a vezetője is megerősítette. „2024-ben az utasaink száma 2,5-szeresére nőtt 2023-hoz képest. Már több mint 5000-en foglaltak hajóutat a platformon, és a tranzakciós érték meghaladta a 2 milliárd forintot. Magyar utasaink összesen 22 ezer éjszakát töltöttek hajón.” – nyilatkozta Hajdu-Pásztor Petra, a CLICKnCRUISE alapítója. Hozzátette: 2025-re a tranzakciós összérték várhatóan meghaladja a 4 milliárd forintot. A CLICKnCRUISE az MSC Cruises 2023-ban és 2024-ben is elnyerte a „Best Growth Achievement” díjat, a leggyorsabb növekedésért.
Szigetvári József a cég jövőképéről és növekedési stratégiájáról így nyilatkozott: „A pandémia után fokozatos növekedésre számítottunk, ehelyett ugrásszerűen emelkedett a kereslet. A hajózás népszerűsége Magyarországon is nő, és célunk, hogy a hajóút-foglalások piacának vezető szereplőjévé váljunk Magyarországon, a közép- és kelet-európai régióban (CEE), valamint az Öböl-menti országokban (GCC). Már Romániában és az Egyesült Arab Emírségekben is jelen vagyunk.”
Szabadi Gábor szerint a hajózás egyedisége a kényelem és a változatosság ötvözésében rejlik. „A hajóúton az utasok több várost vagy országot is meglátogathatnak anélkül, hogy csomagolniuk kellene, vagy hosszú utazásokat kellene szervezniük. A fedélzeten elérhető színházi előadások, éttermek, medencék és sportolási lehetőségek minden korosztály számára élvezetes élményt biztosítanak.”
Dunai András úgy véli, hogy a hajózás iránti növekvő érdeklődés a régiós piac erősödésének köszönhető. „Korábban csak egy kisebb réteg gondolt hajóútra a közép- és kelet-európai régióban, de a gazdasági növekedés és a változatos élmények iránti igény most gyors bővülést hozhat. A CLICKnCRUISE a piac egyik motorja lehet” – mondta.
Tomáš Pětivoký a nemzetközi növekedési potenciálra is felhívta a figyelmet: „Hiszek abban, hogy a teljesen online működő hajóút-foglalási platform különleges vonzerőt képvisel, és jelentős globális növekedés előtt áll.”
A CLICKnCRUISE számára a nemzetközi terjeszkedés mellett továbbra is fontos a folyamatos termékfejlesztés és a felhasználói élmény javítása. „Célunk, hogy lebontsuk a hajóutakkal kapcsolatos tévhiteket, és bebizonyítsuk, hogy a hajózás megfizethető utazási forma, amely minden korosztály számára különleges élményeket kínál” – tette hozzá Tóth-Máté Ákos, a cég társalapítója.
English Summary
CLICKnCRUISE has secured angel investment, including from József Szigetvári, former CEO of Szallas Group, raising the company’s valuation to 1.3 billion HUF. The cruise booking platform has seen rapid growth, with a 2.5-fold increase in passengers in 2024 and over 2 billion HUF in transaction value. Looking ahead, the company expects to reach 4 billion HUF in transactions by 2025. With expansion into Romania and the UAE, CLICKnCRUISE aims to become a leader in the cruise booking market in Hungary, Central and Eastern Europe, and the GCC region.
Kapcsolódó cikkek
- Részvényesi döntések és eredménykifizetés az OXO-nál
- Új HR vezetőt kapott a Schneider Electric dunavecsei okosgyára
- Új raktárnyitásával a Prologis átlépte az 5 millió m²-t a közép-európai piacon
- A Xiaomi történelmi pénzügyi eredménnyel zárta a 2024-es évet
- Kerek Dániel irányítja a Schneider Electric európai gyárainak fejlesztéseit
- Új vezető a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
- Tisztújítás az IAB Hungary munkacsoportjaiban és médiaszekciójában
- Zyxel Networks: Új elnök, új irány
- Ilyen volt a Magyar Telekom 2024-es éve
- A Schneider Electric újabb rekordokat döntött