Felhasználói visszajelzések formálják az új MÁV+ appot

Egy héttel ezelőtt, 1500 tesztelő részvételével indult el a MÁV-csoport új mobilalkalmazásának bétatesztje. Az informatikai szakemberek folyamatosan feldolgozzák a beérkező visszajelzéseket, hogy a jövő heti hivatalos bevezetésre a tesztelők által jelzett kisebb hibák már kiküszöbölésre kerüljenek.

Az új alkalmazás használata során a tesztelők többsége stabil működést tapasztalt, bár előfordultak mindkét operációs rendszeren tipikus hibaüzenetek, amelyeket a fejlesztők még a bevezetés előtt, ezen a héten javítócsomaggal orvosolnak. Ez a csomag megszünteti az egyik, a régi alkalmazásban ismert problémát is: az új MÁV+ appban a felhasználóknak többé nem kell naponta újra bejelentkezniük, így az alkalmazás bármikor készen áll például a bérletbemutatásra.

 

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport januárban tíz vállalást tett, többek között azt, hogy a több mint hatéves MÁV mobilalkalmazást egy új, MÁV+ nevű app váltja fel. Az alkalmazás bevezetését bétateszt előzte meg, amelyben 1500 aktív felhasználó vett részt. A tesztelési helyek iránt óriási érdeklődés mutatkozott, hiszen mindössze két óra alatt beteltek. A tesztelők a jegy.mav.hu/feedback felületen keresztül folyamatosan nyújtják be észrevételeiket, ami lehetővé tette, hogy az alkalmazást számos különböző telefontípuson teszteljék.

 

A tesztelés során kiderült, hogy bár a felhasználók többsége stabil működésről számolt be, néhány készüléken problémák adódtak például a gombok érzékelésével vagy az útvonaltervezés során megjelenő indokolatlan hibaüzenetekkel. Egyeseknél az okozott gondot, hogy az alkalmazás újra és újra bejelentkezést kért, holott az egyik fő előnye éppen az, hogy a 24 órás időszakot meghaladóan is belépett állapotban marad.

 

 

Ezeket a kisebb hibákat már kijavították vagy dolgoznak az elhárításukon. Emellett folyamatban van annak a problémának a megoldása is, hogy bizonyos nagyobb kijelzőjű okostelefonokon az autóbuszos validátorok nehézkesen olvassák be az alkalmazáson belüli jegyképet.

 

A leggyakoribb negatív visszajelzés az egyes funkciók, például a grafikus helyfoglalás vagy a viszonylati jegyek hiánya miatt érkezett, bár ezek nem hibák: a keresett funkciók későbbi frissítésekkel fokozatosan válnak elérhetővé. Tavasszal például egy új viszonylati jegytípus is debütál az appban, amely az integrált MÁV-csoport járatain, buszokon és vonatokon is használható lesz, hasonlóan a napijegyekhez.

 

Fontos kiemelni, hogy az összes meglévő funkció továbbra is elérhető a jegy.mav.hu oldalon.

 

A tesztelési folyamat során a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ) is részt vett az applikáció akadálymentességi lehetőségeinek kipróbálásában. A véleménycsere segített megérteni a vakok és gyengénlátók speciális igényeit és szokásait, hogy az új alkalmazás minél akadálymentesebbé és kényelmesebbé váljon számukra.

 

English Summary

The MÁV Group recently launched a beta test for its new mobile app, MÁV+, involving 1500 users. Feedback from the test is being actively incorporated to resolve minor issues before the app's official release next week. Key features include improved stability and the elimination of the need for daily logins. Accessibility improvements have been made in collaboration with the Hungarian Federation of the Blind and Partially Sighted. Although some features like graphical seat reservations will be added later, the app promises seamless usability and integration across transportation modes.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció