Ismét a K&H lett Magyarország legjobb digitális bankja
2025. március 17.
A K&H Bank 2022 óta immár harmadik alkalommal nyerte el a "Magyarország legjobb digitális bankja" díjat, melyet a rangos brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review ítélt oda. Az indoklásban a szaklap a bank digitális innováció iránti elkötelezettségét és ügyfélközpontú banki megoldásait emeli ki. A K&H Csoport korábban kétszer is elnyerte a Euromoney „Legjobb digitális bank” címét, és a Mastercardtól is megkapta ezt az elismerést.
A Global Banking & Finance Review az Egyesült Királyság vezető pénzügyi magazinja, amely 2011-ben alapította a Global Banking & Finance Review Awards-ot, hogy elismerje a pénzügyi szektor kiemelkedő szereplőit. A díj azoknak a vállalatoknak jár, amelyek innovatív módon formálják a globális pénzügyi világot, és jelentős változásokat generálnak.
Wanda Rich, a Global Banking & Finance Review főszerkesztője a 2025-ös Global Banking & Finance Awards díjátadó során kiemelte, hogy „a harmadik alkalommal elnyert „Magyarország legjobb digitális bankja” cím a K&H Bank folyamatos elkötelezettségét tükrözi a digitális innováció és az ügyfélközpontú megoldások iránt. A bank folyamatosan bővíti digitális kínálatát, amely a NFC-kompatibilis ATM-ektől kezdve a zökkenőmentes mobilbanki élményeken át egészen az ország első és egyetlen AI-alapú digitális pénzügyi asszisztenséig terjed. Mindezek a fejlesztések magasra emelték a mércét a magyar bankszektorban. A K&H alkalmazkodása a digitális változásokhoz és vezető szerepe alátámasztja elkötelezettségüket a biztonságos, kényelmes és jövőbe mutató pénzügyi szolgáltatások biztosítása mellett.
A K&H több mint 700 ezer digitálisan aktív ügyféllel rendelkezik, akik havonta 2,5 millió tranzakciót végeznek. A leggyakrabban mobilalkalmazásukat utalásokra használják, havonta több mint 2 millió pénzügyi tranzakciót hajtanak végre. A második leggyakoribb művelet a kártyalimit módosítása, amelyből havonta több mint 200 ezer történik. A mobilbankban indított közvetlen banki hívások száma, melyek biztonságosak és nem igényelnek külön azonosítást, közel 25 ezerre rúgnak havonta. A legnépszerűbb funkciók közé tartoznak a csekkes utalások és a mobilkártya-feltöltések. A K&H mobilalkalmazása folyamatosan bővül, így nemcsak banki, hanem biztosítással kapcsolatos ügyintézés is elvégezhető rajta, emellett adminisztratív funkciók, mint a jegyvásárlás, parkolás indítása és partnerfelvétel is könnyedén elérhetőek.
A Global Banking & Finance Review értékelése alapján a K&H mobilbankját a felhasználók a magyar pénzintézetek hasonló alkalmazásai között az egyik legjobbnak ítélik. A digitálisan bankoló ügyfelek 65%-a már használta Kate, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, és több mint 10%-uk rendszeresen igénybe is veszi a szolgáltatásait. Kate februártól már képes megmondani a bankkártya számát, lejárati idejét és CVC-kódját is. Havonta 1 millió beszélgetést és 6 ezer átutalást kezel, valamint segít PIN kódok megmutatásában, számlaszám keresésében, bankkártya aktiválásában és digitalizálásában. Emellett biztosítások kötésében, hitelek kezelésében, megtakarítások és befektetések indításában is közreműködik. Az ügyek majdnem kétharmadát önállóan intézi, és több mint 300 funkcióval rendelkezik. Sikerét az intelligens beszédfelismerés alapú megoldásoknak köszönheti.
„A K&H digitális fejlesztései célja, hogy ügyfeleink a lehető legkényelmesebben, leggyorsabban és legegyszerűbben intézhessék pénzügyeiket” – mondta Peter Roebben, a K&H vezérigazgatója a díj kapcsán. Hozzátette: „A K&H számára fontos, hogy ügyfelei bárhonnan, bármikor elérhessék banki szolgáltatásainkat. Emellett folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, ahol a pénzügyeken túl is segíthetjük őket mindennapi ügyeikben.” Roebben hangsúlyozta, hogy a K&H az IT szektorban több száz szakembert alkalmaz, de az eredmények nemcsak az ő munkájukat tükrözik. „Közel négyezer kollégánk dolgozik azon, hogy a banki folyamatokat minél inkább egyszerűsítsük, digitalizáljuk és automatizáljuk.”
English Summary
Since 2022, K&H Bank has been awarded "Hungary's Best Digital Bank" for three consecutive years by the renowned British financial magazine, Global Banking & Finance Review. The award highlights the bank's commitment to digital innovation and customer-centric banking solutions. K&H is known for its cutting-edge digital services, including NFC-compatible ATMs, seamless mobile banking experiences, and Hungary’s first AI-based financial assistant, Kate. With over 700,000 active digital users, K&H continues to lead the way in offering convenient, secure, and innovative financial solutions.
Kapcsolódó cikkek
- 2025-ös HR-trendek: Mesterséges intelligencia és digitális transzformáció a fókuszban
- AI-alapú megoldások a jövő ügyfélszolgálataiban
- Digitális kényelem: Így könnyíti meg az életed Kate, a K&H pénzügyi asszisztense
- K&H STEM 2024: Új lehetőségek a jövő informatikusainak
- Ezek lesznek a legvonzóbb ágazatok a magántőke-befektetések számára
- Digitális átalakulás az iparban: Hogyan csökkenthetők a karbantartási költségek?
- Ezek 2025 legfontosabb IT trendjei
- Magyar és szaúd-arábiai digitalizációs fórum Rijádban
- A magyar cégeknél háttérbe szorul a digitális átalakulás
- Az AI szerepe a modern párkapcsolatokban