Tanulni menő: Új alapokra helyezett oktatás

Sürgősen új alapokra kell helyezni az oktatást, mivel a technológiai fejlődés korában már nem az információ megszerzése, hanem a tanulók érdeklődésének fenntartása jelenti az igazi kihívást. A tanulásnak pozitív élménynek kell lennie, ezért egy jó iskola a gyermekek kíváncsiságára épít, így a tanulók belső motivációjuk révén fejlődhetnek. Emellett nemcsak az alapvető tudás elsajátítása, hanem a jövő kihívásaira felkészítő kompetenciák és készségek megszerzése is fontos szerepet kap. A Tanulni menő kezdeményezés célja, hogy összekapcsolja az oktatás megújítása iránt érdeklődőket: pedagógusokat, üzleti szereplőket, oktatási szakértőket, családokat és a hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó tanárokat.

A példátlan technológiai fejlődés idején a tanároknak nem csupán a tudás átadása a feladatuk, hanem a diákok kíváncsiságának felkeltése, a rendelkezésre álló információk közötti eligibilitás segítése és a kritikai gondolkodás támogatása. A jelenlegi oktatási rendszerben nem mérhető képességek, mint például a kreativitás, együttműködés, kitartás, rugalmasság, alkalmazkodóképesség, informatikai jártasság, valamint az egymás tanítása is fontos szerepet kell kapjon. Az oktatás fejlesztése azonban nem csak az új módszerek alkalmazásáról szól, hanem arról is, hogy megőrizzük, alkalmazzuk és szükség esetén finomhangoljuk azokat az alapokat, amelyek nélkülözhetetlenek a sikeres tanuláshoz.

 

 

„A gyermekeknek olyan tudást, készségeket, kompetenciákat kell elsajátítaniuk, amelyek még évtizedek múlva is hasznosíthatók lesznek. Segítenünk kell abban, hogy kreatívan gondolkodó, a 21. század kihívásaira felkészültebb felnőttekké váljanak. Természetesen a megfelelő keretek és rutinok megteremtése is szükséges, mindezt úgy, hogy inspiráló környezetet biztosítsunk számukra. A tanítás során innovatív módszereket alkalmazva, a gyermeket partnerként kezelve, személyre szabott oktatásra kell törekednünk. Mi is ezen elvek mentén alakítjuk folyamatosan saját fejlesztésű oktatási-nevelési programunkat, és szeretnénk azt megosztani másokkal, valamint párbeszédet kezdeményezni az oktatás megújításáról" – hangsúlyozza Berecz Zoltán, a 2019 óta működő Fürkész Innovatív Általános Iskola alapítója. Az iskola az állami szabályozási környezethez illeszkedve, de innovatív módszertan alkalmazásával működik.

 

 

A Tanulni menő! kezdeményezés online közösséget hozott létre, amely az innovatív oktatási módszerek, kutatások és gyakorlati megoldások iránt érdeklődők számára kínál párbeszédet. Céljuk a szakmai diskurzus támogatása, inspiráló példák megosztása, és a tanárok munkájának erősítése. Edukatív témák felvetésével hívják párbeszédre mindazokat, akik nyitottak a közös gondolkodásra. Emellett épületfejlesztésbe is kezdtek: olyan innovatív tudásközpontot szeretnének kialakítani, ahol nemcsak a Fürkész Iskola találhat új otthonra, hanem képzéseket is tarthatnak, és cégekkel közösen olyan mini-laborokat hozhatnak létre, ahol a fiatalok testközelből tapasztalhatják meg, milyen kihívásokkal kell szembenézniük a 21. század munkaerőpiacán.

 

English Summary

Education needs to be urgently reformed in the face of rapid technological advancements. The real challenge now is not acquiring information, but keeping students engaged. The goal is to foster curiosity and intrinsic motivation, while also equipping students with essential skills for the future. The "Tanulni Menő" initiative connects educators, businesses, and experts to innovate education. Teachers are now expected to inspire curiosity, guide students through available information, and promote critical thinking, while also nurturing creativity, collaboration, and adaptability. The focus is on creating an educational environment where students can develop the competencies needed for the challenges of the 21st century.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció