Ezek voltak az év legjobb városmarketing megoldásai

A Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete tizedik alkalommal hirdette meg a Városmarketing Gyémántdíj pályázatot. A díjátadóra 2025. március 5-én a Digital Marketing Forum konferencián került sor, ahol hét inspiráló előadás a digitális és smart marketing megoldások városi alkalmazásával foglalkozott.

Ebben az évben rekordmennyiségű, összesen 203 pályázat érkezett 29 várostól. Minden pályázatot két zsűritag értékelt, figyelembe véve a tervezés alaposságát, a kreativitást, a megvalósítás szakszerűségét, a célok elérésének hatékonyságát és a források célszerű felhasználását. Azokat a pályázatokat, amelyek a két zsűritagtól 70%-nál több pontot kaptak, Városmarketing Gyémánt Díj gyémántelismerésben részesítették. Idén összesen 179 gyémántot adtak át.

 

A díjakat Prof. Dr. Piskóti István, a Marketing és Turizmus Intézet igazgatója, a zsűri elnöke, és Sütő Ágnes, az MMSZ alelnöke, a Bankszövetség Főtitkár-helyettese adták át.

 

Az év fődíjasa Nyíregyháza lett, amely 44 gyémántot szerzett, így 2024-ben ismét elnyerte a „Marketing Fővárosa” címet. A „Városmarketing nagykövete” különdíjat Miskolc kapta, a második legtöbb benyújtott pályázatért, amely az év során végzett sokoldalú marketingtevékenységét bizonyítja.

 

A „Kisvárosi első” díjat Mátészalka nyerte el, mint a legtöbb sikeres „Városmarketing Gyémántdíjas” teljesítményt nyújtó kisváros. A „Városmarketing kisvárosi nagykövete” különdíjat Szikszó kapta, mint példaértékű kisvárosi nevező.

 

 

A „Marketingaktív Vármegye” díjat Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye nyerte, amelynek városai – Nyíregyháza, Mátészalka és Vásárosnamény – összesen 66 marketinggyémántot zsebeltek be. A „Vármegyei identitás marketing” különdíjat Komárom-Esztergom Vármegye Önkormányzata kapta, az átfogó, helyi és térségi közösségi értékeket támogató példaértékű marketing tevékenységért.

 

A „Városfejlesztési marketing” különdíjat Budapest XIII. kerületének önkormányzata kapta „Út a smart kerületté váláshoz: az első magyarországi okos óvoda a XIII. Kerületben” című pályázatáért, elismerve a sikeres városfejlesztési programot támogató marketing munkáját.

 

A sikeres marketingkampányokat az Observer Budapest Médiafigyelő Kft. is jutalmazta különdíjjal. Miskolc, Kazincbarcika és Abony városai 1.000.000, 600.000 és 300.000 forint értékű médiafigyelési szolgáltatásról szóló oklevelet vehettek át.

 

Gyémántdíjas városok közé tartozik még Baja, Cegléd, Devecser, Fót, Komárom, Komárom-Esztergom Vármegye Önkormányzata, Komló, Szarvas, Szentendre, Várda, Zalaegerszeg, Bácsalmás, Székesfehérvár, Ajka, Hatvan, Győr, Gödöllő, Martonvásár, Vásárosnamény, Siófok és Pécs.

 

A Gyémánt Ranglista is működik a díj megalapítása óta, amely a települések által szerzett összes gyémántot mutatja 2015 és 2024 között. A ranglista élén Nyíregyháza áll 142 gyémánttal, míg a második helyen Miskolc szerepel 69 gyémánttal. Az 5. helyezett Vásárosnamény 49 gyémánttal, a 4. helyezett Siófok pedig 52 gyémánttal büszkélkedhet.

 

English Summary

The City Marketing Diamond Award 2025, organized by the Hungarian Marketing Association and the University of Miskolc, celebrated its 10th edition. The award ceremony took place on March 5, 2025, at the Digital Marketing Forum conference, focusing on digital and smart city marketing solutions. A record 203 submissions from 29 cities were evaluated by a panel of experts. Nyíregyháza won the main award with 44 diamonds, earning the title "Marketing Capital 2024." Special awards were also given to cities like Miskolc, Mátészalka, and Szabolcs-Szatmár-Bereg County for their outstanding marketing efforts.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció