A mozgókép hatalma a marketingben

Ahelyett, hogy pusztán terméket vagy szolgáltatást árulnánk, a cél az, hogy kapcsolatokat építsünk, bizalmat alakítsunk ki és közösséget teremtsünk a cégek és az emberek között videós tartalmakkal. 2025-ben a sikeres marketingstratégia alapja éppen ez lesz: a vállalkozások számára eredményeket hoz, míg az érdeklődők és ügyfelek számára kellemes élményeket és érzéseket kínál.

Nemzetközi példák és marketingszakemberek tapasztalatai alapján a sikeres cégek már nem hagyják figyelmen kívül a videós megjelenéseket. 2025-ben a mozgóképes tartalmak egyre nagyobb szerepet kapnak, és valóban eredményeket hoznak. Egyrészt az AI-alapú keresések előrébb sorolják a videót tartalmazó oldalakat, másrészt a közösségi médiában a mozgóképek sokkal népszerűbbek a szövegeknél. Továbbá, az emberek jobban emlékeznek arra, amit videóban látnak, mint amit olvasnak – persze csak akkor, ha a videó felkelti a figyelmet és érzelmeket vált ki.

 

Tanuljunk a nagyoktól: ne reklámozzunk, hanem érzelmekre hatjunk!

 

A marketing sok vállalkozó számára inkább egy nehéz kötelezettség, semmint kreatív kihívás. Sok cégvezető nem szívesen szerepel videókban, és idővel elfogynak az ötletek, hogy miről beszéljenek. A marketing és a filmgyártás két külön szakma, így nem minden vállalkozó ismeri az aktuális trendeket, és keveseknek vannak professzionális eszközeik a forgatáshoz és vágáshoz. Ma már nem elég, ha valaki egy mobiltelefonnal készít egy egyszerű videót; hatalmas különbség van a között, hogy valaki csak videót készít, és az között, hogy egy olyan alkotást hoz létre, ami valóban megszólítja az embereket.

 

„A világmárkák legtöbbször nem a terméket reklámozzák, hanem életérzést közvetítenek. Pozitív érzelmeket váltanak ki, és szerethetővé teszik a márkát. A termék szinte másodlagos szerepet kap. A sikeres vállalkozások nem közönséget, hanem közösséget építenek, akik valóban kapcsolódnak a céghez. Ahhoz, hogy valakit bevonzzunk, érzelmeket kell keltenünk” – mondja Juhász Anna, a Foxfilm ügyvezetője.

 

 

Mindenkinek van egy története

 

A 2025-ös videós trendek között kiemelkedő szerepet kap a storytelling, azaz a történetmesélés. A közösségépítésben ennek kulcsfontosságú szerepe van.

 

„Ha valaki történetet mesél, bizalmat épít a közösségével, és kapcsolatokat alakít ki. Apró dolgok is nagy hatással lehetnek, például ha egy ügyvezető kerékpározni szeret. Azok, akik szintén bringáznak, könnyen szimpatizálnak a céggel, még akkor is, ha a termék vagy szolgáltatás teljesen más. Ha egy iroda kutyabarát, a gazdik közelebb érzik magukat a céghez. Ezek apró példák, de sok tényező hozzájárul a bizalomépítéshez” – mesélte Juhász Anna.

 

Nem elég a profizmus, azt profi módon is be kell mutatni

 

A sikerhez fontos, hogy ismerjük a célcsoportot, amihez piackutatásra lehet szükség, majd tudatosan meg kell tervezni a célokat és a videót. Forgatókönyvet kell írni, megfelelő technikai eszközöket – kamerákat, lámpákat – kell beszerezni, esetenként szereplőket kell toborozni, akik hitelesen képviselik a vállalkozást, és szükség lehet forgatási helyszín bérlésére is. A történet még nem ér véget a forgatásnál: az utómunka kulcsfontosságú.

 

„A vágás nem csupán azt jelenti, hogy egymás után pakolunk be részleteket. Fontos, hogy a videónak legyen íve, ritmusa, csúcspontja, ami magával ragadja a nézőt” – árulta el Koós Máté, a Foxfilm kreatív vezetője, aki több mint tíz éve dolgozik a videózás világában. Hozzátette, hogy a színek pszichológiai hatásait is figyelembe kell venni, még akkor is, ha a nézők ezt nem feltétlenül tudatosítják magukban.

 

„Például az összes hollywoodi filmben, amiben gonosz szereplő van, mielőtt a karakter megjelenne, gyakran méregzöld színek jelennek meg, ami a nézőkben előrevetíti a közelgő változást” – osztotta meg egy érdekes kulisszatitkot Koós Máté.

 

 

A marketing jövője: a videó

 

A videók között óriási különbségek vannak. A gyorsan figyelmet felkeltő rövid videók, amelyeket TikTokra, YouTube Shortsra vagy Facebookra készítenek, teljesen más stílust és technikát igényelnek, mint a cégbemutatók vagy imázsfilmek, amelyek weboldalakon, konferenciákon vagy óriáskivetítőkön jelennek meg. A szakértők segítségével mindenki megtalálhatja a számára legjobban működő megoldást. A Foxfilm szakemberei ingyenesen elérhető tanulmányt készítettek az aktuális trendekről, amely mindenki számára hasznos lehet.

 

Tapasztalataik szerint tavaly az egészségügy, a szépségipar és az építőipari vállalkozások kiemelkedő eredményeket értek el videós tartalmakkal.

 

„Ha valaki például 700-800 ezer forint értékben hirdet a Facebookon vagy a Google-on, de nem elégedett az eredménnyel, érdemes elgondolkodnia egy professzionális videó készíttetésén. A gyártási költségek rövid időn belül megtérülnek, és valódi eredményeket hoznak” – osztotta meg tapasztalatait Juhász Anna ügyvezető. Hozzátette, hogy egy imázsvideó akár éveken át képes elérni az embereket, ráadásul az emberek szívesen továbbosztják a videókat, így azok a fizetett hirdetések mellett organikusan is eljutnak többekhez.

 

English Summary

In 2025, the key to effective marketing will be building relationships, trust, and communities through video content, rather than just selling products or services. Successful companies are shifting to video-based strategies because they capture attention, evoke emotions, and result in better engagement. Videos, especially when well-crafted and emotionally engaging, have a stronger impact on audiences compared to text. As video content continues to dominate platforms like TikTok, YouTube, and social media, businesses must focus on creating professional, story-driven videos that resonate with their target audiences.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció