A Pepita Group Zrt. 2024-es eredményei
2025. február 11.
A Pepita Group Zrt. jelentős növekedést ért el 2024-ben mind hazai, mind nemzetközi piacokon. Magyarországi bruttó forgalma több mint 23,5 milliárd forint volt, ami 24,4%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. Románia, Szlovákia, Németország, Ausztria, Lengyelország és Bulgária piacai együttesen 39,3%-os növekedést hoztak, az összesített bruttó forgalom pedig közel 29 milliárd forintot tett ki. "Az eladott termékek száma is dinamikusan bővült – ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. társalapítója. – Magyarországon 14,1%-kal, külföldi piacokkal együtt pedig 25,2%-kal több termék talált gazdára, mint 2023-ban". Magyarországon több mint kétmillió terméket értékesítettek 2024-ben, és elérték az 1 millió aktív felhasználót, ami azt jelenti, hogy az elmúlt 12 hónapban több mint 1 millió felhasználó végzett sikeres vásárlást a pepita.hu oldalon.
Magyarországon és Szlovákiában az elektronikai termékek voltak a legnépszerűbbek darabszám alapján, míg Ausztriában, Romániában és Németországban a babatermékek, Lengyelországban pedig az informatikai cikkek vezették az eladási listát. A Pepita Group Zrt. Magyarország után Romániában érte el a legnagyobb értékű forgalmat (4 milliárd forint), a további piacok Szlovákia, Németország, Lengyelország, Ausztria és Bulgária pedig együttesen 1,5 milliárd forint forgalmat generáltak. A Pepita Group Zrt. folyamatosan törekszik arra, hogy a régió meghatározó e-kereskedelmi platformjává váljon, és maximálisan kielégítse a vásárlók igényeit, miközben újabb partnerek számára nyitja meg az online értékesítés lehetőségét. A Pepita Group magyar marketplace partnerei közül közel kétszázan már aktívak a nemzetközi piacokon is, azaz termékeik legalább egy vagy több külföldi oldalon is elérhetők.
Kiemelkedő termékkategóriák Néhány termékkategória kiemelkedő teljesítményt mutatott a sikerhez. A háztartási nagygépek bruttó forgalma például több mint négyszeresére, a gamer székeké pedig háromszorosára nőtt 2024-ben 2023-hoz képest. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt.
Új rekordok és meghökkentő számok 2024-ben a legnagyobb kosárérték egy 180 terméket tartalmazó rendelés esetében 19,7 millió forint volt. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés. 2024-ben a vásárlók negyede adott le egynél több rendelést. Akad kiugró példa is. "A legtöbb vásárlást végrehajtó felhasználó 2024-ben 10 730 terméket vásárolt meg, összesen 82 rendelés során" – mondta Dorcsinecz József.
2023-hoz képest 27%-kal több felhasználói profilból történt rendelés 2024-ben, így a Pepita.hu átlépte az egymillió egyedi vásárlói számot. A GKID 2024-es listája szerint a legnagyobb forgalmú magyar cégek között a Pepita a harmadik legnagyobb magyar e-kereskedő. A 15 legismertebb e-kereskedő között pedig a 6. helyen áll a Pepita, ahol ráadásul rajta kívül csak kettő 100 százalékban magyar tulajdonú cég szerepel. A Pepita Group Zrt. kiemelkedő teljesítményének köszönhetően a magyar e-kereskedők felső egy ezrelékébe tartozik 2024-ben.
English Summary
In 2024, Pepita Group Zrt. increased its domestic gross revenue by over 24% compared to 2023, with international markets contributing to a total growth of 39.3%. The website pepita.hu saw a successful order every 72 seconds on average last year, with online payments up by 47%. The company's community now exceeds 1 million active users, indicating a promising outlook for continued growth both domestically and internationally.
The Pepita Group achieved significant growth across both local and international markets, with its domestic gross revenue exceeding 23.5 billion HUF, a 24.4% increase from 2023. Including international markets such as Romania, Slovakia, Germany, Austria, Poland, and Bulgaria, total gross revenue was nearly 29 billion HUF. Notable product categories that excelled included household appliances and gaming chairs, with the highest basket value recorded at 19.7 million HUF for an order of 180 items.
Pepita Group is focused on becoming a leading e-commerce platform in the region while expanding online sales opportunities for new partners.
Kapcsolódó cikkek
- Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
- Boxy E-commerce Mood Monitor 2024: ezt gondolják a webshop tulajdonosok a piaci kilátásokról
- Ezzel a fintech újdonsággal növelik bevételüket a webáruházak
- GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok
- GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
- Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
- Ezt nem gondoltuk volna: még segít is a hazai webshopoknak a Temu
- Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
- Ha az utolsó pillanatra hagyod, elmaradhat a karácsony