Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
2025. február 11.
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.
Jelentős növekedést ért el 2024-en a Pepita Group Zrt. itthon és a nemzetközi piacokon egyaránt. Hazai bruttó forgalma több mint 23,5 milliárd forint volt, ami 24,4%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. A román, szlovák, német, osztrák, lengyel és bolgár piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot, az összesített bruttó forgalmuk a hazai és a nemzetközi piacokkal közel 29 milliárd forint volt. „Az eladott termékek száma is dinamikusan bővült – ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. társalapítója. – Magyarországon 14,1%-kal, külföldi piacokkal együtt pedig 25,2%-kal több termék talált gazdára, mint 2023-ban”. Itthon több mint kétmillió terméket értékesítettek 2024-ben, és meghaladták az 1 millió aktív felhasználót, amit azt jelenti, hogy az elmúlt 12 hónapban több mint 1 millió olyan felhasználó kereste fel a pepita.hu weboldalt, aki ott sikeres vásárlást hajtott végre.
Magyarországon és Szlovákiában az elektronikai termékek bizonyultak a legnépszerűbbnek darabszám alapján, míg Ausztriában, Romániában és Németországban a babatermékek, Lengyelországban pedig az informatikai cikkek vezették az eladási listát. A Pepita Group Zrt. Magyarország után Romániában érte el a legnagyobb értékű forgalmat (4 milliárd forint), a további piacok Szlovákia, Németország, Lengyelország, Ausztria és Bulgária együttesen 1,5 milliárd forint forgalmat ért el. A Pepita Group Zrt. folyamatosan törekszik arra, hogy a régió meghatározó e-kereskedelmi platformjává váljon, és a vásárlók igényeit maximálisan kiszolgálja, miközben újabb partnereknek nyitja meg az online értékesítés lehetőségét. A Pepita Group magyar marketplace partnerei közül közel kétszázan már aktívak a nemzetközi piacokon is, azaz az ő termékeik legalább egy vagy több külföldi oldalon is megjelenik.
Termékkategóriák, amelyek új szintre emelték az eladásokat
Néhány termékkategória kiugró teljesítménye is hozzájárult hozzá a sikerekhez. A háztartási nagygépek terén például több mint négyszeresére, a gamer székek esetében háromszorosára, nőtt a bruttó forgalom 2024-ben 2023-hoz képest. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt.
Új rekordok és meghökkentő számok
2024-ben a legnagyobb kosárérték egy 180 terméket tartalmazó rendelés esetében 19,7 millió forint volt. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés. 2024-ben a vásárlók negyede adott le 1-nél több rendelést. Akad kiugró példa is. „A legtöbb vásárlást végrehajtó felhasználó 2024-ben 10 730 terméket vásároltak meg, összesen 82 rendelés során” – mondta Dorcsinecz József.
2023-hoz képest 27%-al több felhasználói profilból történt rendelés 2024-ben, így a Pepita.hu átlépte az egymillió egyedi vásárlói számot. A GKID 2024-es listája szerint a legnagyobb forgalmú magyar cégek közül a Pepita a harmadik legnagyobb magyar e-kereskedő. A 15 legismertebb e-kereskedők mezőnyében pedig a 6. helyen a Pepita áll, ahol ráadásul rajta kívül csak kettő 100 százalékban magyar tulajdonú cég kapott helyet. A Pepita Group Zrt. kiemelkedő teljesítményének köszönhetően a magyar e-kereskedők felső egy ezrelékébe tartozik 2024-ben.
English Summary
In 2024, Pepita Group Zrt. achieved significant growth, increasing its domestic gross revenue by over 24% compared to 2023, and by 39.3% when including international markets. The company recorded an average of one successful order every 72 seconds on pepita.hu, with online paid purchases rising by 47%. Their community surpassed 1 million active users, and product sales grew by 14.1% domestically and 25.2% internationally. Pepita Group's success in countries like Romania, Slovakia, and Poland contributed to nearly 29 billion HUF in total gross revenue. Pepita also became one of the top three e-commerce companies in Hungary in 2024, with its impressive expansion positioning it among the region's leading online platforms.
Kapcsolódó cikkek
- Boxy E-commerce Mood Monitor 2024: ezt gondolják a webshop tulajdonosok a piaci kilátásokról
- Ezzel a fintech újdonsággal növelik bevételüket a webáruházak
- GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok
- GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
- Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
- Ezt nem gondoltuk volna: még segít is a hazai webshopoknak a Temu
- Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
- Ha az utolsó pillanatra hagyod, elmaradhat a karácsony
- Eddig rendelj, hogy még a fa alá kerülhessen az ajándék!