A tanárok küzdenek a hagyományos síkképernyős TV-k korlátaival

Az Epson új, Európában végzett kutatása alapján a tanárok 77%-a úgy véli, hogy a diákok láthatósági problémákkal küzdenek, amikor a tananyagok a hagyományos síkképernyős televíziókon jelennek meg a tanórák során. 39%-uk szerint az osztály hátsó részen ülő diákok, míg 35%-uk szerint az oldalsó helyeken ülők nehezebben olvassák le a kijelzőn lévő információkat, mint azok, akik az első sorokban vagy középen helyezkednek el. A probléma forrása között említést nyernek a tükröződések és a fény visszaverődése is.

Ennek következtében a tanárok közel fele (46%) gyakran vagy mindig áthelyezi a diákokat más helyekre, hogy javítson a láthatóságon. 84%-uk legalább időnként átrendezi az ülésrendet, hogy biztosítsa, hogy senki se üljön olyan helyen, ahol nem láthatja jól a kijelzőt.

 

 

A megkérdezettek 40%-a úgy gondolja, hogy az interaktív projektorok, mint alternatív technológiai megoldások segítenek abban, hogy minden tanuló tisztán lássa a tananyagot. A tanárok pozitívan értékelték ezeket a készülékeket, mivel mérethez igazítható, akár nagyobb kijelzőméretet kínálnak. 38%-uk szerint a projektorok aktívabb tanulást tesznek lehetővé, 34%-uk szerint előnyösebbek a csoportos tanulás során, míg 30%-uk úgy véli, hogy minden diák számára könnyebben láthatóvá teszik a tananyagot.

 

 

Az alternatív megoldások, mint például a projektorok biztosítása különösen fontos, mivel a tanárok 84%-a úgy véli, hogy a nem megfelelő technológia jelentősen csökkenti a tanórák hatékonyságát.

 

„Az iskoláknak hatalmas lehetőségük van a tanulás és a teljesítmény javítására, ha alternatív technológiát választanak – például interaktív projektorokat a síkképernyős televíziók helyett. A projektorok sokkal nagyobb és világosabb képet biztosítanak, amely minden tanuló számára kiváló rálátást biztosít. Emellett motiválóan hatnak, hogy minden diák aktívan részt vegyen az órákon” – nyilatkozta Dr. Sarah Henkelmann Hillebrand, az Epson Europe munkatársa.

 

English Summary

Epson's recent research across Europe found that 77% of teachers believe students face visibility issues when learning from standard flat-screen TVs. Teachers reported that students seated at the back (39%) and sides (35%) of the classroom struggle to see the content compared to those in the front and center. Reflections and glare also contribute to the problem.

As a result, 46% of teachers frequently move students to improve visibility, and 84% rearrange seating to ensure no one is in a poor viewing spot.

40% of teachers feel interactive projectors can help all students see the materials clearly. These devices provide larger, adjustable displays that teachers find beneficial. 38% believe they encourage more active learning, 34% prefer them for group work, and 30% think they improve visibility for everyone.

With 84% of teachers agreeing that poor technology limits participation, exploring alternatives like projectors is seen as essential for enhancing classroom learning.

Dr. Sarah Henkelmann Hillebrand from Epson Europe highlighted that switching to technologies like interactive projectors can significantly improve learning by offering larger, clearer images and motivating all students to engage more actively.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció