Az interaktív projektorok javítják a tanulói láthatóságot az osztályteremben

Az Epson legújabb európai kutatása szerint a tanárok 77 százaléka úgy véli, hogy a diákok vizuális problémákkal küzdenek, amikor a tananyagokat hagyományos síkképernyős TV-ken mutatják be az órákon. A tanárok 39 százaléka szerint a hátsó sorokban ülő gyerekek, 35 százalékuk szerint pedig az oldalsó sorokban ülő gyerekek nehezebben olvassák le a kijelző tartalmát, mint az elöl és középen ülő társaik. Emellett további problémaként említik a tükröződéseket és a fény vakító visszaverődését.

 

Ezért a tanárok közel fele (46%) rendszeresen vagy gyakran "átülteti" a diákokat jobb láthatóság érdekében. 84 százalékuk legalább alkalmanként átrendezi az ülésrendet, hogy minden diák számára megfelelő helyet biztosítsanak.

 

A megkérdezettek 40 százaléka úgy véli, hogy az interaktív projektorokhoz hasonló alternatív technológiák segítséget nyújtanak abban, hogy minden diák jól lássa a tananyagokat. Ezek a készülékek állítható méretű és nagyobb kijelzőméreteket biztosítanak, amit a tanárok pozitívan értékelnek. A tanárok 38 százaléka szerint az interaktív projektorok elősegítik az aktívabb tanulást, 34 százalékuk előnyösnek találja őket a csoportos tanulásra, míg 30 százalékuk szerint jobb láthatóságot biztosítanak a kép minden résztvevő számára.

 

Az alternatív megoldások - például a projektorok - feltérképezése és biztosítása különösen fontos, mivel a tanárok többsége (84%) szerint a nem megfelelő technológia korlátozza az órai részvételt. 

„Az iskolák hatalmas lehetőséget kapnak a tanulás és a teljesítmény javítására, ha más technológiát választanak - például interaktív projektorokat a síkképernyős TV-k helyett. Ezek nagyobb és világosabb képet nyújtanak, és az osztály minden tanulójának kiváló rálátást biztosítanak. Mindez arra ösztönzi a diákokat, hogy aktívabban vegyenek részt az órákon” – mondta Dr. Sarah Henkelmann Hillebrand, az Epson Europe munkatársa.

 

A kutatásról

A kutatást az Epson megbízásából készítették, a terepmunka a Focaldata belső platformján keresztül zajlott, online panelhálózatba való API-integrációval. Összesen 4239 tanárt és 20 690 szülőt (8-16 éves gyermekek szüleit) kérdeztek meg 20 európai országban, 2024 augusztusa és szeptembere között.

 

English Summary

A recent study by Epson reveals that 77% of teachers in Europe believe students face visibility issues when using standard flat-screen TVs in classrooms. Teachers noted that children seated at the back (39%) and sides (35%) of the class struggle more to see the display than those in front or in the middle, with glare and light reflections being additional problems.

To combat this, nearly half of the teachers (46%) frequently change students’ seating arrangements to improve visibility. A significant number (84%) occasionally adjust the seating to ensure no student is at a disadvantage.

40% of respondents believe that alternative technologies, like interactive projectors, help all students see the materials clearly. These devices offer adjustable and larger display sizes, which teachers find beneficial. Projectors also promote more active learning (38%), are better for group work (34%), and provide clearer images for all attendees (30%).

Exploring and providing alternative solutions, such as projectors, is crucial since most teachers (84%) feel that poor technology limits classroom participation.

Dr. Sarah Henkelmann Hillebrand from Epson Europe stated that schools have a great opportunity to enhance learning and performance by choosing different technologies, like interactive projectors, which offer larger and brighter images for all students, encouraging more active participation.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció