IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit
2025. február 7.
Az online videós reklámokat díjazó versenyt az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja azzal a céllal hirdette meg, hogy felhívja a figyelmet az online videós tartalmakban a márkák üzeneteit kreatívan megfogalmazó csapatok munkájának jelentőségére. A szakmai zsűri a 2024-es év legjobbjainak ítélt alkotásokért február 6-án az Irányi Palota báltermében adta át a díjakat.
A versenyre olyan kereskedelmi üzenetet tartalmazó videóhirdetésekkel lehetett nevezni, amelyek 2024-ben hirdetési kampány keretében, Magyarországon elérhető online kiadók felületein futottak, valamint a közösségi és videómegosztó platformokon jelentek meg.
A 6 fős szakmai zsűri – többek között – olyan szempontok alapján értékelte a pályaműveket, hogy annak első néhány másodperce mennyire ragadja meg a felhasználó figyelmét, a brand milyen gyorsan jelenik meg a hirdetésben, milyen a hirdetés története, az mennyire erősíti a márkát és hogyan adja át az üzenetet a fogyasztónak. De hasonlóan fontos szempont volt, hogy milyen a hirdetés vizualitása, passzol-e a történethez, valóban az adott célcsoportnak szól-e az üzenet, és illik-e a hirdetés üzenete a közlésre kiválasztott médium környezetébe.
“Az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportjaként fontosnak tartjuk, hogy a kreativitás ünneplése, a kiválóság elismerése és a videóhirdetés területén az innováció inspirálása mellett a legjobb gyakorlatokkal mutassunk irányt a szakmának. A best practice-k használatával minden kampány eredményessége javítható. A versenyt idén is szeretnénk meghirdetni, és a legizgalmasabb, magas minőségben elkészített videós hirdetések alkotóit 2026 elején díjazni” – fogalmazott Erdélyi Eszter, a munkacsoport vezetője.
A verseny eredményhirdetését 2025. február 6-án, a Video 2025 IAB Café rendezvényén tartották, ahol az IAB Digitális videó Munkacsoportja három kategóriában hirdetett győzteseket.
SOCIAL
Az Év videós hirdetése 2024 Social kategória I. helyezett:
● Kampány neve: Fanta Halloween 2024
● Hirdető: The Coca-Cola Company
● Kreatív ügynökség: Hogarth
● Médiavásárló: EssenceMediacom
● Videó: https://www.instagram.com/fantamagyarorszag/reel/DBqurawgTDn/
Az Év videós hirdetése 2024 Social kategória II. helyezett:
● Kampány neve: Algoflex - Híres utolsó mondatok
● Hirdető: Opella Healthcare Commercial Kft.
● Kreatív ügynökség: Publicis
● Médiavásárló: OMD
● Videó: https://www.youtube.com/shorts/-i5HQet2Voo
Az Év videós hirdetése 2024 Social kategória III. helyezett:
● Kampány neve: Domestos Power Foam
● Hirdető: Unilever Magyarország Kft.
● Kreatív ügynökség: Compact Crew
● Médiavásárló: Mindshare Magyarország Kft.
● Videó: https://fb.me/1TIBT3KWBmryZu3
IN-STREAM
Az Év videós hirdetése 2024 In-Stream kategória I. helyezett:
● Kampány neve: Philips OneBlade 360 – Euro2024
● Hirdető: Philips
● Médiavásárló: OMD
● Videó: https://www.youtube.com/watch?v=TydhoQ_Vm6s
Az Év videós hirdetése 2024 In-Stream kategória II. helyezett:
● Kampány neve: Intimissimi Uomo – Science of Underwear
● Hirdető: Calzedonia Hungary Kft.
● Kreatív ügynökség: Oniverse
● Médiavásárló: PHD Hungary
● Videó: https://www.youtube.com/watch?v=HYoQt3LT7jQ
Az Év videós hirdetése 2024 In-Stream kategória megosztott III. helyezett:
● Kampány neve: Billingo – Több mint Online Számlázó!
● Hirdető: Billingo
● Kreatív ügynökség: MindfreeK Productions
● Médiavásárló: Intren
● Videó: https://www.youtube.com/watch?v=-9fYOczZmW4
Az Év videós hirdetése 2024 In-Stream kategória megosztott III. helyezett:
● Kampány neve: Yepp, megérkezett az Adatforradalom!
● Hirdető:Yettel Magyarország
● Kreatív ügynökség: Artificial Group
● Médiavásárló: PHD Hungary
● Videó: https://www.youtube.com/watch?v=zMeg87HyQBg
HOSSZÚ FORMÁTUM
Az Év videós hirdetése 2024 Hosszú formátum kategória I. helyezett:
● Kampány neve: TheVR Mekis kedvence
● Hirdető: McDonald’s Magyarország (Progress Promotion Kft.)
● Kreatív ügynökség: feat.
● Médiavásárló: OMD
● Videó: https://www.youtube.com/watch?v=dlnrgn9-PFo
Az Év videós hirdetése 2024 Hosszú formátum kategória II. helyezett:
● Kampány neve: Smemories (Illatos történetek)
● Hirdető: Opella Healthcare Commercial Kft.
● Kreatív ügynökség: McCann
● Médiavásárló: OMD
● Videó: https://www.youtube.com/watch?v=ONgvR2TJIDM
Az Év videós hirdetése 2024 Hosszú formátum kategória III. helyezett:
● Kampány neve: Coca-Cola Christmas 2024
● Hirdető: The Coca-Cola Company
● Kreatív ügynökség:
● Médiavásárló: EssenceMediacom
● Videó: https://www.instagram.com/cocacolamagyarorszag/reel/DChCYFAP34V/
Az Év videós hirdetése 2024 verseny zsűritagjai:
● Erdélyi Eszter – az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportjának és az Atmedia digitális osztályának vezetője, a verseny zsűrielnöke
● Horváth Tamás – kereskedelmi igazgató, Adaptive Media
● Kovács Gergő – Head of Digital Planning (Omnicom Media Group)
● Kovács Péter – A Google iparági menedzsere, a YouTube hazai felelőse
● Melegh Noémi – médiatervező, Lounge Group
● Vámos Viktor – üzletfejlesztési vezető, Addig Kft.
Fotók: Polyák Attila / IAB Hungary
English Summary
The IAB Hungary Digital Video Working Group organized a competition to highlight the importance of creative teams in delivering brand messages through online video content. The awards for the best works of 2024 were presented on February 6 at the Irányi Palace ballroom. The competition was open to video ads with commercial messages that were part of advertising campaigns in Hungary in 2024, and aired on online publishers' platforms, social media, and video-sharing platforms.
A 6-member professional jury evaluated entries based on several criteria, including how quickly the ad captures the viewer's attention, how prominently the brand appears, the quality of the story, and how well the ad supports the brand and conveys its message. The visual quality and relevance to the target audience and platform were also considered.
Erdélyi Eszter, head of the working group, emphasized the importance of celebrating creativity, recognizing excellence, and inspiring innovation in video advertising. The competition will continue in 2025, with the winners of the best video ads expected to be honored in early 2026.
Kapcsolódó cikkek
- Omnichannel Retail Media Kalauzt adott ki az IAB Hungary
- 9 év után új elnök az IAB Hungary élén
- Magyar diákok kezében a jövő kulcsa: új lendülettel indul a Megoldások a holnapért 5. évada
- A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
- Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
- Márkák, sportszervezetek és sportolók nevezhetnek az MMSZ pályázatán
- Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
- 2,5 millió forinttal ismerték el a reáltárgyak legkiemelkedőbb hazai oktatóit
- Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
- Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!