HatĂ©kony Ă©s nĂ©pszerƱ a projektszemlĂ©letƱ gyakorlati program a gyƑri egyetemen

A gyƑri Széchenyi István Egyetem elindította a Hallgatói Projekttámogató Programot az idei tanévben, amely keretében egy szemeszter alatt mintegy 250 hallgató vett részt az órarenden kívüli gyakorlati projektekben. A 12 különbözƑ szak tapasztalatai alapján a fiatalok értékesnek találják a kezdeményezést.

A 2024 szeptemberében indított kezdeményezés célja a gyakorlatorientált oktatás, a vállalati szféra megismerése és a munkaerƑpiacra való felkészítés. A Hallgatói Projekttámogató Program lényege, hogy a fiatalok már az egyetemi tanulmányaik alatt valós projekteken dolgozzanak, erƑsítve azon képességeiket, amelyek késƑbbi karrierjük sikerességét növelik. A csapatmunkát, a megrendelƑkkel való kommunikációt és a megoldásközpontú gondolkodást a most zárult félévben 12 szak hallgatói gyakorolhatták, oktatóik által felügyelt projektekben.

 

Kiss Szabolcs, a Hallgatói Projekttámogató Program vezetƑje sikeresnek látja a projektalapú modulok kísérleti bevezetését. (Fotó: Dudás Máté)

 

Kiss Szabolcs programvezetƑ szerint az oktatók pozitív tapasztalatokat szereztek a félév során, és a hallgatói lelkesedés a legfontosabb pozitívumként emelkedett ki. A szemeszter végi kérdƑívek is megerƑsítették, hogy a résztvevƑk sokkal hatékonyabbnak tartották a projektalapú csapatmunkát a hagyományos oktatáshoz képest. A program célja, hogy a hallgatók megtanuljanak csoportban dolgozni és együttmƱködni.

 

Kiss hozzátette, hogy a soft skillek fejlesztése is fontos, melyek segítségével a hallgatók sikeresen kezelhetik a közös munka során felmerülƑ kihívásokat. Hangsúlyozta, hogy a program az oktatók összefogása nélkül nem indulhatott volna el ilyen sikeresen, kiemelve dr. Deé-Kovács Katalin és dr. Sós Eszter munkáját.

 

A RoboRacer nemzetközi hallgatói versenybe a Széchenyi-egyetem mechatronikai mérnök szakos hallgatói is szívesen csatlakoztak.

 

A hallgatók izgalmas feladatokon dolgozhattak, mint például a villamosmérnök szakosok beltéri drónirányítás projektje, a turizmus és vendéglátás szakosok nemzetközi hallgatók integrálását támogató programja, vagy a gazdálkodás és menedzsment szakosok étteremlánc-fejlesztƑ kezdeményezése.

 

A mechatronikai mérnök hallgatók egy nemzetközi versenyben vettek részt az Ƒszi félévben, ahol egy önvezetƑ versenyrobot programozásán dolgoztak a RoboRacer nemzetközi robotverseny szabályai alapján. Krecht Rudolf tanársegéd szerint a csapatok közti verseny növelte a hallgatók motivációját, akik izgatottan várták az elméleti órákon tanultak gyakorlati alkalmazását.

 

Az egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának élelmiszermérnök-képzésén tanuló fiatalok a projektalapú munka elméleti alapjait is elsajátíthatták.

 

Az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kar élelmiszermérnök hallgatói egy különleges projekt keretében élelmiszeripari termékek elƑállításával foglalkoztak. Dr. Kapcsándi Viktória és dr. Tihanyi-Kovács Renáta vezetésével a hallgatók funkcionális, saját ihletésƱ termékeket alkottak meg, amelyek piacképesek is lehetnek. A félév végére innovatív termékek születtek, mint a gluténmentes paradicsomos-pesztós bagett, csicseriborsókrémmel töltött csokoládébonbon, matcha teával ízesített babka, valamint különbözƑ ízƱ alkoholos zselével töltött keménycukorka.

 

English Summary

Szechenyi Istvan University in Gyor introduced the Student Project Support Program in the current academic year, involving around 250 students in extracurricular practical projects over one semester. The initiative, launched in September 2024, aims to enhance practical education, familiarize students with the corporate sector, and prepare them for the job market.

Students from 12 different fields found the program valuable, working on real projects supervised by their instructors, fostering skills like teamwork, client communication, and problem-solving. Program leader Szabolcs Kiss highlighted the positive feedback from both students and educators, emphasizing the importance of developing soft skills for overcoming teamwork challenges.

Projects included indoor drone control for electrical engineering students, an integration program for international students in tourism and hospitality, and a restaurant chain development initiative for business management students. Additionally, mechatronics students participated in programming an autonomous racing robot for an international competition, enhancing their motivation and practical application of theoretical knowledge.

In the Albert Kazmer Faculty of Food Engineering, students created functional, market-ready food products as part of a special project, showcasing their creativity and enthusiasm.

 

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł