Podcastok forradalma: Így lesz 2025-re Magyarországon is a marketing egyik leghatékonyabb eszköze a „tévés rádióműsor”
2025. január 25.
A márkák és mikrofonok találkozása évek óta az egyik legdinamikusabban fejlődő marketing terület. Iparági becslések szerint csak az Egyesült Államokban 135 millió ember hallgat havonta legalább egy podcastot, de az online műsortípus hazánkban is kétévente duplázza a népszerűségét. Most nagyjából 1,5 millió magyar, azaz a netezők 20 százaléka követ valamilyen podcastot rendszeresen. Közülük egyre többen nézik is azokat! Az AllSet Media január 21-én publikált „Magyarországi social media előrejelzés 2025” jelentésében a saját adataira alapozva úgy becsüli: idén akár 30-40 százalékkal is nőhet a videó alapú céges kommunikáció.
Tarolt a Reels és nagyot ment a videós podcast 2024-ben
A videós podcastek népszerűsége megállíthatatlanul nőtt 2024-ben – emelte ki a marketinges trendekről szóló piaci jelentésében Tokodi Gábor, az AllSet Media Kft. alapítója. A szakember imázsfilm- és rendezvényvideó-készítőként 20 éve testközelből követi a hazai vizuális trendek változását. Benyomásait pedig a 2023-ban indult 11 ezer követővel rendelkező média szakmai TikTok csatornáján is rendre megosztja. A „Magyarországi social média előrejelzésben” a többi között az áll, hogy 2025-ben a videó lesz a legerősebb kommunikációs csatorna, mivel egyszerre képes szórakoztatni, edukálni és érzelmi kapcsolatot teremteni a közönséggel. „Amiben biztos vagyok, hogy 2025-ben tombolni fog a Reels, és a videós podcast a céges körökben. Hiszek a tempóban, az azonnali tartalomgyártásban, aminek ezek a formátumok az ékes példái” – hangsúlyozza a dokumentumban a szakember. Tokodi Gábor ágazati elemzésében kitért arra is, hogy a profi, platform specifikus videók elengedhetetlenek lesznek a cégek számára azért, hogy kitűnjenek a zsúfolt online térben, és még hatékonyabban közvetítsék az üzeneteiket. Mint írja: megbecsülhetetlen, hogy pontosan hány cég indított videós podcastet 2024-ben, de a számok egyértelműen növekednek. Elég csak felcsapni a YouTube-ot, és lépten-nyomon szakmai beszélgetésekbe lehet botlani az életmódtól az ingatlanpiaci elemzésekig.
Profi podcast stúdió „házhoz szállítással”
„Az, hogy 3 óra leforgása alatt egy komplett tévés stúdióban találtam magam a NiT Hungary-nál, kellemes meglepetés volt a számomra” – emlékszik vissza Lajkó Ferenc, aki független közlekedési iparági szakértőként vett részt a 4500 szállítmányozási céget tömörítő érdekképviselet budapesti székházában tartott podcast felvételén. Itt az AllSet Media Kft-ét egy olyan podcast készítésével bízták meg, amit a hangfelvétel mellett a feladatra optimalizált kamerákkal, bevilágított környezetben is rögzítettek. A szerkesztők 3 kamera képeit váltva készítették a 10 és fél perc hosszúságúra vágott műsort, ami nem sokkal később „adásba” is került. „Többek között a MOL és a Waberers International szakértőivel beszélgettünk arról, hogy milyen hozadéka van a NiT Hungary Fenntarthatósági díjjal elismert megoldásainak a magyarországi áruszállítás világában. Lámpaláz nélküli, könnyed csevej lett belőle. Abban maradtunk, hogy 2025-ben újra látjuk a csapót” – teszi hozzá Lajkó Ferenc, aki szerint a NiT Hungary-nek volt elég bátorsága arra, hogy üzleti partnereivel kipróbálja az újdonság varázsával bíró CégPodcast szolgáltatást.
Videós CégPodcast – kisvállalatok nagy dobása a marketingben
Tokodi Gábor szerint a NiT Hungary és a hozzá hasonló megrendelői tisztában vannak azzal, hogy a CégPodcast nem egy showműsor. Itt a milliók nem a nézettségben számítanak, hanem a profitban. A szakember egyébként azt tapasztalja, hogy a vállalatvezetők értékelik azt, ha egy felvétel a saját környezetükben készül. Imponál nekik az, ha két fontos tárgyalás között csúszás nélkül veszik fel a műsort. „A kész podcastekből rövid tartalmakat is szerkesztünk, így a teljes figyelmet igénylő short formátumú platformokon is ráirányítjuk a figyelmet a vállalkozásra.” – ecseteli a termék előnyeit a műsorgyártó szakember. Szerinte ez ráadásul kényelmesebbé is teszi a médiafogyasztási szokásokat, hiszen egy 8-15 perces videó megnézése, vagy akár a háttérben hallgatása is tökéletesen alkalmas az információk befogadására a fogyasztói oldalon. Legyen szó akár egy vállalkozásról, egy eseményről, vagy éppen egy új termék vagy szolgáltatás 2025-ös bevezetéséről.
Mindenből is lehet országos hír!
A Reels formátum és a podcast előnye az is, hogy akár egy valódi tévéműsor része lehet később a közbeszédnek. „Mi az AllSet Media-nál a forgatás után a nyersanyagot a vágó mellett egyből a content marketinges újságíró kollégánknak is elküldjük. Hogy miért? Mert még a leginkább szakmai fókuszú beszélgetésnek is megvan az a hírértéke, amit a célközönséghez el tudunk juttatni a videóba integrált podcast segítségével” – hívja fel a figyelmet a napjainkban egyre keresettebbé váló tartalommarketinges csodafegyverre Tokodi Gábor a 2025-ös jelentésében.
Forrás: Magyarországi Social Média Előrejelzés 2025
Fotók: Tokodi Gábor
Kapcsolódó cikkek
- A technológia, ami visszahozhatja a fejlesztéseket Európába
- Nagy szükség van a cselekvő és teremtő marketing erejére
- Rutinból nem megy: globális transzformáció és lokális alkalmazkodás!
- AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista
- Marketing Agenda 2025 – Adatalapú AI forradalom találkozása a márkamenedzsmenttel
- Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
- Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
- Amit a Black Friday utáni és a karácsony előtti csomagszállításról tudni érdemes
- Elindult az NMHH Podcast 2. évada, fókuszban az online gyermekvédelem témájával
- Új digitális marketing konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség