Demokratizálódik a programmatic piac Magyarországon
2025. január 22.
Kezdetben a globális óriások játékszere volt, mára egyre szélesebb körben válnak elérhetővé a programmatic hirdetési megoldások. A technológia jelentős versenyelőnyt kínál a gyorsan változó piaci környezetben, ugyanakkor az egyik legtöbb tévhittel és félreértéssel övezett hirdetési megoldás. Az újonnan indult Programmatic Blog célja, hogy közérthető és hiteles szakmai tartalmakkal segítsen megérteni és kiaknázni az automatizált hirdetéseket.
„A programmatic hirdetések legnagyobb ereje abban rejlik, hogy lehetővé teszik a valós idejű adatfelhasználást és a hirdetések automatizált célzását. Ez azt jelenti, hogy a kampányokat pontosan azokhoz az emberekhez lehet eljuttatni, akiket az adott termék vagy szolgáltatás valóban érdekelhet, miközben a hirdetők a költségeiket is optimalizálhatják” – magyarázza Dobos Krisztián, a blogot üzemeltető Independads szakértője.
A technológia, amely lehetővé teszi a hirdetések valós idejű automatizált vásárlását és optimalizálását, napjainkban egyre nagyobb teret hódít világszerte, például az amerikai digitális vizuális hirdetések több mint 90 százalékát teszi ki*. Magyarországon azonban a technológia elterjedése még korai szakaszban van. A Programmatic Blog célja, hogy segítse a programmatic hirdetések demokratizálódását és elterjedését a hazai piacon.
Az ilyen megoldásokat alkalmazó cégek nemcsak gyorsabban reagálnak a fogyasztói igények változásaira, hanem könnyebben előzhetik meg versenytársaikat is. A valós idejű optimalizálás csökkenti az emberi hibákból adódó költségeket, és hatékonyabb, célzottabb kampányokat eredményez. Ahogy az automatizáció terjed, azok a vállalatok, amelyek nem építik be a programmatic technológiát stratégiájukba, egyre inkább hátrányba kerülhetnek.
Hiánypótló tudás
A programmatic technológia sokak számára még mindig bonyolultnak vagy elérhetetlennek tűnik. Számos tévhit él ezzel kapcsolatban, például hogy csak a nagyvállalatok képesek kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket, vagy hogy alkalmazása túl drága és komplikált. Ezek a félreértések azonban ma már nem állják meg a helyüket.
Éppen ezért jött létre a Programmatic Blog, hogy közérthető és szakmailag hiteles tartalmakkal segítse a hazai döntéshozókat és marketingeseket. Az oldal nemcsak a technológia alapjait magyarázza el, hanem gyakorlati példákon és lépésről lépésre bemutatott megoldásokon keresztül segít eligazodni.
„Az automatizált hirdetések használata nemcsak hatékonyabb kampányokat eredményez, hanem lehetőséget ad a vállalatoknak arra is, hogy gyorsabban reagáljanak a piaci változásokra. Ahogy az ügyféligények és a digitális hirdetési környezet egyre gyorsabban alakul, az automatizáció biztosítja azt a rugalmasságot és sebességet, amelyre a modern vállalatoknak szükségük van a versenyképesség megőrzéséhez” – mondta Dobos Krisztián.
Dobos Krisztián, Programmatic Blog szakértője
Dobos Krisztián több mint 10 éves tapasztalattal a programmatic hirdetések területén. Jelenleg az Independ Ads Head of Programmatic & Data pozícióját tölti be, ahol az automatizált hirdetési megoldások fejlesztéséért és stratégiai irányításáért felel.
Pályafutása során vezető szerepet töltött be a Mito Groupnál, ahol olyan ügyfelek kampányait irányította, mint a Nokia, a Decathlon vagy az OTP Fizz, és olyan innovatív csatornákat alkalmazott, mint a Connected TV (CTV) és a Digital Out of Home (DOOH). Aktív tagja volt az IAB Hungary Programmatic munkacsoportjának, és részt vett az IAB Programmatic Kisokos 2023 kidolgozásában.
Szakmai hitelességét nemcsak gyakorlati tapasztalata, hanem nemzetközi kampányokban való részvétele is megalapozza: például a Nokia globális kampányainak irányításával vagy digitális óriásplakátok (DOOH) megjelenítéseivel New Yorkban és Londonban.
______________________________
*Forrás: https://www.emarketer.com/insights/programmatic-digital-display-ad-spending/
Kapcsolódó cikkek
- Ezentúl a KKV-k is beléphetnek a podcast hirdetési piacra
- Egy Facebook-letiltás átlagosan 1,2 millió forintos kárt okoz a kkv-knak
- Hogyan befolyásolnak az internetes reklámok?
- Újabb mérfölkő a DisplayNOW életében
- 7 TikTok hirdetési tipp a sikeres kreatív gyártáshoz
- Hivatalosan is elindult a magyar fejlesztésű hirdetési webshop
- Idén 20 éves az Adverticum
- Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről
- Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.
- Az Adverticum legújabb fejlesztése széles körben elérhetővé vált